Hii,
Ik hoop enorm dat je motivatie toch binnenkort hebt. Dit gaat anders écht niet goed zo, snap wel dat dat lastig is, maar als het steeds slechter gaat duurt herstel veel langer en dat gun ik je écht niet!! Hoop dat het beetje bij beetje echt iets vooruit gaat en je er gewoon open en eerlijk over bent. Hier doe je dat al super dus dat betekent dat je ergens wil dat het beter wordt. En dat gun ik je ook echt van harte. Hoop echt dat het goed komt allemaal bedoel het goed…
Veel liefs en een knuffel
Haii lieve @Boterbloempjee ,
ik weet niet goed wat ik moet zeggen 🫤 maar écht geen zorgen maken hoor, als mijn gewicht zo achteruit blijft gaan komen ze er toch wel achter dat ik minder neem dan de afspraak is
liefs
Haii,
ik moest vandaag weer naar het ziekenhuis ik had eigenlijk verwacht dat ik niet meer zou mogen bewegen maar ja het mag gewoon nog.. ze geloven gwn alles wat ik zeg en hebben de trucjes die ik doe helemaal niet door, de crisishulp die ik eerst zou krijgen is nu voorlopig afgezegd omdat het ´goed´ gaat maar het is alleen maar erger geworden ben wel bang dat ze de volgende keer heel erg schrikken want ben bang dat ik wel veel ga afvallen in die 2 weken tijd
Hii lieve @Cantaloupe ,
Awh jeetje . Als ik jou was zou ik wel eerlijk zijn en het voor jezelf niet uit de hand laat lopen. Je verdient hier echt optijd hulp bij! Hoop echt dat je er toch eerlijk over gaat zijn en het niet uit de hand laat lopen, dat werkt uiteindelijk alleen maar tegen je. Hoop ook dat je er deze dagen/ vakantie iets minder mee bezig kunt zijn en je ook een beetje kunt genieten ondanks dit, dat zou ik je echt enorm gunnen. En echt kijk uit met wat je doet! Iedereen gunt je dat het iets beter wordt en je het niet tot het ergste laat komen. Ik denk aan je en geloof in je, je kunt het!
Veel liefs en een knuffel!
Hz zien ze dat niet op de weegschaal? Je kan niet blijven liegen he meid. Heb je al een MGG (minimaal gezond gewicht)? (Alsjeblieft je gewicht niet delen is nogal triggerend;))
Want bij mij hangt het daarvan af of je nog mag bewegen.
Waar vind je er zelf van dat de crisishulp is afgeschaft?
Hoop toch dat je voor jezelf die klik kan maken en voor herstel kiest x
Liefs
Anoniem789
Hey lieve @Cantaloupe ,
sorry voor mijn super late reactie
Ik weet niet goed wat ik moet zeggen en om eerlijk te zijn moet ik er ook om huilen… dat ligt absoluut niet aan jou maar ik hoop alleen ontzettend dat je er eerlijk over bent en zoals de anderen ook zeggen je het niet te ver laat komen. Dit heb ik helaas zelf wel gedaan en ik kan je zeggen dat ik daar enorm enorm veel spijt van heb en als ik er aan terug denk denk ik echt hoe heb ik het zover laten komen.. En dat gevoel gun ik jou/ niemand absoluut niet!! Je vroeg of ik snel misselijk werd van eten.. en ja dat werd ik wel… ik weet niet waar je steun en motivatie in vind, maar ik had super veel steun aan mijn vriendinnen, ondanks dat ze er weinig van af wisten en nooit 100% hetzelfde gevoel kunnen hebben of begrijpen, waren ze er wel altijd voor mij en lieten ze elke dag merken me niet kwijt te willen ( want ja ik zat echt op het randje) en voor mijn ouders was het ook lastig, maar ookal zag ik het toen niet altijd was ik toch super opgelucht met hun steun en hulp die ze konden geven tot zover. Hoop en gun het je ontzettend dat je je daar ook bewust van bent. En ja soms is het voor jezelf, familie en vrienden frustrerend maar weet dat iedereen wel om je geeft en je niet kwijt wil raken door iets wat heel ver kan gaan. Ik hoop dat je ook bv iemand hebt die je goed begrijpt of in ieder geval geen oordeel geeft 🥰 en hoop ook dat je eerlijk bent.. echt ik weet hoe lastig het is maar asjeblieft je wilt niet dat het erger word.. ik had ook niks door en ging alles ontkennen later super veel spijt en kostte alleen maar meer moeite lieve @Cantaloupe echt ik hoop ontzettend dat het goed komt en je echt eerlijk zult zijn je kunt het echt en ik denk dat je dat ergens zelf ook wel weet anders schreef je hier niks.. Ik geloof in je hoop dat je ook in jezelf gelooft en je het juiste doet! Hopelijk kun je deze vakantie een beetje rustig aan doen en ook tijd maken voor fijne dingen of praten met mensen die belangrijk voor je zijn.
