Vraag

Ik voel me niet goed

  • 7 June 2020
  • 5 reacties
  • 75 Bekeken

Badge

Ik ben niet blij met mezelf, mijn innerlijk en uiterlijk. Social media maakt het alleen maar erger. Al die meiden zijn perfect en dan kom ik; dikke buik, geen kont, onderkin, stretch marks, te lang. Ik wil het gwn niet meer 


5 reacties

Hey Girl294,

Wat vervelend dat je zo'n last hebt van social media en daardoor met jezelf.

Ik lees wel dat je weet dat social media een '’perfect'’ beeld weergeeft. Al deze mensen hebben geen perfect lichaam, geen perfect innerlijk en geen perfect leven. Ze zijn net zo '’flawed'’ als jij. Men zoekt allereerst de beste foto's, video's en verhalen uit. Vervolgens bewerken ze deze zo dat ze perfectie uitstralen om ze daarna te delen met de hele wereld. Iedereen doet zich perfect voor. Het kan helpen om je dit te bedenken, om je te realiseren dat zij ook niet perfect zijn.

Het kan helpen om weg te blijven van social media. Wat heb je aan deze platformen als ze je alleen maar slecht laten voelen? Heb je ze dan nodig, hebben ze dan nog positieve waarde? Nee toch?

Waarschijnlijk kijk je nu niet graag in de spiegel. Iedere keer dat je kijkt, zie je dingen waar je niet blij mee bent. Je zegt misschien tegen jezelf dat je lelijk bent of dat een aspect aan jou lelijk is. Ik zou je willen uitdagen om dit om te draaien. Ongeacht of je dit wel of niet denkt, probeer om voortaan als je in de spiegel kijkt iets positiefs aan jezelf te noemen. Je hoeft dit niet eens te menen. Zeg enkel tegen jezelf dat je er goed uitziet of dat het oké is hoe je eruit ziet. Als je dit vaak genoeg blijft doen, ga je erin geloven. Het werkt hetzelfde als iemand je bv zegt dat je lelijk bent, dag in, dag uit. Op een gegeven moment ga je dat geloven, ook al is het niet waar. Als je dit omdraait, kun je hier je voordeel uithalen! In het begin zal het raar voelen en je zal er waarschijnlijk helemaal niks bij voelen en het gevoel hebben dat je liegt. Ook dat is normaal. Probeer wel door te zetten, want op een gegeven moment kan het dus positief uitpakken!

Verder wil ik je nog aanraden om dit gevoel met iemand te delen. Met familie, vrienden of een docent(e) of vertrouwenspersoon op school. Het kan enorm helpen om hier met iemand over te praten. 

Gr. Pin

Hey @Girl294 .

Vervelend dat je je zo voelt!

*Social media maakt het erger*

Ja ,dat klopt , ik kan je dus aanraden om hier minder op te gaan .

Echter niet iedereen is perfect , zei ook niet. Ze maken vaak leuke foto's maar vaak is er ook sprake van photoshop en ook met de goede licht inval en zo nog meer zaken.

Het geeft toch niet. Je bent wie je bent daar moet je trots op zijn! 

 

Je wilt niet meer. 

Wat wil je niet meer?(ik ga even uit van niet meer leven)

Als je het moeilijk hebt kun je anoniem met de kindertelefoon bellen en chatten.

Hopelijk helpt dit je.sterkte

Groetjes gebruiker c 

 

Edit: ik ben het eens met pin. En een veretrouwens persoon kan helpen zoals pin zei . En praten ook.

 

Badge

Hi Pin en Gebruiker c bedankt voor de snelle reactie, 

Ik zeg juist heel vaak dat ik mezelf knap en leuk vind, ik denk dat al mijn vrienden en familie mij de meest zelfverzekerde persoon vinden die ze kennen. Maar ze weten niet dat ik me allang niet meer zo voel. Soms praat ik er wel over met mijn beste vriendin, maar ze zegt dat iedereen het heeft en het normaal is. Ik hoop niet dat iedereen snachts in bed ligt te huilen om hoe ze zijn.

Ik ga ook sowieso de app verwijderen waar ik het meest onzeker van wordt.

Groetjes, girl294

 

Reputatie 2
Badge

Heyy, 

als eerst wil ik even zeggen dat ik hoop dat je je gauw weer beter voelt♡♡

Wat misschien kan helpen is om even afstand te nemen van Social media en wat meer met vrienden of familie te zijn. Ook is het goed om niet te vergeten dat het een slechte tijd is en geen slecht leven. Ook heeft de toekomst sowieso nog wel leuke dingen te brengen, dus waarom zou het allemaal moeten stoppen? 

Ik snap dat het echt vervelend is om onzeker te zijn, ik ben zelf ook onzeker. Het is ook heel lastig om niet onzeker te zijn. Maar als je er zoveel last van hebt is het misschien goed om het wel aan je ouders te laten weten. Dan kun je misschien hulp krijgen als je dat wilt✰

Ik hoop echt dat het snel beter met je gaat en vergeet nooit dat er ook mooie dingen zijn in het leven en dat er mensen zijn die om je geven. Want je bent mooi zoals je bent♡♡ 

Ik wil ook nog even kwijt dat ondanks je misschien niet blij bent met hoe je eruit ziet, je echt niet hoeft af te vallen. En mocht je dit nou wel heel graag willen zeg het dan eerst tegen je ouders of iemand anders die je vertrouwd. Dan kan je het misschien met professionele mensen doen en dan zijn er ook mensen die een beetje opletten. Want soms raak je helemaal verstrikt in het afvallen, ik hoop dat dat bij jou niet gebeurt. Want je hoeft namelijk niet af te vallen. Het is juist wat jou jou maakt♡♡

Groetjes en veel sterkte Daisy😘

 

 

 

hey Girl294 .

Wat je vriendin zegt over dat ieder een het wel heeft klopt . De een heeft het meer dan de ander.

Goed van je dat je de app verwijderd waar je het meest onzeker over word!

 

*Ik hoop niet dat iedereen snachts in bed ligt te huilen om hoe ze zijn.*

Vervelend voor je dat je dat doet.  Het klopt dat niet iedereen elke avond huilend op bed over hoe ze zijn . 

(Ik zelf denk vaak over zaken als deze en nog wat andere dingen , ik huil dan niet op bed , maar dat komt omdat laat ik het zo maar zeggen dat ik het over enoties en gevoel vaak van steen ben en dus eigenlijk nooit over zo iets huil maar ja ik denk er vaak over na . )

Groetjes gebruiker c 

 

Reageer