Skip to main content

Ik voel me zover "ontwikkeld"

• October 19, 2025
  • 4 reacties
  • 85 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Ik voel me een beetje verder ontwikkeld dan mijn zus en vraag me af of ik wel bezig moet zijn met dat soort dingen.

Op m'n 11e was ik al 3 keer verliefd geweest en zo

Mijn zus is 14 en is nog nooit verliefd geweest, ook geen kleine crushes, is er niet eens mee bezig!

Ik dus wel…

Ligt dat aan mij? Of aan mijn zus? 

XXX Yusa 

4 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 19, 2025

Hey! Het is heel gewoon dat ontwikkeling per persoon anders is, in een verschillende snelheid. En er is ook verschil in wat er eerst ontwikkeld denk ik. Bijvoorbeeld mijn zus kon al heel jong overzicht houden op administratief gebied en op leiding geven aan mensen, en ik ben op dezelfde leeftijd weer sneller met plannen of ideeën omzetten in doen. En zo is de ene persoon al jong hierin ontwikkeld en de ander daar in. Misschien ben jij dus heel jong al sociaal en emotioneel ontwikkeld en jouw zus weer op andere gebieden. Je hele persoonlijke ontwikkeling gaat niet op alle fronten even snel denk ik.  Liefs,Tover xxxxx 

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 19, 2025

@Tover01 heeft gelijk. Iedereen is anders. Ik en mijn oudere broer waren al heel vroeg bezig met verliefdheid net als jij. Ons jongere broertje, hij is nu 13 bijna 14, nog helemaal niet net als jouw zus.

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • October 21, 2025

Ok bedankt 

Dat is natuurlijk ook waar, ik ben niet hetzelfde als mijn zus🫢

XXX Yusa 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 29, 2025

Iedereen ontwikkelt zich op zijn eigen manier, en jij bent gewoon sneller bezig met die dingen dan je zus. Het betekent niet dat er iets mis is met jou of met haar, iedereen heeft zijn eigen tempo. 

xx liefs Wolf 🐺