Skip to main content

hey bedankt voor het lezen alvast. ik ben een meisje van 13 jaar en ik weet niet hoe het met mij gaat. mijn vorige topic was dan weer heel positief maar ik wil alleen positieve kanten laten uitblinken omdat ik zelf positief in het leven sta. maar misschien gaat het wel niet goed.

ik snak naar drank en sigaretten,  misschien omdat ik in de "proberen" fase zit. drugs lijkt me ook allemaal wel heel interessant. ik heb wel eens geprobeerd high te worden.

ik weet alleen niet waarom ik dat doe, ik heb namelijk niet snel iets om me druk over te maken waardoor ik wil 'ontsnappen’. mijn leven is prima. ik heb het altijd leuk op school, buitenschool, vriendschappen en relaties.

mijn thuissituatie is een beetje 50/50. ik ben vaak niet beneden want beneden is vaak wel snel discussies en gesprekken/ preeks. waardoor ik liever boven ben. zelfs de kleinste dingen worden al snel discussies. pap en mam zeiken hele tijd over het huishouden

papa heeft zelfs al eens overweegt om een weekje uit huis te gaan omdat het zo '’zwaar'’ is.  mama huilt wel eens omdat ze niet zo goed weet wat ze moet als er echt ruzies uitbreken. ik heb een jonger zusje van 10 en een oudere zus van 16. mijn oudere zus is heel erg heilig dus daar kan ik weinig op bouwen. ze komt wel eens te laat maar dat is dan het ergste.

ik heb schermtijd en mijn ouders zoeken mijn kamer door wel eens. waardoor ik geen dingen kan verstoppen.

maar die andere 50 procent is dat we heel gezellig hebben met borrelavondjes en vakanties, knuffels en steun.  die eerste 50 is het enige puntje waar ik me druk over zou moeten maken. maar het kan me niks schelen. ze zeggen en doen maar. 

als ik zo denk is er geen rede waarover ik me zo druk zou moeten maken of me slecht moeten voelen maar alsnog ben ik gewoon een beetje leegjes en weet ik niet wat ik voel.

ik denk ook vaak aan self-harm gelukkig doe ik het niet maar ik denk er veel over na. als er vervelende dingen gebeuren kras ik al snel op mij benen met mijn nagels zodat ik afgeleid ben van wat er gaande is. niet omdat ik mezelf pijn wil doen, maar gewoon om aan wat anders te denken. muziek is mijn therapie ik luister naar rock/indie. 4 morant is op repeat maar ook nirvana, lana del rey en crystal castles.

ik weet niet wat voor advies ik hiervoor zou moeten krijgen maar met een andwoord ben ik al blij. ik zie dr verder niet slecht uit ofzo ik doe altijd een makeupje heb meestal flare broek aan met trui ofzo heb me haar en nagels verzorgd het is meer van binnen denk ik.

bedankt!

Hey @spacegirlkr!

Ten eerste zou ik je ten sterkste afraden om drugs/drank te gebruiken! Het zijn alleen maar nadelen, je wordt eraan verslaaft en het kost veel geld. Ik denk dat het gevoel wat je hebt door je thuissituatie komt. Ga anders is met je ouders in gespreken samen met je zussen. Doe dit dan vooral als de ´goede´ 50 procent aan de beurt is bij je ouders.

Liefs Caiya


Hey,  ik vind het heel goed hoe je het zelf beschrijft! En dat het je lukt om niet te roken en zo terwijl je er wel ergens naar verlangt. Je hebt er idd ook niks aan maar het is wel iets waar veel mensen totaal verslaafd aan raken.  Goed dat je het niet doet! En ook hoe je in het gezin zit. Soms moeilijk en soms heel leuk. Ik hoop voor je dat je die positieve 50% kan laten winnen!  En als je ergens mee zit of het f**** moeilijk is dat je dan sterk kunt zijn of anders hier je gevoel kwijt kunt. Of dat mensen jou dan helpen.Sterkte ermee! Moet je lukken 👍😍 

Tover xxx 


Reageer