Vraag

Ik voel me niet normaal...

  • 14 August 2018
  • 26 reacties
  • 331 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal, ben ik weer...

Sorry dat ik dit plaats en je hoeft dit echt niet te lezen...

Maar de laatste paar weken gaat alles achteruit, iederereen op mijn beste vriendin na negeert me en iedereen doet alsof ik raar ben aangezien ik meer over een geloof kwam tr weten en dit geloof, iedereen irriteert me ermee en ik kan er niet meer tegen...
Het enige dat me eigenlijk tegenhoud van mezelf te doden is mijn beste vriendin en dat zelfmoord als moord word gezien en ik dan een slecht persoon word...
I need help, ik weet niet meer wat ik goed doe en wat ik verkeerd doe naar mensen

26 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Je lijkt hulp inderdaad goed te kunnen gebruiken. Aangezien je aangeeft dat je omgeving je meer tot last is dan je helpt (buiten die vriendin) zou je misschien eens een bezoekje aan de huisarts kunnen brengen. Met als insteek doorverwezen te worden naar de GGZ uiteraard. Tenminste dit zou ik aanraden. In ieder geval goed dat je zelf opmerkt hulp nodig te hebben.

ik weet niet meer wat ik goed doe en wat ik verkeerd doe naar mensen
Je kunt er, wat dit betreft, ook voor kiezen je niets van anderen aan te trekken (ook al kan dit moeilijk zijn). Hou je simpelweg niet bezig met de mening van anderen die je toch alleen maar treiteren vanwege je geloof/toegenomen interesse hierin. Het doet er bovendien niet toe wat je medemens van jou vindt en van je gedrag vindt (tot zekere zin natuurlijk). Als mensen je negeren besteed je geen aandacht meer aan hen. Er zijn meer dan genoeg mensen op deze aardbol die wel geïnteresseerd in je zijn. Misschien kun je door middel van je geloof nieuwe mensen leren kennen. Misschien kun je hierdoor wat meer positiviteit in je leven krijgen en het negatieve iets verdringen. Ik dwaal nu een beetje af en hierom vroeg je ook niet, maar ik zet het er toch maar neer.
Hey,
Ik ga al naar de huisarts en heb al een psycholoog dit helpt allemaal gewoon niet.

Hou je niet bezig met de mening van andere:
Ja dat doe ik al maar je kan alles tegeb me zeggen en het doet me niks ik heb dat uitstaan ofzo maar je doet me wel pijn door over me beste vriendin te praten en dat doen ze veel aangezien zij degene is die me helpt met t geloof en stuff dus ze maken mij kwaad/sad door haar tegen me te gebruiken
Reputatie 3
Badge +8
Aangeven bij je psycholoog dat de huidige behandeling simpelweg niet werkt kan dan je volgende stap zijn.

Wie is 'ze'? Zijn dit mensen op je MBO of op een sportclub? Kun je er dan op die plek niet iets aan laten doen?

Ik had overigens net voordat je reageerde nog wat aan mijn oorspronkelijke reactie toegevoegd mocht je dit gemist hebben
Ik reageer even oo het bijgevoegde stuk;
Kan ik mensen ontmoeten bij t geloof: ja dat kan ik, het probleem dit is van mijn huis af 15 km en begint 8 uur s"avonds dus ik kan er amper heen. Verder ben ik nog niet bij zo'n bijeenkomst geweest en heb ik al mijn informatie van het internet en mijn beste vriendin.

Verder heb ik het al bij mijn psycholoog aangegeven en zijn we ondertusden voor de 4de keer veranderd van methode.

Ze (eigenlijk bijna iedereen) zie ik dus overal het zijn mensen uit me klas en van me "vriendengroep" waarvan de helft van mijn vriendengroep in mijn voetbal team zitten dus ik kan t heel slecht omlopen
Reputatie 3
Badge +8
Ik wilde voorstellen dat je misschien online leden van je geloof kon gaan zoeken, maar ik herinner mij je topic over Jehovah's weer. Dit gaat hem dan waarschijnlijk niet worden. Laat je de naam van je geloof met opzet achterwege omdat je bang bent veroordeeld te worden of kwam het toevallig zo uit? Gewoon interesse. Mocht dit zo zijn is dit namelijk niet nodig.

