Skip to main content

Hai,

ik ben een paar weken niet naar school geweest, in het begin ging het daarna wel wat beter maar nu weer erg moeizaam. ik ben vandaag 1,5 uur naar school gegaan wat al teveel werd🙁, mocht gelukkig wel de laatste 20 min even niks doen. 

ik heb buiten school ook elke week afspraken in het ziekenhuis of de psycholoog wat wel vermoeiend is😕 

Heeft iemand van jullie dit ook? of een tip?

veel liefs van mij🤗

Even kijken xx

Bedoel je het topic van dat je een berichtje zou sturen naar die ene jongen die je al 1,5 jaar niet meer hebt gezien?

Haii,

ik wil er toch wel wat over zeggen.

Het klopt idd wel dat ik een eetstoornis heb🫤, ik ben alleen niet altijd eerlijk geweest dus ben een beetje bang dat mijn diagnose nu niet helemaal klopt. 

ik moet nutridrink nemen en verder eet ik heel weinig. ergens wil ik heel graag wel bepaalde dingen eten maar iets houd me er gwn van tegen en ik snap mezelf daarin niet goed. Dit heb ik vorige week pas gezegd terwijl ik al heel lang er gesprekken over heb🫤 

veel liefs terug 🤗

Hi 

wat fijn (nou dat is het niet maar) ik heb dit dus ook voor een deel

ik kan wel eten maar als ik in een groep zit dan krijg ik niks binnen ik moet gewoon thuis eten 

weet je ik zo als ik jou was niet veel eten maar goede dingen eten waar je veel energie vandaan halt 

en lekker eten en laat je niet zo beïnvloeden (stel dat het zo is)

ik denk/leef met je mee hoor 

Groetjes 

Haii

@Anoniem789 ik bedoel deze reactie 🙂

Haii,ik wil er toch wel wat over zeggen.Het klopt idd wel dat ik een eetstoornis heb🫤, ik ben alleen niet altijd eerlijk geweest dus ben een beetje bang dat mijn diagnose nu niet helemaal klopt. ik moet nutridrink nemen en verder eet ik heel weinig. ergens wil ik heel graag wel bepaalde dingen eten maar iets houd me er gwn van tegen en ik snap mezelf daarin niet goed. Dit heb ik vorige week pas gezegd terwijl ik al heel lang er gesprekken over heb🫤 veel liefs terug 🤗

@Ik denk met je mee awh wat naar dat je dat hebt😥

Ik heb niet perse dat ik niet wil eten waar andere bij zijn, maar veel dingen die ik wel lekker vind neem ik niet omdat iets me tegenhoudt, dat ik het niet moet doen. de psycholoog dacht eerst dat het door wat anders kwam omdat ik dat zo vertelde, maar was daar niet eerlijk over🙁 hoop dat het een beetje te volgen is🙈

veel liefs van mij🤗

Hii lieve ​@Cantaloupe ,

Weet niet goed wat ik moet zeggen en vind het lastig iets te zeggen, maar hoop oprecht heel erg dat het goed komt en je er eerlijk over gaat zijn en je weer aankomt. Hoop dat het gaat lukken!!

Veel liefs en een knuffel ❤️🤗

Haii,

mijn ouders en ik hadden een gesprek en ik krijg iig geen medicatie omdat ik dan eerst zelf stappen moet maken dat het beter gaat😕 en ze willen dat er een paar keer per week iemand langskomt maar school wel door blijft gaan en ja dat is echt te veel🙁 sowieso wil ik thuis hlm geen gesprekken.

weet niet zo goed wat ik nu moet doen😕 zoals ik nu behandeling had hielp ook niks en loop vast daarin

veel liefs🤗

Hey ​@Cantaloupe ,

dat is jammer zeg 😕 ik snap dat je het niet wil, maar je kunt het een kans geven en misschien valt het mee en als het je niet bevalt kun je dat altijd eerlijk aangeven. Maar begrijp wel dat dit lastig is hoor. Maar ik geloof in je en weet dat het je gaat lukken. Ik zou sowieso wel aangeven als je het ergens niet mee eens bent of als iets je teveel wordt. Als je niet wilt praten kun je misschien van tevoren een briefje maken en die dan geven scheelt misschien ook spanning.

alle liefs en knuffel 🥰❤️

Haii,

er is nu ook al iemand geweest maar ik raak dan in de stress en blijf in mijn kamer😕

