Skip to main content

Ik weet even niet meer hoe ik verder moet.

• April 7, 2025
  • 5 reacties
  • 106 Bekeken

MementoMori
Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal, dit is mijn eerste bericht op dit forum omdat ik eerst nooit iets durfde te delen. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Het gaat allemaal gewoon even niet goed met mij. Ik heb vroeger heel veel last gehad van Anorexia en zelfbeschadiging, en dat begint de laatste tijd weer terug te komen. Ik heb een vriendje, maar die is de laatste tijd ook niet echt behulpzaam geweest. Als ik hem vertel over iets wat ik niet fijn vind, of waar ik me zorgen over maak of wil praten over zelfbeschadiging gaat het gesprek uiteindelijk alleen maar over hem en dan ben ik hem aan het geruststellen, terwijl ik dat zelf juist nodig heb. Ook ben ik vroeger aangerand door een vriendin, dit weet mijn vriendje en heeft beloofd hier rekening mee te houden maar heeft mij toch vaak aangeraakt (niet seksueel of met slechte bedoelingen), maar bijvoorbeeld knuffels gegeven terwijl ik duidelijk aangaf dit niet te willen.  Hij heeft hiervoor zijn excuses wel aangeboden, maar verder is hij er niet echt mee gestopt. Ook heb ik de laatste tijd best veel last van zelfmoord gedachtes. Ik denk niet dat ik het ooit ga doen, maar ik heb er echt last van. Ik vertrouw mijn eigen gedachtes vaak ook niet. Ik vind mezelf slecht in bijna alles, en heb het moeilijk vertrouwen in mezelf te krijgen. 

De laatste tijd heb ik ook problemen met slaap. Ik kan niet slapen, of ik zorg ervoor dat ik express niet ga slapen omdat ik vind dat ik dit '’niet verdien'’. Ik weet dat slaap hardstikke nodig is om goed te kunnen functioneren, maar toch heb ik er moeite mee.

Ook heb ik de laatste tijd heel veel mood-swings, dan voel ik me soms heel energiek. Maar meestal is dat na een tijdje weer voorbij en zak ik in mijn kamer letterlijk naar de grond en kan dan niet meer opstaan.  Meestal weet ik dan ook echt niet meer wat ik moet doen.

Ik kan hier niet over praten met mijn ouders, omdat hun degene zijn die de meeste mentale problemen in mijn leven hebben veroorzaakt, en hier niets aan willen doen. Ik zou hier best met vrienden over willen praten, maar ik ben bang dat het uitlekt en dat meerdere mensen hiervan gaan weten. Ik heb best wel wat problemen met mensen vertrouwen.

Weet iemand hoe ik met dit soort gevoelens kan omgaan? 

Ik wil het eigenlijk uitmaken met mijn vriendje, maar weet niet hoe en wanneer omdat ik het eigenlijk niet durf. Heeft iemand daar nog advies over?

Alvast bedankt voor alles.

5 reacties

Elodie
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • April 8, 2025

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Elodie, de Kindertelefoon

Anoniem meisje
Forum|alt.badge.img+2

Heyy het klinkt moeilijk en je vriend klinkt niet bepaald als een goede vriend maar ik kan daar mis mee zijn natuurlijk probeer dingen te doen die je blij maken en is je anorexia vastgesteld bij een dokter? Want dan kan je vertellen dat ie ermee zit en dan kan hij/zij je daarbij helpen 

Groetjesss en veel successs

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • April 8, 2025

Om eerlijk te zijn begin ik laatste tijd echt meer te realiseren dat eerlijk zijn eigenlijk echt het beste is om te doen, wat ik hiermee probeer te ze zeggen is, misschien is het handig om eerlijk aan te geven dat je het gevoel hebt dat hij het gesprek telkens rondom hem draait. Misschien heeft hij dit helemaal niet door en kan hij er rekening mee houden.

En als je het uit wilt maken en je weet het zeker dan kun je dat beter gelijk doen dan er mee wachten. En als je het echt niet durft kan het natuurlijk ook altijd over text of een brief.

En onthoud alsjeblieft dat zelfmoord misschien het antwoord kan zijn maar niet de oplossing is, ga alsjeblieft niet ten onder zonder strijd.

In ieder geval, sterkte ermee, en neem niet blindelings mijn advies op, maar denk er wel over na, nogmaals veel succes en wij hier zijn altijd een luisterend oor.

MementoMori
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • April 8, 2025

*Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon*

@Appelmoes69  Heel erg bedankt voor je advies, ik heb besloten om het morgen uit te maken via brief, en ik heb het hier ook met een vriendin over gehad uiteindelijk en die gaat me ook helpen. Ik hoop dat het hierna allemaal een beetje beter gaat. Nogmaals bedankt voor je berichtje, het heeft me oprecht een klein beetje hoop gegeven dat het misschien toch nog goed komt.

MementoMori
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • April 8, 2025

*Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon*

@Anoniem meisje Bedankt voor je berichtje. Het is niet vastgesteld bij een dokter maar ik heb er echt lange tijd last van gehad en heb veel moeite met eten en lichaamsbeeld, ik heb er ook best veel research over gedaan en ik denk dat ik het wel heb, maar het is nooit vastgesteld dus ik kan het niet zeker weten. Wel heb ik veel problemen met eten omdat ik mezelf te dik vind, en dan eet ik het liefst helemaal niks, zodat ik dan toch afval.

Alsnog bedankt voor je berichtje