Verder beginnen mijn ideeën een beetje op te raken aangezien ze allemaal niets voor jou zullen veranderen (want je hebt het toch al geprobeerd). Om nou voor te stellen om uit je voetbalteam te stappen gaat wat ver. De enige oplossing op school zou waarschijnlijk volwassenheid van de desbetreffende klasgenoten zijn, dus dat wordt hem ook niet. Ik ben bang dat ik weinig zinnigs meer te melden heb (ervan uitgaande dat ik dit eerst wel deed). Hopelijk volgen er dus andere ideeën 🙂
Alsnog enorm bedankt voor het reageren, als ik vragen mag is er iets mis met Jehovah's getuigen?
Reputatie 3
Badge +8
Er is niets mis met Jehovah's Getuigen. Het is een erg besloten gemeenschap en de verhalen van mensen die eruit stappen of worden verstoten door familie zijn nogal apart. Het is een opmerkelijke stroming met een interessante leer (al kan dit over allemaal worden gezegd). Ik moet er niet aan denken om daar ook maar iets mee te maken te hebben, maar dit alles is mijn mening. Zoals ik destijds in je andere topic ook heb gezet is het jou goed recht om je eigen geloof te volgen net zoals iedereen dit recht heeft.
Om.heel eerlijk te zijn weet ik wat voor verhalen je bedoelt maar zijn de mensen die eruit stappen of uitgesloten worden zijzelf die het fout doen, seks buiten het huwelijk of vreemdgaan of iets tegen jehovah maar dat hoor je helaas nooit. Enige wat je hoort is dat ze langs je deur komen en dan je dwingen om gelovig te worden maar iedereen zijn eigen mening en gedachte ik voel me goed bij dit geloof en niemand kan mijn gedachte ervan weghalen dusja das iets war ik heb i guess
Reputatie 3
Badge +8
Vanuit de leer van JG zijn die mensen inderdaad fout bezig. Om die mensen nou te verstoten uit families (wat diegene ook misdaan heeft) gaat wel een beetje ver. De mensen die langs je deur komen zijn overigens over het algemeen netjes en beleefd, maar je zal op het stereotype doelen. Als jij je bij deze stroming goed voelt moet je je vooral aansluiten (als dit kan). Ik probeer je gedachte er ook helemaal niet bij weg te halen als je dit denkt. Je vroeg of er wat mis was met JG, dus kwam ik met een antwoord waar mensen buiten JG zich vast (enigszins) in kunnen vinden.
Ik bedoel ook niet dat jij me andere gedachte wil geven maar veel.mensen om.mij heen willen dit wel en ik heb geen idee waarom.

En het niet meer verstoten uit families is een beetje overdreven, het word aangeraden om minder contact mee te hebben omdat er een grotere kans is dat deze mensen je op het verkeerde pad brengen
Reputatie 3
Badge +8
veel mensen om mij heen willen dit wel en ik heb geen idee waarom
Die 'veel mensen' waar je op doelt zien het als een vreemde stroming en kunnen zich niet voorstellen dat jij die leer volgt. Tenminste dat lijkt mij de meest voor de hand liggende reden. Ik hoop dat je dit wel inziet.

Aangezien het nu meer een off-topic gesprek aan het worden is ga ik het hierbij laten. Hopelijk lukt het om opgenomen te worden in de JG gemeenschap en ik wens je daarbij & met je vervelende problemen veel succes.
Ja sorry ging nogal off topic, enorm bedankt alsnog!
Hoi,

Om dan maar weer even on-topic te gaan.

Ik vind het fout dat deze mensen oordelen zonder zich geïnformeerd te hebben. Wat ik van jou hoor, zijn JG heel anders dan het stereotype beeld wat die mensen (en ik ook moet ik toegeven) hebben. Sommigen zullen handelen uit bescherming naar jou, omdat ze bang zijn dat het iets fouts is. Anderen zien jou als een zondebok om hun irritaties en verveling op te projectoren, aangezien je "anders" bent. Dat is jammer.

Gelukkig heb je een geweldige vriendin. Erg laag dat ze haar gebruiken om jou te pakken. Hoe vindt zij dit?

Deze pesterijen zou je kunnen aanpakken door naar een volwassene te stappen. Dus in je team naar je coach, op school naar je mentor, etc. Je zou ook een keer zelf een soort presentatie achtig iets kunnen geven over JG. Dan zijn ze in ieder geval fatsoenlijk geïnformeerd.

Je behandeling werkt niet en je bent al meerdere keren veranderd van methode. Misschien loop jij dan niet bij de juiste persoon. Misschien is het goed dit aan te kaarten bij je psycholoog. Kun je naar iemand anders bij die instantie?

Ik hoop dat ik niet al te veel dubbele dingen heb gezegd en dat het toch soort van nuttig is.

Gr. Pin
hey,
mijn beste vriendin reageert best boos erop, het probleem is dat zij mijn vrienden niet kent aangezien zij 20 km van me vandaan woont en ze bij me in de klas zit(geen van me vrienden zit in me klas) dus zij kan me eigenlijk niet helpen tegen hun alleen met al me andere problemen help ze me wel,

ik vind het zelf erg lastig om naar een volwassen te gaan hiervoor aangezien ik mezelf dan "zwak" voel omdat ik er hulp voor moet vragen. ik doe het liever zelf of niet(ja ik ben heel eigenwijs....)

ik ga ook in overleg of ik een andere psycholoog mag of weer een andere methode, Bedankt voor je reactie

Ronald
Onwijs tof van haar dat ze je zo goed helpt! Kan ze niet een keer mee naar voetbal of andere plekken waar die vrienden zijn? Dan kan ze ze eens in hun gezicht zeggen wat voor een sukkels het zijn.

