Skip to main content
Vraag

ik voel me zo slecht

• November 9, 2025
  • 5 reacties
  • 93 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Hey, 

het gaat niet zo goed met me. Ik voel me zo hopeloos. Vriendschap is voorbij, ik trok het niet meer. Iedereen vindt mij zwak. Mijn vriendin waar de vriendschap over is, ziet niet wat ze fout heeft gedaan, ze heeft me zoveel pijn gedaan, met haar woorden en dingen die ze deed. Heel jaar tien vindt mij zwak. Ik zie het niet meer zitten, ik hoef geen vrienden meer en ik hoef ook geen hulp meer. Blijkbaar willen mensen dat ik een soort ijskoud steen word. Ik zit waarschijnlijk ook in de problemen met head of year. Ik voel gewoon dat ik niet naar school wil morgen. Die vriendin geeft mij de schuld, ze draait de rollen om, ze zegt dat ik haar pijn doe en dat zij mij geen pijn doet. Mensen worden geïrriteerd door mij. Ik weet niet waarom. Komt het door dat ik gevoelens heb? Ik wil geen gevoelens meer. Ik wil niks meer. Soms voel ik gewoon dat ik wil weglopen. Ik haat mijn leven en mezelf. Ik vraag te veel aandacht. Ik ben gewoon zat, ik kan niet meer. Waarschijnlijk haat iedereen me nu. Alles gaat gewoon mis.

5 reacties

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 9, 2025

Hey ​@Zeepsopje, wat naar voor je dat je dit moet meemaken! :(

Ik heb ditzelfde gevoel gehad in de brugklas, en het is echt een kutgevoel, ik weet.

Je staat hier niet aleen voor. Vertel het tegen een vertrouwenspersoon van school, die kunnen je helpen. Verder weet ik niet zo goed wat ik verder moet reageren, maar ik wens je echt heel veel sterkte! 

Liefs, Misty

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • November 9, 2025

Hoi ​@Zeepsopje ,

Wat een rottige situatie waar jij je in bevind. Het klinkt ook een beetje alsof jij je onbegrepen en ongehoord voelt, maar wat je ook voelt is echt en mag gevoelt worden. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met chatten. Bij ons kan jij anoniem je verhaal delen en/of een van onze vrijwilligers kan met je meedenken over hoe jij jouw situatie mogelijk kan veranderen.

Voor de zekerheid willen we je ook graag laten weten, dat je voor hulp of ondersteuning  ook contact kan opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Je bent al heel sterk begonnen door hier zo open over te praten op het Forum!

Warme groetjes,

Robin59 (de Kindertelefoon)

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • November 10, 2025

hii Zeepsopje,

Wat naar dat je je zo voelt. Ik wil in ieder geval zeggen dat ik jou niet haat. Ik denk ook niet dat de mensen hier op het forum jou haten. Het is echt rot dat die vriendin de rollen lijkt om te draaien. Jij hebt ook gevoelens, en je mag  die uitspreken.  Soms zien mensen niet wat ze fout doen. Soms willen ze het niet zien. Dat kan allebei. Misschien kan het helpen om te praten met iemand die je vertrouwt. Dat kan iemand op school zijn of iemand van de Kindertelefoon. Ik wil je nog iets zeggen ik vind jou belangrijk, ook al kennen we elkaar niet. Jij bent meer waard dan deze ene vriendschap. Geef niet op oké 

Liefs Vie ❤️

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 10, 2025

Hey lieve ​@Zeepsopje  je hebt al veel tips gekregen maar ik wil je ook even bemoedigen 🫂♥️ veel sterkte en ik hoop dat je verder kunt met de adviezen!!! Liefs, Tover 😘

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • November 12, 2025

Super bedankt iedereen, ik voel me gelukkig al een stuk beter. Maar ik heb niet zo’n behoefte aan vrienden meer. Ik weet niet of dat zo hoort. En hoe vertel ik dit mijn ouders? Ik denk dat ik nu wel eigen manieren heb gevonden dat ik alleen kan zijn zonder dat ik me echt eenzaam voel.