Skip to main content
Vraag

ik voel me slecht naar weet niet waarom

• June 26, 2025
  • 3 reacties
  • 44 Bekeken

Hoi ik ben Fay ik ben bijna 14 en zit ergens mee

ik voel me slecht ik zou het liefst niet meer willen leven  maar doe dit niet want er is geen rede ik zou de hele dag kunnen huilen maar als ik Will huilen kan het niet ik voel me slecht en voel me mezelf niet meer ik kan dit niet tegen me ouders zeggen want dan worden ze verdrietig ik ben snij mezelf ook wel eens maar ik weet niet eens waarom ik voel me gewoon continu slecht ik heb vroeger veel mee gemaakt maar daar heb ik geen problemen meeer mee me moeder heeft een drank probleem maar heeft therapie dus dat gaat goed ne vader word Snel boos enzo maar is de liefste vader ooit ik weet niet wat dit is kan iemand mij dit uitleggen…??? 

Tekst aangepast in verband met triggerende inhoud regel 6

3 reacties

• June 27, 2025

Hallo,

Rot voor je dat je je zo slecht voelt. Misschien moet je ook naar therapie daarvoor? 

En ik denk niet dat je ouders daar heel verdrietig van worden. Waarschijnlijk willen ze je gewoon helpen, en natuurlijk is het wel vervelend als je hoort dat je kind zich slecht voelt, maar waarschijnlijk zullen ze je daarna gewoon verder proberen te helpen. 

Veel sterkte!

Floor700
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • June 28, 2025

Hoi ​@Fay_lilly 

Heel goed van je dat je dit vertelt, wat vervelend dat je je zo voelt. Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes Floor (De Kindertelefoon) 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hoi Fay,

Wat ontzettend dapper van je dat je dit deelt. Het klinkt alsof je je al een tijd niet goed voelt, en dat is heel zwaar. Je hoeft hier niet alleen mee te blijven zitten. Veel jongeren ervaren soortgelijke gevoelens, en het is belangrijk te weten dat je niet de enige bent.

Wat je beschrijft, zoals het gevoel jezelf niet meer te zijn, niet kunnen huilen terwijl je dat wel wilt, en jezelf pijn doen, kunnen tekenen zijn van een depressie. Dit komt vaker voor bij jongeren en kan verschillende oorzaken hebben, zoals hormonale veranderingen, stress of gebeurtenissen uit het verleden.

Het is begrijpelijk dat je je zorgen maakt over het verdriet van je ouders, maar zij zouden willen weten wat er in je omgaat. Het delen van je gevoelens kan hen helpen je beter te begrijpen en samen kunnen jullie kijken naar manieren om je te ondersteunen.

xx liefs Wolf 🐺