Ik voel me soms gewoon zo dom,
door wat ik doe,
of door de vragen die ik dan wil stellen, stel, of van plan ben te stellen, maar dan ga ik weer over naar een ander onderwerp in mijn hoofd (ik denk altijd aan van alles en nog wat, bewust of onbewust).. want dit komt door het feit, dat ik me gewoon meteen minder voel, als ik niet ELK antwoord of elke vraag mogelijk op, bijvoorbeeld, bij een topic of een onderwerp dat ik tegenkom, heb kunnen verzinnen of kunnen beantwoorden. Vooral als ik dan van een ander weet, die dan heeft gereageerd, dat die bijv. hoogbegaafd is ofzo. I know dat ik hier (over hoogbegaafdheid etc.) 'veel' (gerelateerde) topics over maak, maar het hoeft niet eens daarmee te maken hebben.
of juist door de antwoorden die ik geef, wil gaan geven, of in mijn hoofd verzin bij sommige/veel dingen, die mij, best wel logisch lijken (en soms, achteraf, ook nog wel eens kloppen).
Maar ik heb juist altijd voorafgaand, aan een onderwerp wel bepaalde vragen voorop staan, zoals; "Waarom? Hoezo? Met welke reden? Kan het niet anders?" Of dat ik dan antwoord op iets moet geven, maar iets compleet anders verzin/antwoord dan anderen (Omdat ik aan compleet andere dingen denk?).
Meestal voel ik me juist gewoon dommer dan hun, en voel ik me gewoon veel minder. Ik zou dan gewoon willen dat de vraag opnieuw werd gesteld..
Of als ik bijvoorbeeld na 1x/2x lezen iets niet uit mijn hoofd ken, of iets niet precies weet te vertellen, of precies weet op te noemen, krijg ik meteen het gevoel dat ik 'dom' ben..
Maar ook dat ik niet de hele tijd per se vragen aan het stellen ben, voor de dingen die ik tegenkom. Bij nieuwe dingen die ik tegenkom wel (daar krijg ik wel meteen vragen voor, of juist naderhand, dat ik meer vragen verzin, omdat ik dan ook antwoorden wil), maar ik zit meestal in dezelfde situatie; thuis, in mijn kamer.
Hoeveel vragen stel jij (als je hoogbegaafd bent, hoeft niet per se hoor), en stel je dan vragen bij alleen nieuwe dingen, of ook bij dingen die je elke dag tegenkomt, of stel je dan vragen naderhand, of heb je meteen (daadwerkelijk) 100(+) vragen bij echt alles, of alleen dingen die je dan interesseren?
Sorry voor weer zo'n topic, ik weet dat het er veel zin, en dat ze ook best erg kunnen irriteren, maar als ik hier antwoord op krijg, dan zijn bijna al mijn vragen, over mezelf en over het onderwerp 'hoogbegaafd zijn/hoogbegaafdheid', beantwoord. Behalve als ik nieuwe vragen krijg, ofcourse.
En hebben meer mensen dit (gevoel)?
Byee
(Staat bij ‘emotionele problemen en gevoelens’, omdat ik hier in mijn gevoelens, wel hoog sta, vooral nu ook met school momentaal)