Skip to main content

Hoiii

Ik zit sinds kort in de brugklas, met mijn oude klasgenoot en een ander meisje. (We zijn met z'n 3en) 

Maar, als ik iets aanraak of mij ergens mee bemoei, (noem haar L) doet L dus erg boos ("blijf van mijn spullen af/bemoei je niet met mij!")

Maar als mijn oude klasgenoot dat doet, is het helemaal oké! Ik snap hier niks van; eerst doet ze aardig en dan is ze kapot onaardig

Door deze dinge en meer men ik self harm gestopt, ik moet hier echt mee kappen maar het lukt me niet.

Kan iemand me informatie/tips geven wat ik met mijn situatie aanmoet???

Hii lieve @Misti ,

Wat ontzettend naar zeg. Zou dit zeker bij je docent aangegeven of als je praten lastig vind kun je  het misschien via een brief of een mail proberen. En fijn om te lezen dat je wilt stoppen met sh. Er zijn best veel alternatieven.. je kunt je gedachten en emoties uiten door ze op te schrijven/ tekenen/ schilderen, een elastiekje om je pols doen en te laten knappen, erover praten met iemand die je vertrouwd. En je kunt het ook tegen je ouders zeggen zodat ze je goed kunnen helpen en ondersteunen.  Hoop dat het snel weer wat beter gaat. ❤️

Veel liefs en sterkte 🤗

Hii lieve @Misti ,

Wat ontzettend naar zeg. Zou dit zeker bij je docent aangegeven of als je praten lastig vind kun je  het misschien via een brief of een mail proberen. En fijn om te lezen dat je wilt stoppen met sh. Er zijn best veel alternatieven.. je kunt je gedachten en emoties uiten door ze op te schrijven/ tekenen/ schilderen, een elastiekje om je pols doen en te laten knappen, erover praten met iemand die je vertrouwd. En je kunt het ook tegen je ouders zeggen zodat ze je goed kunnen helpen en ondersteunen.  Hoop dat het snel weer wat beter gaat. ❤️

Veel liefs en sterkte 🤗

Dankjewel @Boterbloempjee 💗💗💗

Ik heb het al wel besproken dat L soms een beetje fel kan zijn, maar geen specefieke redenen. Ik heb voorgesteld om naast iemand anders te zitten na de vakantie, maar ik kan sowiso niet naast mijn oude klasgenoot zitten omdat we dan niet echt opletten.

Ik heb niet echt een voorstel voor een jongen tho, allemaal even vies🥲

Ik maak al een hele tijd comics, soms 🔞 hehe

Ik uit hiermee wel mijn emoties, waardoor ze best heftig kunnen zijn. Maar omdat ik het zo fijn vind om te maken, doe ik het elke keer weer ten kosten van mijn tekenboeken. Het probleem is, ze zijn zo raar dat ik het een beetje raar vind om onder de les aan mijn recente comic te werken😅

Mijn ouders zijn niet echt een optie maar je hebt me wel gestimueerd om te mailen naar het vertrouwenspersoon van de school, ik ga dit morgen dan ook doen :)

Wel erg bedankt voor je bericht, ik waardeer het💕

hi, ik zou aan haar vragen hoezo ze zo reageert, en mss erbij zeggen dat je self harm doet, dan ziet ze wat voor erge schade ze aanricht,  je kan ook naar de mentor gaan en met je ouders erover praten.  Als ze zo blijft doen kan je natuurlijk ook leuke en lieve nieuwe vriendinnen maken.

ik hoop dat dit een klein beetje helpt.

Heyyy @anoniemm1234 bedankt voor je bericht💗

Het ding is, ze weet al dat ik het doe maar nog niet bij haar, en ik durf haar ook niks meer te vragen omdat ze laatste tijd to gemeen doet. Geen pestgedrag, maar niet aardig. Ik heb mijn mentor over het sh feit gesproken, maar nog niet over haar.  Bij onze klas zitten 3 meiden maar de andere klas 4... nieuwe vriendinnen zijn niet echt een optie.  Wel befankt voor je bericht tho, ik waardeer het💗

Reageer