Ik schaam me er wel voor, maar heb soms dat ik een opname wil🙁 dan hoef ik verder behalve die behandeling even niks. ik vind het verder wel lastig om het uit te leggen😕

veel liefs terug🤗

Hey 

lijkt me allemaal wel heel heftig dit en hoop echt dat het goed komt, maar ik snap dat je in de stress schiet maar is echt niet nodig en is ook goed om aan te geven. Ik leef met je mee en hoop dat het snel wat beter gaat en je iets prettiger gaat voelen 🤗 en schamen is echt niet nodig hoor 

alle liefs 🤗

Oeps ben vergeten te vragen hoelang zou een opname duren en gaat het met wachtlijst?

dikke knuffel 🤗

Haii,

ik denk dat ik geen opname mag omdat het daar denk ik niet erg genoeg voor is..😕

veel liefs🤗

Oh hey,

wat rot dat je je zo voelt, maar echt knap dat je toch probeert om naar school te gaan, zelfs als het maar voor 1,5 uur is. Het lijkt me echt zwaar, vooral met al die afspraken bij het ziekenhuis en de psycholoog erbij. Dat hakt er natuurlijk ook in. Het is echt niet gek dat je zo moe bent.

Misschien helpt het om met school te overleggen? Bijvoorbeeld met je mentor of iemand anders, zodat je niet alles in één keer hoeft te doen. Misschien kun je minder uren maken of alleen de vakken volgen die echt belangrijk zijn. Ik ken iemand die ook een tijdje halve dagen ging en dat werkte best goed voor haar.

Wat ik ook soms doe als ik moe ben of me niet zo chill voel, is kleine dingen plannen waar ik naar uit kan kijken. Iets kleins zoals een serie kijken, even tekenen, of gewoon niks doen zonder dat je je schuldig voelt. Dat helpt om een beetje op te laden. En als je jezelf te veel pusht, kan het juist langer duren voordat je je beter voelt. Dus neem je tijd, echt.

Oh, en als je merkt dat dingen te veel worden, praat daarover. Met school, thuis of je psycholoog, maakt niet uit wie. Gewoon iemand die je situatie snapt. Misschien kun je ook kijken of er online nog meer mensen zijn die hetzelfde hebben, want het helpt vaak wel om te weten dat je niet de enige bent.

Ik hoop dat je je snel wat beter voelt. Je hoeft echt niet alles meteen perfect te doen. Elke stap is al genoeg. 😊

Succes!

Hai,

@AanNOonNOonNIieEMm  dankjewel 🤗

Ik ga het idd maar wel tegen mijn mentor zeggen.. 🙂 ze is wel heel begripvol dus dat is fijn😊

Hoi lieve ​@Cantaloupe  ik wil je alleen heel veel kracht en sterkte wensen. Je kunt het en echt je bent een lieve en heel aardige hulpvaardige meis! Lange knuffel! ♥️

Groetjes liefs Tartan X

Awh dankjewel🥰🤗 liefs en knuffel terug😊

Hoi! 🌸

Wat een pittige situatie heb je nu. Het is echt heel dapper van je dat je hierover schrijft en dat je je gedachten deelt. Het lijkt alsof je een hoop op je bordje hebt liggen, en dat kan heel zwaar zijn. 😟

Allereerst, het is goed dat je met je vriendin hebt gepraat. Het is belangrijk om je gevoelens te delen, ook al is het soms moeilijk 😞. Misschien kun je met haar afspreken om samen wat ontspanning te zoeken? Een leuk filmpje kijken of een wandeling maken?

Als het gaat om school, is het echt prima om aan te geven dat je het soms moeilijk hebt. Je hoeft niet alles alleen te dragen. Probeer het nog eens tegen je docenten te zeggen, misschien kun je samen kijken naar een oplossing die voor jou werkt. Misschien minder dagen naar school, of wat extra tijd voor jezelf? 💖

Wat betreft die eetstoornis, ik vind het super knap dat je dit deelt. Misschien kun je beginnen met het toevoegen van iets dat je lekker vindt aan je maaltijden, zelfs als je je daar wat tegen verzet. . 

Je hoeft je echt niet te schamen voor hoe je je voelt. Iedereen heeft wel eens een moeilijke periode. En als je denkt dat een opname je zou helpen, is dat ook een optie om serieus te overwegen. 

Blijf praten met je psycholoog en anderen om je heen.  Er zijn mensen die je willen helpen. Je doet het al zo goed door hierover te praten!

