Vraag

ik voel me niet goed genoeg en anders

  • 14 April 2022
  • 6 reacties
  • 73 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hee ik ben een meisje van 15 en als ik met iemand om ga denk soms wel : vinden ze me echt wel aardig ? Mogen ze me wel ? Ook kan ik moeilijk mezelf zijn. En dat soort dingen spelen dan echt rond in m’n hoofd . 
Ik denk zelf dat dit komt omdat ik heftig gepest ben geweest zowel als de basisschool en de middelbare school . Laatst was ik buiten met een aantal vrienden en ik zie dus die kinderen van de basisschool die mij gepest hebben .  Er gingen flashbacks van die tijd door in mijn hoofd , ik dacht dat ik het wel had afgesloten maar nee . 
soms denk ik echt wel :

mogen mensen me wel ? Ben ik goed genoeg ? Ben ik anders dan anderen dat ze me niet mogen ?  Ben ik stom ?  .  :( ik weet het niet meer .


6 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Heyy wat naar voor je echt weet er zijn altijd vrienden en je bent goed genoeg je bent iemand. En nee je bent niet stom en ik mag je. Ik vind je aardig.

Vrienden?

 

Wilhelmavemela.

Reputatie 2
Badge

Graag zelfs :))  

Reputatie 7
Badge +19

Deal nou laten we beginnen met hoe was je dag? Zet dat maar in verslag van je dag goed?

Your friend Wilhelmavemela.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi wat naar dat is zo oneerlijk ik heb niks met pesters ik kan dat ook niet begrijpen. En dat jij je daardoor nu zo voelt. Maar je wint het wel ! :)

En je bent zeker wel goed genoeg ! Die kinderen van de basisschool krijgen je niet klein :) en ik zou ze óf negeren óf recht door ze heenkijken zovan ik ben sterker dan jij in mn hoofd.  En hier ben je heel erg welkom en waarderen we je ! En stom ben je zeker niet.  het gaat helemaal goed komen met je en je kan hier alles kwijt doe ik ook en dat is heel fijn en helpt. Welkom !

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 2
Badge

Aww zo liefff :)) een meisje zei ook tegen die pesters dat eentje een lelijke kleding style heeft en dat meisje ging helemaal tekeer echt niet normaal hahah! Ik denk dat ik er sowieso sterker uitgekomen ben :) want ik kan prima tegen zo’n opmerking 

 

slaaplekker:)

Reputatie 2
Badge

Hoi @Annamuisjs 

Wat moeilijk dat het soms zo voelt!
Het klinkt misschien een beetje gek, maar deze gevoelens horen een beetje bij de leeftijd. Vooral meiden kunnen hier veel last van hebben. Dat betekent natuurlijk niet dat het super rot is en het is logisch dat je er veel over nadenkt. 
Moeilijk he om je pesters tegen te komen.. Ik probeer me altijd maar in te denken dat ze zelf heel onzeker zijn geweest en daarom maar anderen gaan pesten. Dit praat het gedrag niet goed, maar soms helpt het om daar over na te denken.

Weet je wat ontzettend knap is? Dat jij dus dezelfde onzekerheid hebt als je pesters, maar dat jij er op een andere manier mee omgaat. Iemand anders pesten draagt niet bij aan een beter zelfbeeld.


Hoe denk je te weten dat andere mensen je niet mogen? En is het realistisch dat iedereen je altijd maar mag, kan dat denk je?
Verder is het misschien fijn om te bedenken dat ook al zou iemand je niet mogen, dat dat prima is. Jij bent jezelf, een mooi en uniek mens. Er zullen ook genoeg mensen zijn die wel om je geven, mensen die genieten wanneer jij lacht en zien hoe mooi je bent vanbinnen en vanbuiten.

Ik hoop dat je zelf ook gaat inzien dat je zoveel bijzondere en unieke kanten hebt. 
'’Er is niemand zo goed in jou zijn, dan jij zelf.'’

Een virtuele knuffel voor jou.

Groetjes,
LP

Reageer