Skip to main content
Vraag

ik voel me op school nooit op mijn gemak.

• April 1, 2025
  • 1 reactie
  • 23 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Hoi,

Ik ben vaak bang op school, gewoon dat docenten in eens naar me toe komen en dan gesprek wil hebben met mij. En morgen report gesprekken met mijn ouders. Dat wil ik niet. Ook kan ik vaak gewoon niet praten, ook al wil ik dat graag. Het lukt me gewoon niet. Sinds kort heb ik mezelf weer gekrabd. Ik ben bang dat het weer gebeurd dat vrienden in eens ziek thuis zijn en ik weer helemaal alleen ben op school. Ik kan het gewoon niet meer en ik ben zo bang.

Zeepsopje

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hoi ​@Zeepsopje

Wat je beschrijft klinkt echt heel zwaar en eng. Het is heel normaal om bang te zijn voor onverwachte gesprekken op school, en het is ook begrijpelijk dat je het moeilijk vindt om te praten als je zo voelt. Dat je jezelf weer gekrabd hebt, laat zien dat je echt worstelt met die spanning en emoties.

Probeer alsjeblieft iemand op school te zoeken die je vertrouwt, zoals een mentor, schoolpsycholoog of een leraar die je aardig vindt. Ze kunnen je helpen om die angst stapje voor stapje te verminderen en je ondersteunen bij de gesprekken met je ouders. Het is oké om het moeilijk te hebben, en je hoeft dit niet alleen te doen.

Je bent niet alleen, ook al voelt het soms zo. Het is heel moedig dat je dit deelt, dat is al een grote stap. Probeer ook kleine dingen te doen die je rust geven, en onthoud: er is altijd hulp en iemand die naar je wil luisteren.

xx liefs Wolf 🐺