Vraag

Ik voel niks...

  • 27 September 2023
  • 7 reacties
  • 135 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy allemaal,

 

Lang geleden dat ik weer eens iets heb gepost en ik heb het hier al eerder over gehad, maar wou het toch weer ff bespreken. Ik weet niet wat er precies aan de hand is, maar ik voel niks. En daarmee bedoel ik vooral emoties. Ik merk de laatste tijd dat ik steeds minder emoties voel en toon. Niet dat ik depressief of verdrietig ben, maar echt blij ben ik nou ook weer niet. Toen het een poosje geleden na een half jaar uit ging met mn vriendin zat ze huilend tegen me aan op de bank. Ik voelde me echt rot, maar ik kon niks. Niet huilen, niet troosten, helemaal niks. Ik voelde ook niks. Ik was niet verdrietig, ik was niet boos of teleurgesteld. Ik voelde me gwn leeg. En dat heeft een hele tijd aan me zitten knagen. Sinds toen heb ik toen maar gwn een beetje geaccepteerd dat ik een emotieloos wezen ben. Iemand zonder gevoel. Ook al wil ik dit niet. Ik weet gewoon niet wat ik er mee moet. Ik heb het maar gewoon geaccepteerd… Mn ouders hebben het ook al weleens verteld. Dat ze me niet kunnen peilen en dat ze niet kunnen zien hoe ik me voel en dat ik weinig van mn emoties laat zien. Ik had gehoopt dat dat horen iets met me zou doen, maar nee dus. Mn ouders hebben ook meerdere keren gevraagd of alles wel goed ging. Bijvoorbeeld toen mn ouders de quote zagen die ik altijd gebruik. (Zie onderaan de post) Maar leg het nooit uit. Mensen gaan me toch niet begrijpen en het is mn eigen probleem. Ik ben een man dus ik moet het zelf maar oplossen. Zo voelt het tenminste.

Ik heb sinds kort weer een vriendin waarmee ik heel blij ben en het is ontzettend gezellig. Toch kruipen dezelfde gevoelens weer omhoog als bij mn eerste vriendin. Waarom zou ze me leuk vinden? Er zijn genoeg andere leuke jongens. Ik ben toch niet speciaal ofzo. En ik ben bang dat ik haar teleur ga stellen. Dat hetzelfde verhaal weer gaat gebeuren. 

Sorry, dit wou ik gwn ff kwijt, kijk maar wat je dr mee doet. Ik wil niet overkomen als iemand die aandacht zoekt. Als je tips hebt of weet wat er precies aan de hand is, laat maar weten.

Alvast bedankt en de groetjes van Djabbo

 

~Push through the pain, giving up hurts more~


7 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Dat is best wel lastig. Ik heb dit zelf niet maar ik denk wel dat ik weet hoe dit komt. 

 

Vaak als mensen moeite hebben met emoties tonen kan het zijn dat ze onbewust hun emoties onderdrukken. Ze zijn dan misschien opgegroeid in een omgeving waar ze niet zo gemakkelijk hun emoties mochten of konden uiten. Dus in andere woorden emotionele verwaarlozing. Dit kan op alle leeftijden gebeuren en is niet altijd express veroorzaakt. Ik ken jou niet persoon dus ik ken jouwn specifieke reden niet maar dit is waarom de meeste mensen moeite hebben met emoties voelen. 

Ik weet niet precies hoe je dit kan oplossen maar ik geloof wel dat je hier hulp voor kan krijgen. Ik denk gewoon dat met mensen praten ook al mega kan helpen. Want dit is niet iets dat je alleen kan doen. Als ik jou was zou ik wat gaan googlen over onderdrukte emoties en ook emotionele verwaarlozing. Dan kan je wat meer hierover leren. 

 

Ik hoop dat dit helpte!

Reputatie 7
Badge +7

He, ik weet niet of dit er mee te maken heeft, maar het bestaan zoiets als aseksueel. Dat betekent dat je geen romantische gevoelens voor iemand heb. Maar misschien heb jij dat voor iedereen. Veel sterkte!

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Djabbo

Het is inderdaad best lastig  om te zeggen wat je precies hebt, omdat we jou niet persoonlijk kennen. Het zou zoals @Lamp.ie al benoemd heeft emotionele verwaarlozing kunnen zijn. Deze site legt erg goed uit wat het is en wat de oorzaak ervan zou kunnen zijn: emotionele verwaarlozing.
 

Je zou naar de huisarts kunnen gaan met je probleem. Die kan jou dan eventueel doorverwijzen naar een psycholoog. 

Wees niet bang om hulp te zoeken! Je hoeft je probleem niet helemaal zelf oplossen en al helemaal niet omdat je een man bent. Er zijn heel veel mensen die jou willen helpen. Dat weet ik zeker. 
 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 2
Badge

Ik vind het ook een lastig verhaal. Ik wil je wel meegeven dat mannen/jongens absoluut niet alleen zijn. Ook mannen mogen aan de bel trekken als het ff niet gaat. Hulp vragen als man is écht niet erg. Dat is volkomen normaal.

Ik herken het onzekere in een relatie wel. Bij mij is dit gediagnosticeerd als een angststoornis, wellicht bij jou ook? Hoeft niet per se, maar is een mogelijkheid. 

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Djabbo!

Wat vervelend voor je, ik kan echter niet meer advies geven dan @Eenmeisje004, @Lamp.ie, @Anoniemxv  en @Anoniempje1237 hebben gegeven. 

Weet dat jongens/mannen echt niet alleen staan. Eigenlijk precies wat @Anoniempje1237 zegt.

Mijn coach heeft een toepasselijke spreuk: Zit je in de knel, trek aan de bel!

Doe dat vooral!

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +12

Hey! Ik ben het met de anderen zoals ook @Natureflower  eens! Jongens en mannen hoeven helemaal niet alles alleen op te lossen hoor.  Ik heb ook hulp gehad van anderen en in mijn geval vooral meisjes en vrouwen en dat is alleen maar helemaal prima vind ik. Ik vond eerst ook altijd dat dat niet kon enzo maar ik denk daar nu heel anders over! Laat je gewoon helpen als je het nodig hebt en ik hoop dat je het weer terug krijgt wat je zoekt! 👍🙂 

Tover xxx

Hey,

ik weet precies wat het is ik heb dat namelijk ook mijn ouders zeggen ook altijd dat ze me niet kunnen pijlen en dat ik niks voel het is waar ik heb ook woede problemen moet ik hulpzoeken maar nee ik ben veel te eigenwijs en ik hou er ook niet van als ze zich met mij bemoeien en ik denk dat jou vriendin juist blij moet zijn met jou kun je haar niet vertellen wat je hebt als ze echt verliefd op je is dan probeert ze het te begrijpen of ze begrijpt het en als het niet zo is dan merk je het vanzelf maar ik vind je dapper dat je het tegen ons verteld.

Reageer