Skip to main content
Vraag

ik voel me soms gewoon leeg..

• November 8, 2025
  • 5 reacties
  • 76 Bekeken

sanne
Forum|alt.badge.img+1

Heyy dus de laatste tijd heb ik soms van die tijden en dan voel ik me gewoon helemaal leeg, depressief, allen en om heel eerlijk te zijn gewoon k*t.. Ik ben een tijdje geleden 14 geworden, en ik denk dat het misschine door pubertijd komt, misschien mood swing etc, maar van wat ik wete is dat vooral als je al ongesteld bent, dat ben ik nog niet, en ik heb zo een gevoel al sowieso voor een jaar, de laatste tijd is het wel erger geworden maar ik weet het niet…
Als ik zo een bui heb wil ik eigenlijk gewoon ieamadn hebben die mij gewoon verteld dat het goed komt ofzo, een beste vriend die me opvrolijkt, maar dat heb ik niet.  ( en daar heb ik sowieso al een ander forum over gepost)  ik wil gewoon janken maar dat kan niet, ik voel me gewoon depressief en ik weet niet wat ik  moet doen.

Nu ik er over nadenk ik heb een vriendin, ze heeft zelf ook depressie en hoe zij verteld hoe ze zich voeld is ongeveer eigenlijk wat ik voel, ik heb ook een klein vermoeden dat ik misschien ook zoiets heb, maar ik ben bang om het met iemand er over te hebben. Mijn ouders weten hier absoluut helemaal niets van, en met mijn vrienden voel ik het eigenlijk ook niet om het er over te hebben, ik ben een heel vrolijk en blij persoon, en ik wil het soms ergens over hebben met iemand maar voordat ik het wete ben ik weer het vrolijke kind dat ik altijd ben…
op het moment zou ik eigenlijk gewoon willen dat een vriend/vriendin mij gewoon zou kunnen bellen en dat ik alles bij hun kwijt kan, maar ik heb niemand om dat bij te doen, ik weet serieus echt niet meer wat ik moet doen

en ik heb eigenlijk ook volgende week toetsweek, ik heb nog geen enkele keer geleerd, ik heb geen enkele motivatie om dat te doen, ik lig gewoon in bed te doomscrollen, en dan merk ik dat en voel ik me  alleen maar k*tter… ik wil eigenlijk gewoon iemand om mij af te leiden van dit gevoel, ik voel me wanhopig en alleen, en ik wil gewoon dat het stopt, en misschien klinkt het een beetje overdramatisch maar als iemand zou wten wat er aan de hand is, of dit normaal is of gewoon iets er over wil  zeggen zou dat fijn zijn, want ik weet serieus eigenlijk echt niet meer wr ik het moet zoeken...

5 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 8, 2025

Hey !! Ik ga morgen denk ik een betere reactie posten maar al je gevoelens zijn heftig die je noemt en het is naar voor je.  Je kunt in elk geval hier altijd je dingen zeggen! Heb ik ook gedaan en het helpt al en lucht ook op. Als je zulke k**gevoelens hebt is het iig al een goed begin dat je er hier over kunt schrijven en reacties krijgt! Ik neem je serieus net als iedereen hier en je hoeft er niet alleen mee te knokken! Ik hoop dat je wat beter slaapt strakkies 😘 ben een jongen van ook net 14 trouwens en begrijp zeker de stormpjes in het hoofd soms ;) 

Liefs, Tover xxxx

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • November 9, 2025

Praat met iemand die je vertrouwt

Vertel het aan je ouders

Vertel het tegen je mentor op school.

Glitterunicornkitty123
Forum|alt.badge.img

Hey Sanne, ik begrijp je echt. Het komt ook denk ik vooral doordat we altijd vrolijk zijn. Het is onze persoonlijkheid. Maar dat betekent natuurlijk niet dat wij ook geen pijn kunnen voelen, we zijn niet alleen maar blij. 

Het niet tegen die ene vriendin van je vertellen is een goed idee, geloof me, meestal zijn hun nu meer op hun zelf gefocust en zien jou problemen dan vaak al als minder belangrijk. Je ouders, het ligt eraan wat de reden is waarom je het hun niet verteld, is het omdat jij hun niet wilt lastig vallen(wat je trouwens dan echt niet doet) of is het omdat je hun niet “vertrouwd” als je het snel wilt formuleren. Daar zou ik vooral naar kijken. Een docent op school? Moet je wel echt lang over nadenken. Meestal leidt dat tot ouders die er achter komen en andere kinderen.  

Er is altijd wel iemand die vertrouwelijk is waar je het hier mee over kan hebben, maar let wel op dat je je zelf niet nu voor de gek houd. Ik heb ook voor een lange tijd lopen “zoeken” naar iemand die ik vertrouw. Maar het was uiteindelijk ik zelf die het er gewoon niet over wou hebben omdat dit mijn “vrolijke” kant zou “beschadigen”. Dus let daar op. 

Als je in een situatie komt waarin je niemand kan vinden, probeer dan jezelf te helpen. Uiteindelijk is het al knap genoeg dat je dit alleen moet dragen, maar ook nog knapper als je er zelf weet uit te komen! Help je zelf door het gevoel te ontbinden: “Waarom voel ik me zo slecht?” “Wat is er vandaag gebeurd waardoor dat gevoel komt?” “Waarom heb ik geen motivatie?” “Waarom voel ik me alleen?” “Wat is er nodig om dit gevoel te laten verdwijnen?” “Is er wat aan de hand?” “Is dit probleem op te lossen?” Door jezelf zo veel mogelijk vragen te stellen, kom je er zelf vaak al achter. Als het uiteindelijk te erg word, kan je natuurlijk altijd de kindertelefoon bellen/appen.  Maar ik adviseer echt om eerst echt zelf na te denken, of iemand zoeken. 

Je bent veel waard, ook al sta je er alleen voor, je waarde komt van jou, niet van andere. 

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 9, 2025

Heeeyyy ​@sanne! Wat rot voor je! Ik voel letterlijk: ik ga niet liegen, ik voel precies hetzelfde. Ik denk dat dit wel aardig in de buurt van depressie komt. Ik snap dat je hier niet met iemand die je vertrouwt over durft te praten. Het is al heel knap, en dat meen ik echt; dat je je verhaal en gevoelens met ons deelt. Dat is de eerste stap! En net zoals ​@Glitterunicornkitty123, (love de naam xD) probeer jezelf vragen te stellen. En, vertel het tegen iemand die je meer vertrouwd dan je ouders of je mentor. Misschien een goede vriend van je? Of probeer te praten met het vertrouwenspersoon van school, want de VP’s op mijn school hebben geheimhoudingsplicht. 

Sanne, je staat hier niet alleen voor, want wij zijn er voor je :)

Liefs Misty

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • November 9, 2025

Hoi  ​@sanne ,

Dat klinken als zwaarwegende en nare gevoelens die je beschrijft. We vinden het wel erg fijn dat je deze met ons wil delen op het Forum. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of chatten. Bij ons kan jij anoniem je verhaal delen en/of een van onze vrijwilligers kan met je meedenken over hoe jij jouw situatie, mogelijk kan veranderen.

Weet dat je ook voor hulp of ondersteuning contact op kan nemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen! Erover praten is altijd een stap vooruit in voor jezelf zorgen!

Veel sterkte!

Robin59 (De Kindertelefoon)