Haii,
@Blub , ik weet het niet goed, wil wel van mijn eetstoornis af maar dan moet je waarschijnlijk ook onder dwang eten en ja dat lijkt me heel naar en ik heb er wel wat aan hoor vind het heel lief dat je reageert
@Anoniem789 , hoe zag een dag er eigenlijk ongeveer uit toen jij in opname zat?
@Boterbloempjee dankjewel
liefs en knuffel terug
Haii,
pff voel me heel naar nu de dietist wil dat ik toch weer meer ga eten dat ik tenminste wat stabieler blijf omdat ik nu weer in een week best veel afgevallen ben maar vind dat echt heel lastig, mag ook nog maar 1x per dag wegen..
liefs
Hm ja eetschema verhogen is echt het kutste ooit.. En van dat wegen is echt een beetje controle verliezen he, 1x per dag is nogsteeds ontzettend veel. Het is wel echt belangrijk dat je stabiel blijft nu, anorexia is de dodelijkste psychiatrische ziektes, 10% overlijdt eraan. Hoe langer je wacht met herstel hoe moeilijker het wordt, en uiteindelijk zal je dan dwangsondevoeding moeten krijgen, je mag niet meer lopen, er is constant iemand bij je, je mag niet naar het toilet alleen of na een maaltijd,.. Geloof me je eetstoornis laat het er allemaal heel rooskleurig uitzien maar helaas is dit de realiteit. Meid been there done that, was geen vibe.
Probeer eens voor jezelf een lijstje te maken met redenen om te vechten tegen je eetstoornis, waarom wil jij van die eetstoornis af? En zoen daarna een beetje afleiding, misschien kun je wat kleuren/tekenen?
Hoe mijn dagen eruit zagen in de psychiatrie:
ma: Eerst hadden we dagopening, moesten we bespreken hoe het was gegaan in het weekend, dan hadden we wegen en bloeddruk en temperatuur meten, dan was het snack, je had een vast eetschema en dat moest binnen 15 min opzijn anders kreeg je bijvoeding, dan had je 1u ziekenhuisschool, gewoon eigelijk school zoals normaal, dan had je individuele opdrachten, die kreeg je van je key (persoonlijke begeleider) die je moest maken, dan was het middageten, kreeg je denk ik een half uur voor, zoniet dan bijvoeding, dan een half uur rust, moest je neerzitten en je mocht max 1 af en toe 2 keer opstaan en spelletjes spelen, je mocht ook niet naar het toilet gaan. Dan was het op maandag PMT (psychomotorische therapie) ging rond zelfbeeld enzo, dan was het nog eens snack, rust en dan mocht je naar huis
(Ik had dagbehandeling, anders blijf je slapen en moet je jezelf bezig houden s avonds)
Di: dagopening met hele groep, ook ouders, dan snack, kort rust, ziekenhuisschool 1u, individuele opdrachten, middageten, rust, groepstherapie (ouders + jezelf in grote groep met psychologen) , snack, rust, naar huis
Woe: dagopening, rust, snack, rust, ziekenhuisschool 1u, individuele opdrachten, middagmaal, rust, naar huis om 13u
Do: dagopening, wegen etc, snack, rust kort ziekenhuisschool, individuele opdrachten, middageten, rust, ik weet niet meer precies wat ik deed op donderdag maar ik denk fear food koken, snack, rust, naar huis
Vrij: dagopening, rust, snack, rust kort, ziekenhuisschool 1u, individuele opdrachten, middagmaal, rust, individueel gesprek met diëtiste eventuele aanpassing eetschema, rust, snack, rust, naar huis.
Je had ook nog minstens 1x per week een gesprekje met je key.
Zoals je ziet heb ik heel veel rust gezet, dit was ook echt zo, ik sliep heel vaak op de leefgroep maar stel je wordt ooit opgenomen, neem zeker spullen mee om te doen!!
Liefs
Anoniem789
Hai lieve @Blub <3,
ja heb ik wel gezegd en vroeg of ik 1 glas sap kon nemen ipv wat ze eerst zei maar dat was nog veel te weinig maar meer wil ik nu eigenlijk echt niet en het is wel iets..
liefs en knuffel terug
Probeer lieve @Cantaloupe , ik geloof dat je dit kan ookal is het mega eng en zegt je eetstoornis waarschijnlijk dat je dat niet mag of dat je daar suuuupeeeerr dik van wordt. Dit zijn leugens oké?
