Skip to main content

ik voel me zo leeg, denk aan zelfmoord en heb paniekaanvallen

• October 25, 2025
  • 6 reacties
  • 55 Bekeken

Mango11
Forum|alt.badge.img

Hey, hoe is het?

Ik ben een meisje van 14, en als je mij zo zou zien denk je dat het heel goed met me gaat, dat is ook wel zo, ik ben die typische nerd met veel te hoge cijfers, die altijd perfect is en ohh wat zijn mn ouders trots op me.

Maar ik voel me zo leeg. Ik denk de laatste tijd veel te vaak aan zelfmoord plegen, want ja, wat heeft het leven nog zin? Als je dood bent is er toch niks meer om je zorgen over te maken.

Ik heb ook redelijk vaak paniekaanvallen, het soort paniekaanvallen waarbij ik helemaal hyperventileer. En dan doen mn ouders weer boos, maar ja, dan wordt het alleen nog maar erger.

Ik ben ook begonnen aan self-harm, kleine sneetjes in mn arm gemaakt. Ben er niet trots op, maar ja, het vult gwn een leegte ofzo.

6 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@Mango11 ,

Wat naar zeg dat je je zo voelt 😓 vind het wel lastig om te reageren maar ook al zie je het nu niet, maar het leven heeft wel degelijk zin, er zijn altijd mensen die om je geven en je niet willen missen.  Kun je er met iemand over praten die je vertrouwt? Niet fijn dat je een leegte voelt, weet je hoe het komt/ waar je behoefte aan hebt?♄

Je kunt ook contact opnemen met 113 als je aan zelfmoord denkt, ze zijn er echt voor je. Wat heftig van die paniekaanvallen en het snijden zou je daar afleiding voor kunnen zoeken? Door bijvoorbeeld met iemand te praten, wandelen/ fietsen, tekenen, lezen, andere hobby's.... Als je een sh neiging hebt kun je ook een elastiekje om je pols doen/ papier te verscheuren of een ijsblokje in je mond proberen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en het snel wat beter gaat en je geen leegte meer voelt. đŸ˜”â™„ïž

Veel liefs ♄

Mango11
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • October 25, 2025

Hey, ​@Boterbloempjee bedankt voor je reactie.

Ik denk dat vooral komt doordat ik geen ene moer te doen heb. Mijn vriendinnen zijn allemaal op vakantie. Ik niet, want mn ouders hebben geen tijd en geld. Dus ik blijf een beetje alleen achter hier in NL.

Het gaat altijd wel weer als ik naar school ga, maar als ik dan thuis kom, begint het weer. Ik heb geprobeerd mn vriendinnen te vertellen hierover, maar ze zeggen dat het gewoon hoort bij het zijn van een pubermeisje, miss hebben ze wel gelijk, straks zit ik me gwn aan te stellen.

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve ​@Mango11 ,

Ahh jeetje zeg, je stelt je echt niet aan en hoort niet bij het zijn van een pubermeisje 😓 heb je misschien hobby's die je kunt doen/ die je leuk vindt om eens te proberen? 

Kun je er op school met iemand over praten bijvoorbeeld je mentor/ docent die je vertrouwt? Misschien kunnen ze met je mee denken.  Ik hoop dat je snel iets vind wat je leuk vindt en daar voldoening uit kunt halen, want dat verdien je. 

Veel liefs ♄

• October 25, 2025

je bent niet alleen

ik ben mentaal uitgeput ik zie zelf geen toekomst voor me 

maar je moet jezelf niet doden dat is vreselijk om te denken 

ik wil mezelf alleen maar vol inelkaarslaan

probeer er niet aan te denken 

groetjes voxillius

( echte naam weggehaald door De Kindertelefoon vanwege anonimiteit )

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 26, 2025

Het is ook supermoeilijk als iedereen denkt dat het goed met je gaat, maar je je vanbinnen leeg voelt. Je bent niet raar of zwak omdat je zo denkt of omdat je jezelf pijn hebt gedaan. Het betekent gewoon dat je heel veel aan het dragen bent. Probeer alsjeblieft met iemand te praten, een vertrouwenspersoon of een ouder.

xx liefs Wolf đŸș

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 26, 2025

Ik denk dat vooral komt doordat ik geen ene moer te doen heb. Mijn vriendinnen zijn allemaal op vakantie. Ik niet, want mn ouders hebben geen tijd en geld. Dus ik blijf een beetje alleen achter hier in NL.

Het gaat altijd wel weer als ik naar school ga, maar als ik dan thuis kom, begint het weer. Ik heb geprobeerd mn vriendinnen te vertellen hierover, maar ze zeggen dat het gewoon hoort bij het zijn van een pubermeisje, miss hebben ze wel gelijk, straks zit ik me gwn aan te stellen.

Dat klinkt echt vervelend
 ik snap je wel hoor. Het is echt niet aanstellen, het is gewoon rot als je vriendinnen weg zijn en je niks te doen hebt. Dan ga je vanzelf meer nadenken en voel je je sneller leeg of verdrietig. Echt, dat heeft niks te maken met “gewoon puber zijn”. Je mag je zo voelen. Misschien helpt het om iets kleins te doen wat je afleidt, zoals muziek luisteren, tekenen of even wandelen. 

xx liefs Wolf đŸș

Â