Skip to main content

Ik voel me nutteloos

• April 14, 2025
  • 4 reacties
  • 69 Bekeken

help
Forum|alt.badge.img

Hoi

Ik zit in de brugklas en heb nog geen goede band met iemand ik wordt gepest en buitengesloten en moet misschien naar een therapie training waar ik absoluut niet heen wil want dat is 1 keer per week 4 dagen van 10 tot 4 uur en dan leer ik om minder last te hebben van mijn tics door te praten met anderen maar ik vind dat ik dat ook zo kan doen mijn ouders hebben me tegen mijn wil in ingeschreven ik heb al 3 jaar onderzoek gedaan voor mijn adhd ik heb nog een probleem en dat is dat ik te weinig eet en daardoor te dun ben ik vind het vervelend wat door mijn medicatie tegen adhd voel ik het niet als ik honger heb en krijg ik ongeveer altijd buikpijn en hoofdpijn, ik weet niet meer wat ik moet doen want ik heb ook nog eens deze maand al 4 keer ruzie gehad met mijn vriendin die ik vertrouwde ik voel me nooit veilig en ben altijd bang, fits regelmatig alleen naar school en doe de groepsprojecten alleen. Ik schaam me al voor mijn lijf maar dat is niet het enige ik heb een beetje oranje goud haar voor de meeste mensen dus ginger. Ik ben al twee keer hiervoor uitgescholden ik vind het niet fijn en twijfel aan mezelf. Ik heb ook regelmatig paniek aanvallen, ik had het pas nog tijdens een toets dat was heel naar! Ik twijfel soms om zelfmoord te plegen is dat gek? Stel ik me aan of niet? Ik ben gewoon bang en ik weet niet wat ik moet doen. 

Is er iemand die mij kan helpen of tips heeft?

Ik zou het heel erg waarderen, 

Doei.

De tekst is aangepast door de kindertelefoon omdat deze in strijd was met forumregel 6 

4 reacties

Wie-zal-hat-weeten
Forum|alt.badge.img

Hallo ik zit ook om adhd medicatie en ik wil zegen dat je er niet alleen voor staat er zijn eer mensen met dat gevoel en ik probeer bij een paniekaanval altijd 3 seconden in ademen 4 in vouwden 2 uitademen en naar de volgende vraag gaan vriende maaien is soms lastig maar het komt wel goed 👍🏻 ik geloof er in

Wie-zal-hat-weeten
Forum|alt.badge.img

Ik zelf heb die problemen ook ik probeer bij een paniekaanval 3 adem in 2 inhouden 2 uitademt dat help ontspannen en dan gewoon naar de volgend vraag 

groetjes ik hoop dat het werkt XXX

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • April 16, 2025

Hoi help!

Ik weet hier niks over maar ik wil toch antwoorden. 

Als ik in de klas een aanval krijg, ik weet zelf niet eens wat voor aanval, loop ik het lokaal uit en loop ik naar buiten.   dan even een rondje heb gelopen voel ik me een stuk beter. Het is wel een gedoe om aan je leraren uit te leggen wat je in vredesnaam ging doen.

Groetjes  lovegood 

help
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • April 22, 2025

Hoi, 

Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties! 

Ik voel me nu al een stuk beter😊

Doei, Groetjes Help