Vraag

ik weet het allemaal niet meer

  • 6 June 2020
  • 4 reacties
  • 64 Bekeken

Badge

hey, ik ben een meisje en ik heb het op het moment heel moeilijk. Ik heb alle symptonen van depressie en ik zit al 4 namen in wat ik dan een dip noem. Ik voel me leeg door alles wat er is gebeurd en niemand heeft het door. Sinds kort ben ik zelfs begonnen met snijden omdat dwt de enige manier is waarop ik iets voel. Ik weet niet meet wat ik moet doen ik heb nergens meer energie voor en school gaat ook steeds slechter. heeft iemand misschien tips voor mij ik zou je voor altijd dankbaar zijn.


4 reacties

Hey @ingewikkeld .

Wat vervelend dat je zo voelt! 

Ik snap je gevoel.

Vervelend voor je dat mensen het niet door hebben. 

Je moet je echt niet snijden! Dat is niet de goede manier, ik heb er ervaring mee, het helpt echt niet en je krijgt er littekens van die niet meer weggaan. 

Als je het niet meer weet of je zelf wilt gaan snijden kun je altijd anoniem met de kindertelefoon chatten of bellen, zei zijn er voor je! Net als de forummers hier. 

 

Wat naar voor je dat school steeds slechter gaat.

Tips. 

Misschien is een tip om te praten tegen iemand die je vertrouwt zoals je mentor of een goede vriendin/vriend praten over hoe je je voelt. Je ouders kan ook of chat of bel anoniem met de kindertelefoon. 

Of anders hier op het forum,  praten helpt en het lucht op.

Maar stop met snijden. Ik snap je waarom maar dit is niet de oplossing.(ik heb veel littekens daardoor die niet meer weggaan, ik moet ze voor mensen verbergen omdat ik niet wil dat ze het zien of weten dat ik me vroeger veel sneed en nog meer heb gedaan. Jij kan het bij jezelf nog beperken dus stop er alsjeblieft mee!)

 

Ik vind het knap van je dat je dit schrijft. Ik ben trots op je! 

Hopelijk helpt dit. Sterkte. 

Ik geloof in je !

Groetjes gebruiker c 

Badge

Hey @ingewikkeld .

Wat vervelend dat je zo voelt! 

Ik snap je gevoel.

Vervelend voor je dat mensen het niet door hebben. 

Je moet je echt niet snijden! Dat is niet de goede manier, ik heb er ervaring mee, het helpt echt niet en je krijgt er littekens van die niet meer weggaan. 

Als je het niet meer weet of je zelf wilt gaan snijden kun je altijd anoniem met de kindertelefoon chatten of bellen, zei zijn er voor je! Net als de forummers hier. 

 

Wat naar voor je dat school steeds slechter gaat.

Tips. 

Misschien is een tip om te praten tegen iemand die je vertrouwt zoals je mentor of een goede vriendin/vriend praten over hoe je je voelt. Je ouders kan ook of chat of bel anoniem met de kindertelefoon. 

Maar stop met snijden. Ik snap je waarom maar dit is niet de oplossing.(ik heb veel littekens daardoor die niet meer weggaan, ik moet ze voor mensen verbergen omdat ik niet wil dat ze het zien of weten dat ik me vroeger veel sneed en nog meer heb gedaan. Jij kan het bij jezelf nog beperken dus stop er alsjeblieft mee!)

Hopelijk helpt dit. Sterkte. 

Ik geloof in je !

Groetjes gebruiker c 

Hey! Heel erg bedankt voor je lieve berichtje, ik denk dat ik eerst probeer minder te snijden, ik heb namelijk al een paar littekens en dat ik eerst probeer met de kindertelefoon te praten en als dat niet helpt met een vertrouwenspersoon. Ik hoop dat het met jou nu ook weer goed/beter gaat (omdat je zelf ook hebt gesneden) ily groetjes :)

hey. @ingewikkeld 

Met mij gaat het weer goed na een tijd. Ik ben weer blij met het leven en pak het nu weer op.

Sommige die mij nu een beetje kennen weten wel waarom en wat die tijd was.

Fijn om te horen dat je wilt proberen minder te snijden! En met de kindertelefoon wilt praten!

 

Groetjes gebruiker c 

 

Reputatie 2
Badge

Heyy, 

als eerste wil ik zeggen dat ik het heel erg voor je vind dat je je nu zo voelt♡ 

Ook is het het beste om te stoppen met snijden. Want wanneer deze tijd weer over is gaan de littekens je alleen maar herinneren aan dit slechte moment. Maar als je toch echt een afleiding nodig hebt probeer dan in de ochtend stukjes tape op je armen te plakken. Op momenten dat je dan normaal wil je snijden kan je nu de tape er snel af scheuren, dit geeft het zelfde gevoel maar laat geen littekens achter. Ook al Is deze tip alleen maar handig tot het moment dat je het tegen iemand hebt durven vertellen. 

Want het beste is om het tegen iemand te zeggen die je vertrouwt, zodat je uiteindelijk de juiste hulp kunt krijgen. 

Veel sterkte nog, groetjes Daisy!!😘 

 

Reageer