Vraag

Ik voel me zo alleen

  • 14 September 2020
  • 2 reacties
  • 77 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Ik zit sinds twee weken in havo 4. En ik voel me zo alleen. Vorig jaar zat ik in vwo 3 dus al mijn vriendinnen zitten nog op het vwo en ik ben in mijn eentje naar havo gegaan en ik ken daar helemaal niemand. Ik ben het gewoon niet gewend om elk les uur alleen te zitten en alleen door de gangen te lopen. In de pauze kan ik dan nog wel bij mijn oude vriendinnen zitten, maar zij hebben ook nieuwe vrienden gemaakt. Het lijkt wel alsof ze mij een beetje aan het vergeten zijn. Ik heb zo’n naar gevoel in mijn buik. Weet iemand wat ik er tegen kan doen?


2 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Ik weet het eerlijk gezegd niet, ben niet echt een expert in relaties en vriendschappen.

Maar ik denk dat je even moet praten met je vriendinnen.

Stel je open voor je nieuwe klasgenoten. Ik snap dat dat moeilijk kan zijn maar het maakt je schoolleven een heel stuk fijner als je ook vriendinnen hebt in je huidige klas. Als jij vrienden kon maken in vwo 1-3 kan je dat nu ook! Probeer een beetje in te mengen, praat wat met ze, vraag of je naast iemand kan zitten om tijdens de les wat te kleppen, maak een klassenap als die er nog niet is, geef eens een complimentje aan iemand; kortom zorg dat je in contact met hen komt. Als jij je gewoon open stelt zullen ze vast wel zien dat je een leuke meid bent, dan zullen ze je met plezier opnemen in hun groep.

Reageer