Vraag

ik voel mij continu verdrietig

  • 30 August 2021
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

Badge

Heyy 

ik wil gewoon effe mijn verhaal delen, want ik kan het met niemand kwijt. Ik zit in mijn laatste week van mijn vakantie, maar er is niemand thuis voor mij of iemand in mijn omgeving die wat met mij wil doen. Mijn moeder is stewardess en zit in het buitenland. Mijn vader moet werken dus die is continu op zijn werk. Hij is alleen thuis op de momenten dat mijn zusje uit school komt. Ik ben dus de hele dag alleen maar als zij thuis komt dan is mijn vader wel thuis. Dan gaat hij verder op het thuiskantoor werken terwijl hij dat ook de hele dag kan doen. Ik heb hier al over gesproken maar hij zegt continu ik moet ook gewoon naar werk. En het stomme is als mijn moeder straks weer thuis komt kan hij wel in een keer thuis werken. Ik voel me dus heel erg alleen hier thuis. Nu plannen ze ook nog dingen hier thuis zoals de tuinman en de schoonmaakster die hier langskomen waar ik mij helemaal niet fijn bij voel wanneer ik alleen thuis ben. Maar dat begrijpen ze schijnbaar niet. Nu wilde ik wat met vriendinnen gaan doen. En heb ik wat gepland en dan zeggen ze het een dag van te voren af omdat ze iets anders moeten doen. En vervolgens zie ik ze op een feestje via Snapchat. Mijn ander vriendinnen moeten al naar school of andere wonen er 1 uur fietsen bij mij vandaan. Nu heb ik gewoon het gevoel alsof ik voor niemand goed genoeg ben ik voel mij eigenlijk de hele tijd afgewezen en ik wil niet dat weer gebeurd dus ik durf ook niet meer aan mensen te vragen of ze wat willen doen. Nu maakt het dit allemaal nog wat moeilijker dat ik probeer te stoppen met Self-Harm en via school kreeg ik hier ook hulp bij. Maar nu dit weer allemaal gebeurd word het alleen maar moeilijker en heb ik het gevoel alsof ik niks meer verdien. 
 

i(k ben 15 jaar)


2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey An0niemm,

Tuurlijk verdien jij het wel!

Je krijgt al hulp van school met zelfbeschadiging, dan kan je vast ook hierbij hulp vragen. Zij begrijpen dat echt wel!

Het is heel moeilijk om weer het zelfvertrouwen te vinden om dat aan vrienden te vragen als je de hele tijd wordt afgewezen. Zelf heb ik er ook last van dus ik kan je daarmee niet helpen, maar probeer misschien het aan iemand te vragen die je erg vertrouwd.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!

Groetjes iemand.

Hey..

Door vroegere problemen heb ik therapie gehad, waar ik heb geleerd dat het heel erg belangrijk is om te praten. In mijn geval praten met mijn ouders..

Het helpt echt serieus om je ouders te vragen om in een aparte kamer met z'n drieën een serieus gesprek te hebben en het te vertellen. Het is spannend en eng. Ik spreek uit ervaring. Maar als je het eenmaal hebt verteld zal het veel opluchten..

Ik begrijp als je denkt: ze hebben hun werk, ze kunnen daar niks aan veranderen en ik zou mij (wat ik zou denken) schuldig voelen als ze alles om moeten gooien vanwege mij, maar vergeet niet: je bent hun kind en ze houden van je! Denk je niet dat je eigen kind voor het werk gaat? Als zij horen dat je jezelf snijdt en pijn doet, denk je dan ook niet dat ze het anders willen doen, op een manier die jou helpt? (probeer jezelf te verplaatsen in je ouders, zoals hoe zouden ze reageren enz.)

Als je te maken hebt met een vader of moeder waarbij moeilijk mee te praten is, omdat ze er elke keer doorheen praten en je onderbreken, dan kan het helpen om meteen in het begin duidelijk te maken dat je even zelf het woord wilt, zonder onderbrekingen. (niet op een aanvallende toon, zoals '’ik wil praten, wees dus stil'’, maar op een toon dat het echt duidelijk is dat je met een serieus probleem zit. Denk ook van tevoren na (of maak in het uiterste geval een briefje) over wat je wilt zeggen. Dit voorkomt extra gestotter en zorgt dat jij beter je verhaal kwijt kan.

 

JIJ mag zelf bepalen wat je wilt, ik dwing je niet om dit te doen, maar uit eigen ervaring weet ik dat dit echt helpt en dat je er écht iets aan kan hebben. Ik hoop dat dit voor jou hetzelfde zal zijn...

 

Vergeet niet dat je nooit alleen staat. 

Groetjes van een medegenoot..

Reageer