Veel liefs en een dikke knuffel! 🤗💖

Haii,

awh dankjewel🤗 ik heb gisteren met haar nog wel gekletst over positievere dingen en dat was wel fijn😊❤️

veel liefs🤗

@Bliss iets lekkers erbij vind ik heel lastig 🙁 het eten gaat ook nog niet echt beter, maar ga het wel tegen mijn psycholoog zeggen..🫤❤️

liefs🤗

@Bliss hey, 

wat aardig dat je mensen probeert te helpen, maar doe dat dan niet volledig met ChatGPT. Ik gebruik ChatGPT al een tijdje en herken precies dat alle letter combinaties van ChatGPT komen. Mensen zouden dan net zo goed zelf met ChatGPT kunnen praten. Wel aardig natuurlijk dat je mensen probeert en wil helpen.

Groetjessss

Hoi lieve Cantaloupe 😘 wat goed dat je naar de psycholoog gaat. En alles gaat zeggen. Ik hoop echt heel hard dat jij daar weer helemaal beter van wordt!  Ik zal voor je 👍

Groetjes Tjempie xx

Haii,

awh dankjewel lieve ​@Tjempie 🤗

veel liefs🤗

Hoi ! Ik denk niet dat ze dat doet. Zeker als jij het vraagt. Dan blijft dat geheim. Je kunt dat ook vantevoren vragen. Dan word je vast geruster. 

Groetjes Tjempie 😘

@Cantaloupe sorry voor mijn late antwoord, zit zelf de laatste tijd niet zo goed in mn vel maar ga proberen je nu te helpen. 

Dat je mogelijks een foute diagnose hebt, kan maar zou degene die jou gediagnosticeerd heeft dat niet gemerkt hebben? Dit lijkt voor mij een typisch eetgestoord gedachte: je eetstoornis zegt eigelijk van mwah valt allemaal wel mee, je hebt helemaal geen eetstoornis, ze proberen je dat alleen maar wijs te maken. Denk hier eens over na, klopt dit? Bespreek het mss met je psycholoog. 

Over die opname, ik ben zelf opgenomen geweest in de psychiatrie op de afdeling eetstoornissen. Ik snap wel wat je bedoelt met dan heb je eventjes rust. Is het misschien een optie om even een soort time out te doen van school en een dagbestedingproject te doen in je buurt of gewoon even een (paar) weken thuis? 

Soms is een opname noodzakelijk, ik zou je zoizo op een wachtlijst zetten, ik heb namelijk ongeveer een half jaar moeten wachten. Mag ik vragen of je in nl of be woont? Ik woon zelf in be, dus dan kan ik ook wat beter inschatten wat er allemaal kan. In be heb je ook crisisopnames, dat is dan 2 weken dat je opgenomen wordt, maar dat is wel heftig hoor, ik denk niet dat dit bij jou problematieken zou helpen op deze moment. Moest je nog vragen hebben, stel ze gerust, ik beantwoord ze graag! :) 

Jammer dat je geen medicatie mag, ergens ook wel te begrijpen, opname en medicatie zijn echt wel latere stappen. Misschien kan je iets natuurlijk proberen voor wat meer rust in je hoofd? Ik heb zaffranax genomen, dit hielp een beetje vooral in het begin. Voor mij persoonlijk was dit niet voldoende en zit nu aan de 'echte' medicatie. Ik moet er ook wel bijzeggen, echte medicatie is ook niet alles hoor, voel me soms als een zombie maarja dat zijn keuzes die je afweegt.

Heb je al een psychiater, die heeft een breed zicht over alle medicatie, daar zou ik je voor op de wachtlijst zetten. 

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen, als je nog vragen hebt, let me know xx

Liefs 

Anoniem789 

@Anoniem789 Haii,

dankjewel ❤️🤗

Rot dat je je niet goed voelt🫤  

Hmm nee het is anders🙁 ik ben vooral niet helemaal eerlijk geweest en ze weten belangrijke dingen niet. bijv dat ik een soort regel voor mezelf maak veel dingen niet mag eten en nu bewust zelf probeer af te vallen. nutridrink gaat opzich, maar ipv dat ik moet nemen neem ik juist minder. 

Ik woon in Nederland🙂 snap wel dat ze medicatie niet meteen geven maar heb al heel lang een eetstoornis en andere problemen 🫤

maar denk dat het ook wel vanzelf weer overgaat..

veel liefs🤗

Haii,

pff was er al wel bang voor omdat ik afgevallen ben maar school ging vandaag helemaal niet.. ik was al na een half uur naar huis gegaan door het gevoel van flauwvallen 😖🙁 

Reageer