Skip to main content

Hi,

Ik zit nu in het eerste jaar van het MBO, maar heb nog regelmatig contact met mensen van mijn middelbare school. Vooral één iemand app ik nog best vaak. Nu kwam hij dit weekend met het bericht dat hij een depressie heeft en in Zeer Intensieve Therapie moet. Ik weet niet goed wat ik moet doen en voel me slecht, omdat ik niks aan hem gemerkt heb. Ik voel me een slechte vriendin…

Vandaag merkte ik dat ik er niet helemaal bij was. Ik stapte vanmorgen in de verkeerde bus en was daardoor een uur te laat. Ik moet telkens denken aan dat ene bericht van mijn vriend. Ik ben er niet voor hem geweest en daar voel ik mij heel schuldig over. Nu ik daar niks meer aan kan veranderen, wil ik er vanaf dit moment wel graag voor hem zijn.

Mss is het maar iets kleins wat ik kan doen (naast vragen hoe het gaat en of hij iets van mij nodig heeft). Maar ik wil zo graag een goede vriendin voor hem zijn en ik wil ook dat hij weet dat ik er voor hem ben.

Heeft iemand mss tips voor wat ik kan doen om me minder schuldig te voelen?

Hey! 

Wat vervelend voor je! Het is belangrijk dat je weet dat het niet jou schuld is, en dat je het waarschijnlijk niet had kunnen opmerken. veel jongeren met een depressie proberen het te verbergen (ik ben er 1 van). 

Verder zou je met hem kunnen afspreken en leuke dingen doen, zodat hij even zijn zorgen vergeet. En inderdaad regelmatig vragen hoe het met hem gaat is een goede! Probeer niet te dwingend te zijn als hij iets niet wilt delen.

Hopelijk heb je hier iets aan!

Succes!

Reageer