Ik heb net een appelbol op en broodpudding, ben ik dik nu? Nee. Verdiende ik dit? Ja.
En als dat bij mij zo is gaat dat bij jou ook zo zijn!
Trouwens je twijfelde over je eetstoornis, ik denk dat je er echt wel vanuit kan gaan dat je een eetstoornis hebt, als ik je nu zo hoor, ga ik precies 2,5 jaar terug in de tijd en hoor ik precies mezelf.
Xxx alle liefs en dikke knuffel
Anoniem789
Hai lieve @Anoniem789 en @Boterbloempjee ,
pff ik weet niet zo goed hoe ik moet reageren maar ik vind het iig echt heel lief
liefs
Lieve @Cantaloupe ,
misschien is het voor op dit moment verstandig om er even minder mee bezig te zijn? Je hebt deze week best veel gesprekken gehad en je moet natuurlijk dat wel een plekje geven en niet continu zo erg hier mee bezig te zijn, moet je voor je zelf ook niet willen hoor. Misschien kan afleiding je een beetje helpen of iets eerder te gaan slapen, met iemand bellen/ appen? Het is maar een idee hoor, zou het enorm rot vinden als je hier heel erg mee bezig bent zonder wat rust. En je doet het echt al meer dan super!
alle liefs en een dikke knuffel 🫂
Hai lieve @Blub ,
ik ga zo wel even met een vriendin appen
liefs
Hey
fijn dat je dat gaat doen, hopelijk kun je wat steun vinden bij haar
🥰
Hai @Blub ,
het appen was wel fijn we hebben het hier niet over gehad maar wel wat positievere dingen
liefs
Hii,
Fijn dat het wel fijn was, dat verdien je!!
Veel liefs
Super fijn dat het fijn was!!
Liefs
Anoniem789
Oh en @Anoniem789 lief dat je het zo uitgebreid hebt uitgelegd over die opname
een lijstje met voor en nadelen had ik gisteren bij het gesprek al wel gemaakt..
liefs
Geen probleem <3
Oh en moest je nog vragen hebben, vraag gerust, ben er best open over x
Ahh okee, een lijst met geruststellende gedachtes of motivaties om te herstellen?
Liefs
Anoniem789
Haii,
dat is lief, dankje🫂
als nadeel heb ik dat ik het erg voor mijn ouders vind en het flauwval gevoel en moeheid, maar het wel willen afvallen blijft toch sterker🫤
liefs
Haii @Anoniem789 ,
ik heb nog wel een vraag, als je een sonde krijgt is dat dan vervelend? word je er dan ook misselijk van omdat je gewicht al zo laag is?
hoop dat het niet zo ver komt maar ja wil het sap nu ook niet eens nemen..
liefs
Hey @Cantaloupe ,
wat lastig allemaal ik heb ook enorme ondergewicht en moest wel sondevoeding ( onder dwang) maar ik werd er niet heel misselijk van, wel buikpijn maar verder niet heel erg. Hoop dat je hier iets aan hebt al hoop ik idd dat het niet nodig zal zijn! En hoop dat je het sap toch een kans wil geven, begrijp het echt maar je wilt echt niet dat het erger word laat het niet zover komen.
alle liefs en een dikke knuffel 🫂
Haii lieve @Blub ,
pff wat heftig gaat het bij jou wel iets beter nu?
wil het sap nog niet omdat ik het afvallen zelf niet echt snel genoeg vind gaan.
weet verder niet wat ik erover moet zeggen 🫤 maar heb er dinsdag weer een gesprek over..
liefs en knuffel terug
Lieve @Cantaloupe ,
Kun je het niet toch af en toe te proberen met dat ene flesje? En waarom zou je het liever niet willen? Bedoel het echt goed, maar als je steeds meer afvalt maak je het wel erger en slechter voor je zelf... zou dit sowieso wel aangeven dat je dit des te eerder wordt er naar iets anders gekeken. Snap je echt hoor maar weet wel dat iedereen hier en in je eigen omgeving het beste met je voor heeft en willen dat het beter met je gaat. Ik geloof ook in je je kunt het
Liefs en een knuffel
Hai lieve @Blub ,
fijn dat het wel iets beter gaat🫂<3 pff ik weet dat je het heel lief en goed bedoeld.. maar wil het echt niet veranderen nog
Haii lieve @Boterbloempjee ,
ik wil dat niet omdat ik dan bang ben aan te komen of dat het stabiel blijft.. kan het verder niet echt uitleggen
liefs