Vraag

Ik weet het allemaal niet meer...

  • 11 July 2018
  • 2 reacties
  • 78 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Haai, Ik weet het allemaal niet meer. Er gaat zoveel door mijn hoofd, dat ik niet meer weet wat ik voel. Het enige is dat ik me heel onrustig voel, en heel hard moet huilen. Het komt er alleen niet uit. Dit speelt al heellang en ben alles zat. Ik voel me ook niet echt levend fso. Ik voel me afwezig en dood als je snapt wat ik bedoel

2 reacties

Hey,

jammer om te horen, ik zit een beetje met hetzelfde probleem, ik voel ook niks meer je zou even bij mijn topic kijken en de tips die andere mensen mij hebben gegeven kunnen jou misschien helpen.
https://forum.kindertelefoon.nl/emotionele-problemen-en-gevoelens-29/ik-voel-niks-meer-34603
ik hoop ook voor jou dat alles uiteindelijk goed komt en laten we niet opgeven.
Hoi!

Je voelt je afwezig, dood, en de tranen komen er niet uit. Dat klinkt helemaal niet fijn.

Er gaat veel door je hoofd. Wanneer een hoop verschillende gedachten door je hoofd razen, is het moeilijk om ze één voor één te bekijken. Daarom kan het helpen de dingen die door je hoofd vliegen op te schrijven. Je kan beginnen met enkele woorden, en als er iets nieuws bijkomt, kan je dat woord erbij schrijven. Zo krijg je een woordwolk, of verschillende woordwolken, en krijg je misschien meer inzicht in je gedachten.

Je voelt je onrustig. Als ik me onrustig voel, ga ik vaak wandelen. In de natuur wordt de chaos in mijn hoofd ordelijker. Wandelen en frisse lucht is goed voor je, en ook al voel je niet meteen het resultaat, je lichaam en geest hebben er baat bij.

Je hebt het gevoel dat je moet huilen, maar het lukt niet. Huilen kan helpen. Vaak voel je je na het huilen veel lichter. Het kan dat, als je al je zorgen en problemen er eens uitgooit, de tranen komen. Is er in je omgeving iemand waarmee je kan praten? Je mentor, ouder(s), vriend(in), huisarts, buurman, familielid? Iemand die je vertrouwt?

Bij de KinderTelefoon kan je ook steeds je verhaal kwijt. Je kan anoniem bellen of chatten. Een lieve moderator kan samen met jou naar de oorzaak van je gevoelens zoeken.

Een psycholoog zou jou ook kunnen helpen. Je kan via je huisarts of mentor doorverwezen worden naar een psycholoog. Zie je het zitten dit met je mentor of huisarts te bespreken, of dit aan je ouders te vragen? Een psycholoog kan jou helpen met het lege, levenloze gevoel te verlichten, en meer fijne gevoelens bij je binnen te krijgen.

Groetjes
x

Reageer