Hulp vragen is juist sterk. Je hebt kracht nodig om toe te geven dat je het niet alleen kan, want uiteindelijk hebben we allemaal ergens hulp bij nodig.

Goed dat je gaat overleggen met je psycholoog!
Ja ze is echt te goed voor me vind ik... ze appt vaker met mij dan met haar vriendje.

Nee ze kan eigenlijk niet mee naar de voetbal aangezien ze en 20 km van me vandaan woont en zoals in een eerdere post (waarbij een vriend misbruik maakte van me beste vriendin ) die vriend in me team zit en hij dus dat team al tegen haar heeft opgezet.

Hulp vragen is misschien sterk maar voor mijn gevoel niet, t geeft me een gevoel dat ik ergens in heb gefaald of t mislukt is
Hoii,
Ten eerste het maakt niet uit hoe veel je plaatst er blijven echt wel mensen je willen helpen. Hoeveel je ook zou plaatsen.
Je denkt vaak aan zelfmoord, ik ook daarom heb ik me aangemeld voor therapie online, ik ben er nog niet aan begonnen maar heb me wel aangemeld. Dit is de online therapie waarvoor ik me aangemeld heb:
https://www.113.nl/ik-denk-aan-zelfmoord/aanmelden-voor-therapie

Als jij meer over een geloof wilt weten. Ligt dat aan jezelf en niet aan waat anderen ervan vinden.
Wat een onzin dat iedereen je negeert behalve je beste vriendin. Dat vind zal je best een rotgevoel geven. Je bent niet raar om geloof.

Wat tof van je beste vriendin dat ze je zo goed helpt.

Hulp vragen geeft je een geval dat je ergens in gevaalt of iets mislukt is.
Maar wat je gevoel zegt klopt in dit geval niet.
Hulp vragen is echt sterk!
Als je hulp gevraagt hebt ben je waarschijnlijk blij dat je het hebt gedaan.

Ik wil je een ding vertellen: Zelfmoord is niet de oplosing. Maar somige mensen zien daar wel de uitweg in, maar je bent dan niet een slecht persoon. Je blijft dezelfde persoon als dat je was en soms dan ligt het niet aan degene dat die zelmoord pleegt. Maar doe het niet! Zelfmoord is niet de oplosing!
hey lise123,
is die therapie anoniem? en krijgen me ouders daar niks van te merken?
hey lise123,
is die therapie anoniem? en krijgen me ouders daar niks van te merken?


Ja, ik weet nog niet hoe het verder werkt en of het bij mij helpt. Maar keek op 113 en toen kwam dat voorbij. Maar je ouders merken er niks van. Dat wou ik ook niet. Je moet alleen je mail-adress eraan geven en je (nike-) name. Verder is het zo goed als ik nu weet anoniem.
heyo, bedankt ik ga ook wel kijken of dat mij kan helpen...
Top, hoop dat het je helpt
Hey ff dat je het weet het maakt niet uit wat je gelooft ofzo zelf vind ik dat wel het stomme aan mijn leef omgeving dat al mijn docenten praten over moslims niet gelovige en jehova getuigen alsof ze geen mensen zijn. Zelf bijsnij dat iedereen mag geloven wat i wil ik ben christelijk en wat Nasr voor je dat je je voelt ik hoop dat get snel weer beter met je gast en onthoud zelfmoord is geen oplossing
Ga naar je ouders
Hey

Wat vervelend dat iedereen je negeert. Helemaal niet fijn dat ze zo naar doen over je geloof, terwijl ik het gevoel hebt dat jij in je geloof veel kracht vindt. Ik hoop dat je bij je vriendin die je helpt met het geloof veel steun vindt, en dat jullie er voor elkaar kunnen zijn.

Het is goed dat je het bij je psycholoog aangeeft als een methode niet werkt. Blijf dat maar doen. Er zijn zoveel verschillende mensen, zoveel verschillende methoden, en ergens moet een methode tussen zitten die werkt voor jou.

Als jij je goed voelt bij je geloof, hoop ik dat je mogelijkheden vindt om hier betrokken bij te zijn. Je kan erover praten met je beste vriendin.

Zoals @Pin zei, is net sterk om hulp te vragen. Daarvoor zijn mentoren en coaches. Zij willen ervoor zorgen dat iedereen zich ok gedraagt, zodat het voor iedereen fijn blijft.

Je hebt het gevoel dat je gefaald hebt als je om hulp vraagt. Dat gevoel is onterecht. Er zijn altijd mensen die hun mening op een negatieve manier uiten, zoals je omgeving doet, en daar ben jij niet de oorzaak van. Hulp vragen kan ervoor zorgen dat ze jou niet zo lastig vallen. Misschien kan het zelfs voorkomen dat je omgeving in de toekomst nare opmerkingen maakt naar anderen toe.

Zou je willen vertellen waarom je het zo lastig vindt om je ouders hierbij te betrekken?

Groetjes
Kenshin
Hulp vragen is niet zwak! Het maakt je juist sterker!

Reageer