ik weet het allemaal eff niet meer

  • 10 March 2022
  • 4 reacties
  • 52 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hoii,

ik ben Amber, ben 16 jaar en wil nu eigenlijk toch wel even delen waar ik mee zit.

ik heb zoveel stress van alles, normaal haalde ik altijd goede cijfers op school en maakte ik mijn huiswerk altijd, maar op dit moment kan ik mijn motivatie er gewoon niet meer bijhalen. Ik doe echt mijn best om iets uit te voeren maar het lukt me gewoon niet meer. Het voelt alsof ik gewoon toe aan het kijken ben naar mezelf die heel me leven aan het verpest is. Het ergste is dat het me steeds minder uit begint te maken, denk dan meestal ook.. laat maar waaie.. het lukt me gewoon allemaal niet meer. Ik wil dan ook niet dood, maar heb echt 0,0 zin in me leven en weet gewoon niet wat ik wil.


4 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hey Amber,

Sowieso goed dat je het hier deelt. Alleen het delen kan al voor opluchting zorgen. Je zegt normaal goede cijfers te halen op school maar nu de motivatie kwijt te zijn. Om heel eerlijk te zijn. Dat hoort er ook bij, het is niet altijd even leuk. En dat kan zeker vervelend. Mijn advies over de stress is daarom het ook met je mentor te bespreken. Vaak word vanuit een school in gesprek met je mentor en of ouders dan wel iets geregeld. Ik weet niet hoe dit zit bij jou op school? En het gevoel van de “eindeloze tunnel” dat ken ik wel. Als je maar onthoud dat de tunnel niet eindeloos is. Er zijn oplossingen. Misschien zijn het niet de meest makkelijke oplossingen maar ze zijn er zeker. Groetjes!

Hey @Weethetgewoonnietmeer 

Heb je al met je mentor overlegd? Zo niet Is dat een goede eerste stap!

~Ikke13

Reputatie 3
Badge

Hey Amber,

Sowieso goed dat je het hier deelt. Alleen het delen kan al voor opluchting zorgen. Je zegt normaal goede cijfers te halen op school maar nu de motivatie kwijt te zijn. Om heel eerlijk te zijn. Dat hoort er ook bij, het is niet altijd even leuk. En dat kan zeker vervelend. Mijn advies over de stress is daarom het ook met je mentor te bespreken. Vaak word vanuit een school in gesprek met je mentor en of ouders dan wel iets geregeld. Ik weet niet hoe dit zit bij jou op school? En het gevoel van de “eindeloze tunnel” dat ken ik wel. Als je maar onthoud dat de tunnel niet eindeloos is. Er zijn oplossingen. Misschien zijn het niet de meest makkelijke oplossingen maar ze zijn er zeker. Groetjes!

hoii, dankjewel voor je lieve berichtje x

nou zit het dus zo dat mijn school geen reet geeft om hoe de kinderen zich voelen, docenten maken leerlingen uit voor nutteloos en zeggen dat wij nergens gaan komen in ons leven. Nou is dit dus al (door ouders en leerlingen) aangegeven bij verschillende personen van school, hier word niks mee gedaan. dingen met je mentor bespreken zit er ook niet in, een vriendin van mij vroeg zo afgelopen maand om hulp omdat ze depressief begint te worden, ze wilde niet geholpen worden door leerlingen maar graag door de mentor, waarop zij het antwoord kreeg: “doe maar je gewoon je best om alles beter te maken”.

 

Reputatie 3
Badge

Hey @Weethetgewoonnietmeer 

Heb je al met je mentor overlegd? Zo niet Is dat een goede eerste stap!

~Ikke13

Hoii, ook voor jou het berichtje dat ik op @ano262 heb geantwoord.

Reageer