ik weet het allemaal niet meer...

  • 17 November 2023
  • 8 reacties
  • 102 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Hoi

Ik ben depressief, ik doe echt mn best om een leuke vriendin te zijn, om vrolijk te doen. Ik heb gwn geen concentratie meer, ik ben iedere dag zó moe…

Ik wilde net een samenvatting maken voor geschiedenis en ik heb letterlijk een úúr gedaan over het hoofdstuk opschrijven en het kopje…

Ik wil gwn huilen, maar niet bij mn ouders, bij mn mentor het liefst.

Ik zie het niet meer zitten allemaal, ik heb weer mezelf beschadigd en ik wil gwn dood!!!

Groetjes 


8 reacties

Hoi @Anoniempjuh ofz ,

Wat lastig zeg. 

Waarom wil je niet bij je ouders huilen? Heb je binnenkort weer een gesprek met je mentor? 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik wil mn ouders geen verdriet doen…

ze snappen me toch niet, mijn mentor wel..

woensdag weer een wat langer gesprek, dan gaat hij weer lezen wat ik heb geschreven, vandaag ook een gesprek gehad, maar hij had pleinwacht dus maar 10 min ofz..

Reputatie 2
Badge

Jeetje, wat naar voor je dat je je zo somber voelt. Ik kan me goed voorstellen dat het dan ook moeilijk is om te concentreren of aan school te zitten. Het klinkt ook echt best wel heftig, als ik lees dat je jezelf beschadigt.  

Je praat er liever niet over met je ouders lees ik en dat is oke, maar ik denk wel dat het goed zou zijn om het met iemand te bespreken hoe je je voelt. Je zegt dat je het liever met je mentor zou bespreken en ik denk dat dat echt een goed idee is. Zeker omdat je somberheid ook je schoolwerk in de weg staat. Een gesprekje aangaan met je mentor kan best spannend zijn, maar het kan echt heel erg opluchten en helpend zijn. Je hoeft lang niet alles te vertellen, alleen waar jij je comfortabel bij voelt. Je zou je mentor een berichtje kunnen sturen en vragen of hij/zij ergens volgende week tijd heeft om even te praten. Dan kan je in zo'n gesprek bijvoorbeeld vertellen dat je je niet zo lekker voelt en dat je het lastig vind om daar mee om te gaan. Je mentor kan dan samen met je kijken naar een oplossing. Ook als er niet zo snel een oplossing is, kan een gesprek al heel veel uitmaken en je soms al een beetje minder verdrietig maken. Je staat er namelijk niet alleen voor. 

Ook is het misschien een idee om het toch ook te zeggen tegen een paar vrienden? Nogmaals, je hoeft alleen te zeggen waar jij je comfortabel bij voelt. Je kan ook gewoon zeggen dat je je de afgelopen tijd een beetje down voelt en dat het soms ook best lastig is om dan een vrolijke vriendin te zijn.  Je hoeft je namelijk niet de hele tijd vrolijk voor te doen, als je je niet zo voelt. Het is denk ik belangrijk te uiten naar je vrienden hoe je in je vel zit. Dan kunnen ze je ook steunen en er rekening mee houden.

Ik hoop oprecht dat je je beter gaat voelen. Probeer jezelf ook een beetje de rust te gunnen die je nodig hebt. Als er nog iets is, laat het vooral weten, ik denk graag met je mee.

Reputatie 7
Badge +17

Wat kut dat je je zo voelt. Wel goed dat je er met je mentor over kunt praten. Blijf dat ook doen.

om vrolijk te doen.

Je hoeft je echt niet anders voor te doen dan je je voelt. Daar maak je het jezelf alleen maar moeilijker mee. It’s okay to not be okay zoals wel eens wordt gezegd.

Heel veel sterkte

 

 

Ik wil mn ouders geen verdriet doen…

Snap ik.

​​​​​​Fijn dat je wel bij je mentor terecht kan. 

Ik zit nu echt al een kwartier dit bericht te typen... Ik vind het zo lastig, ik weet echt niet hoe ik je kan helpen.

Iig veel succes woensdag.

Reputatie 7
Badge +3

jullie zijn allemaal zo lief…

@livian mijn mentor weet het al, en mn vriendinnen ook. mr dankjewel voor je bericht, ik vind het echt fijn dat er mensen zijn die zo met me meedenken en waar ik m’n verhaal kwijt kan!

@tim16 soms probeer ik wel gwn om niet vrolijk te doen om gwn te doen zoals ik me voel, maar dan zeggen mensen al snel dat ik kortaf reageer op whatsapp en ze hebben op school nx door, terwijl ik zo graag zou willen dat iemand even een arm om me heen slaat en zegt: lukt het allemaal wel?

@Jesse_6567 dankjewel! dankjewel dat je zo de tijd voor me neemt, ook terwijl je met je eigen problemen zit! sterkte!

groetjess

Reputatie 1
Badge +1

Hoi @Anoniempjuh ofz 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes Lara - De Kindertelefoon

hoi, wat vervelend om te horen!

als het nodig is praat er dan over met iemand die je vertrouwd!

het geeft niet als je depresief bent, maar probeer er wel iets aan te doen!

ga naar de stad, film, doe iets leuks

probeer jezelf te vermaken, en goed voor jezelf te zorgen. 

Reageer