Vraag

Ik voel me rot


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi,

Ik voel me echt rot op dit moment en weet dus niet wat te doen. En ik heb mezelf dus gesneden... en ik voel me nu schuldig enzo en ik weet niet wat te doen..

11 reacties

Heyo,
Waarom voel je je zo rot?
Ik hoop ook dat je weet dat snijden echt niet de goede oplossing is en je hier echt mee moet proberen te stoppen
Hi, naja omdat het thuis slecht gaat enzo.. en ik weet het.. Dit is pas de eerste keer.. maar het gebeurde bijna vanzelf
Zolang je stopt en het eens en de laatste keer was. Wat is er aan de hand thuis? En durf je er met iemand over te praten?
Gelukkig was het nog maar de eerste keer. Probeer zo snel mogelijk te stoppen want het is namelijk super verslavend! Probeer zo snel mogelijk hulp te zoeken en het liefst bij een volwassene. vertel het in ieder geval niet alleen aan een vriend en dat je er dan bij zegt dat hij de enige is die het weet en het niet verder mag vertellen, want dar kunnen ze heel veel last van krijgen!
Heel veel sterkte!
Groetjes, janna
@ronald2001 teveel om nu uit te leggen.. en dat is het probleem ook juist.. Ik heb al met teveel mensen gepraat...


En dankjewel janna.. ik hoop ook dat dit de eerste en laatste keer was
Ahh dat is vervelend...
Ik kan je niet heel veel helpen met je thuissituatie denk ik dan
Maar heb jij misschien een psycholoog? En als het thuis echt niet goed gaat kan jij jeugdzorg bellen en dje kunnen je ook helpen!
Ik ben echt al super vaak bij een psycholoog geweest.. en krijg ook hulp van jeugdzorg atm.. maar dat neemt het rotte gevoel niet weg
Hmm jammer dat de psycholoog en jeugdzorg niet heel erg helpen, wat vind je leuk om te doen? En kan je dat vaker anders gaan doen?
Is het heel erg als ik zeg dat ik het echt niet Weet?
Nee das niet erg daar had ik eerst ook last van, je kan opzoek gaan naar iets dat je leuk vind.
Zit je op sport?
Ben je creatier?
Welke muziek luister he?
Hallo

Het gaat thuis niet zo goed, en omdat je je rot voelde, heb je gesneden. Jammer dat je dat gedaan hebt, maar je voelt vast zelf aan dat dit geen oplossing is. Het kan gebeuren, op momenten dat je je heel slecht voelt.

De tijd kan je niet terugdraaien, en nu is het een kwestie van positieve vervangers te zoeken voor het snijden, zodat je jezelf in moeilijke situaties, geen pijn meer doet.

Je zegt dat er teveel aan de hand is om uit te leggen. Soms kan het helpen om alles een keer neer te schrijven. Als je dat wilt, kan je dat hier doen, maar als je het liever voor jezelf houdt, is dat ook ok. Wat jij fijn vindt.

Je bent al heel vaak bij een psycholoog geweest. Als je het gevoel hebt dat dat niet helpt, mag je dat gerust aangeven. Op die manier kunnen jullie op zoek naar een andere methode, waar je je wel geholpen mee voelt.

Je hebt hulp van Jeugdzorg. Ook hier mag je blijven aangeven wanneer het niet goed gaat.

Het rotte gevoel gaat maar niet weg. Voor sommige mensen helpt het om er af en toe even tussenuit te gaan, door bv. even te gaan wandelen, of door een film te kijken of boek te lezen. Ga op in de natuur, of in je film of boek, en probeer even te vergeten wat er allemaal speelt.

Groetjes
Kenshin

Reageer