Ik voel me niet fijn (niet ziek)

  • 22 May 2020
  • 4 reacties
  • 84 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik voel me niet zo fijn en voel alsof ik op een moment ga storten


4 reacties

hoii,

Kan je het gevoel nog duidelijker uitleggen? wat ik hier uit begrijp is dat je veel last op je schouders heb gehad en het niet meer trekt. Correct me als het niet zo is. Het enige medicijn is om dan wat rust te pakken voordat je helemaal in een stort. Dan ben je veel veder van huis. Leer nee te zeggen tegen mensen en gewoon soms even niks te doen. Ik heb dit een paar jaar ook gehad en nu loop ik minimaal 1 uur elke dag met de hond zonder afleiding van mijn mobiel. gewoon alleen ik en mijn hond. Misschien heb je ook ene hond en kan je dit ook proberen? 

xx

Hartstikke bedankt voor jouw tips, je begrijpt het helemaal, maar het Is wel iets ingewikkelder dan het lijkt maar ik zal het wel gewoon proberen. 

@Mozen  Klopt het is super ingewikkeld. Toen ik in de eerste zat heb ik een heel jaar met een burn out thuis gezeten. Dus als er wel iemand is die weet hoe moeilijk het is dan ben ik het. Vooral de eerste stap is erg moeilijk, want zodra je iets voor je ontspanning gaat doen wat je leuk vind dan ga je het steeds vaker doen. En doe het niet met tegen zin. Je moet iets vinden wat jouw gedachtes even kan laten verdwijnen of waar je even goed kan nadenken over wat je gaat doen en wat je gewoon volgende week doet of helemaal niet. Ik zou niet aanraden om dit voor het slapen in bed te doen, want dan krijg je  vaak nog grotere problemen.

Hoi,

Misschien kunnen we je beter helpen als je je problemen wat beter omschrijft. Voor nu heb ik wel wat tips.

  1. Doe iets wat je kalmeert. Voor mij is dat tekenen, maar als jij liever wandelt of leest kan dat ook heel goed helpen.
  2. Doe iets wat je leuk vind om te doen. Voor mij is dat weer tekenen, maar ja, dat is gewoon omdat het een soort van instant-stress-relief is. Het ligt er gewoon aan wat jij fijn vind.
  3. Slaap genoeg. Probeer elke avond om dezelfde tijd naar bed te gaan(niet te laat, als je moe bent moet je gewoon je bed inkruipen, maar rond half tien is een prima tijd) en elke ochtend om dezelfde tijd op te staan(het ligt er natuurlijk aan hoe laat je lessen beginnen maar ik zou zeggen half acht zoiets). Door dezelfde tijden aan te houden wordt je slaapritme beter en wordt/ben je minder snel moe.
  4. Drink genoeg water! Als je te weinig drinkt krijg je sneller last van kleine dingetjes, die je normaal in een paar minuutjes kunt oplossen. Dat komt gewoon door je lichaam. Probeer tussen anderhalve liter en twee liter water per dag te drinken. Natuurlijk mag het ook thee zijn als je dat liever hebt(kan je trouwens ook weer ontstressen).
  5. Een planning maken zorgt voor overzicht. Je kunt bijvoorbeeld schoolwerk inplannen zodat je minder stress krijgt om alles af te krijgen. Bovendien kun je je planning dan afvinken en dat geeft een rustgevend gevoel.
  6. Praat er met je ouders/mentor/leraren/vrienden over. Zij willen je vast wel helpen.

Ik hoop dat je je snel beter voelt!

 

xxAlice

Reageer