Skip to main content

het gaat niet goed. ik voel me niet lekker en niet als in ziek maar mentaal, elke dag fiets ik langs een weiland met een spoor en elke dag denk ik zal ik dat weiland in rennen en dan er nog niet voorspringen maar gewoon in dat weiland rennen ik heb het nog nooit gedaan. ik leef ook niet meer voor mezelf ik leef voor mijn beste vriendin mijn ouders omdat die niet nog een kind kunnen verliezen( mijn broer is overleden toen hij geboren was), dit wou ik even kwijt

Hey,

Super vervelend dat je je zo voelt, ik hoop dat je binnenkort de mooie kanten van het leven weer in kan zien! Ik heb ook in jouw schoenen gestaan en het is een lastig om hier weer uit te komen. Het voelt dan alsof je met enorm zware blokken aan je benen en schouders terug wordt gehouden. Geloof me als ik zeg dat er altijd een reden is om te leven, ook voor jezelf! Je hebt nog een heel mooi leven vol je, vol vriendschappen, mooie reisjes, ervaringen en hobby's of talen om op te pakken. Ik weet dat die kennis vaak niet genoeg is, maar ik wil je als ervaringsdeskundige vertellen dat het echt beter kan worden!

Het beste advies dat ik je kan bieden, is om te kijken of je met iemand er over kan praten. Zelf vond ik het enorm lastig om hulp te zoeken, vooral omdat ik me echt schaamde voor hoe ik me voelde. Ik werd dan ook geforceerd uit mijn situatie om echt te praten met iemand erover. Uiteindelijk heb ik dit gedaan, wat me toch hielp. Probeer met je vriendinnen te praten over hoe je je voelt en kijk of je misschien zelfstandig naar de huisarts kan om over je gedachten te praten. Het hielp mij heel erg om als ik mij rot voelde, ergens anders op te focussen door bijvoorbeeld te gaan tekenen of bij mijn vrienden of mentoren te klagen over mijn gevoelens. Er zijn zoveel mensen die met alle liefde naar jou willen luisteren en jou willen bijstaan, zelfs als je denkt dat dit niet zo is. Je bent nooit alleen, zelfs als je je zo voelt. 

Probeer wat te zoeken wat het waard maakt voor jou. Jij bent uiteindelijk het belangrijkste in jouw leven en jij bent degene die je uit deze gevoelens moet trekken. Het is een lange weg, maar die weg is het waard. Want wanneer jij weer voor jezelf leeft, is het gelijk een stuk makkelijker om je waarde in te zien. Want jij hebt enorm veel waarde, net als ieder ander. Je bent een mooi persoon die nog veel te veel heeft om te doen en zien, om dit op te geven. 


Reageer