veel liefs en een dikke knuffel 🫂🫂
Hai @Anoniem789 ,
klopt, ik zit op het randje van ondergewicht dat weten ze en zien ze ook maar alsnog denken ze dat het goed gaat omdat ze denken dat ik me wel aan de eetlijst hou.. maar wat niet echt zo is
tja van de crisishulp weet ik niet goed, vind het ergens fijn maar ben ook wel bang dat het uit de hand loopt
van gewichten weet ik hoor. ik zal het niet delen, geen zorgen
liefs
Hai lieve @Blub ,
pff wil niemand laten huilen maar snap het wel
ik weet dat het niet goed is, maar het is gwn een soort discussie steeds in mijn hoofd.. ik praat het dan weer goed en ga er toch mee door ik heb het aan 3 vriendinnen verteld, maar 1 heeft zelf een eetstoornis dus het enige wat ik heb gezegd is dat het niet goed gaat.. meer zegt ze over haar ook niet tegen mij, gwn alleen tegen elkaar of het goed gaat of niet omdat we niet willen triggeren, en een andere wist dat ik op dat moment niet mag bewegen (dat had de dietist eerst gezegd maar nu mag het van de arts wel weer..) maar we gingen dat alsnog doen en dan zegt ze er verder niks over. sowieso reageerde ze er niet echt op de 3e steunt me wel maar weet het ook niet meer, ze vind wel dat ik eerlijk moet zijn maar doe er vervolgens toch niks mee..
liefs
Lieve @Cantaloupe ,
het is heel logisch dat dit iemand raakt..
toch fijn om te horen dat je wel gesteund wordt, maar weet i.i.g. dat het beter is om eerlijk te zijn.. die contstante discussie in je hoofd is wel herkenbaar en ook het goed praten. Maar echt ik waarschuw je laat het niet zo ver komen dat wil je echt niet en vroeg of laat komen ze erachter en hoe voel je je dan? Iedereen wil je helpen en steunen en aanmoedigen maar je moet echt zelf de stap zetten en ja dat is heel lastig maar uiteindelijk wel waard en een klein stapje vooruit is al fijn maar laat het dan niet meer achteruit gaan. En waarom denk je dat er wordt gezegd dat je eerlijk moet zijn? Echt niemand wil voor je dat het uit de hand loopt en dat moet je zelf ook echt niet willen. Heb je misschien toch ergens de motivatie om eerlijk te zijn of om het toch te proberen en vol te houden? En het logisch als familie en vrienden om je geven en het ook niet meer weten want zij kunnen het niet voor je doen en dat is heel frustrerend… hier en zo te horen tegen een vriendin ben je tenminste wel eerlijk dat is al knap zou je super graag willen helpen maar je moet zelf de stap zetten
hoop dat het goed komt…….
dikke knuffel 🥰🫂 ik denk aan je
Hai lieve @Blub ,
het voelt super stom om het te zeggen heb het er met mijn psycholoog ook over gehad en ze zei dat het wel normaal was, maar de risico´s en ook wat jullie zeggen komt eigenlijk niet heel erg bij me binnen.. het voelt alsof ik het zelf allemaal wel op tijd kan oplossen maar nu nog niet wil stoppen met afvallen
vind het wel super lief hoor en dit ligt echt aan mij
liefs
Maar de reden dat ik nu toch bang ben dat het uit de hand loopt is dat ik niet meer mag wegen.. baal er sowieso enorm van dat ik het nu niet weet, mijn vader neemt de weegschaal mee naar zijn werk en kan het dus ook niet meer stiekem doen maar ik neem de hoeveelheid eten die ik nu neem pas 2 dagen en ik weet echt niet hoe snel ik daarmee afval.. ik kan ook niet meer op tijd stoppen omdat ik nu geen idee heb hoe snel het gaat
Mop dit is een excuus van je eetstoornis van dat die weegschaal nu weg is en dat je dan niet weet hoeveel je afvalt.
Je zit op het randje van ondergewicht nu... Ik denk dat je es het er allemaal heel rooskleurig uit laat zien, beetje afvallen, super gelukkig, dun, vrolijk,.. Fantastisch toch..?
Maar helaas lieve @Cantaloupe .. Je vrijheid wordt volledig van je afgenomen, je mag niet meer bewegen, onder dwang eten, je hebt het constant super koud, blauwe plekken aan je ruggengraat, als je zit is dat zo oncomfortabel, constant duizelig, je kunt vocht rond je hart krijgen, en je bent dood dood doodongelukkig. Het is het niet waard meid, wij kunnen die beslissing niet voor jou nemen, dat is aan jou, jij bent degene die het moet omkeren!
Komaan je kan het, ik geloof in jou, nu jij nog!! <33
Liefs
Anoniem789
Wauw @Blub dit is zo mooi vertaald, ik zou het nooit zo kunnen uitleggen! En ik ben het helemaal met je eens!
Liefs
Anoniem789
Hai lieve @Anoniem789 ,
Pff weet echt niet wat ik moet zeggen 🫤 ik weet het, maar het voelt nog steeds echt niet zo en als het al zo is praat ik het daarna goed…
ik laat het ook maar even, vind jullie wel heel lief en voel me schuldig dat ik steeds met negatieve dingen kom maar ja🫤 heb wel met een vriendin afgesproken steeds te zeggen hoe het gaat🫂
liefs
Hii,
Ik denk wel dat ik namens veel spreek als ik zeg dat je je echt niet schuldig hoeft te voelen je doet echt niks verkeerd. en knap van je dat je die afspraak hebt gemaakt. Ik hoop dat het een beetje helpt dat ik dit zeg..
Liefs en een knuffel
Hai @Boterbloempjee ,
wat lief 🫂