Vraag

ik voel me niet fijn

  • 24 August 2021
  • 3 reacties
  • 59 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik ben een meisje van 12. Ik voel me al een tijdje zo, daarom heb ik hier ook al 2 andere vragen gesteld. Wat er met me is weet ik nog niet. De ene zegt dat het gaat om depressie en de ander zegt dat het normaal is voor mijn leeftijd. Nu ik me steeds slechter ga voelen wil ik toch nog even een vraag stellen. De laatste tijd ben ik niet meer vrolijk. De dingen die ik leuk had gevonden vind ik niet meer leuk. Ik krijg bijvoorbeeld een nieuwe kamer en daar was ik erg blij mee! Maar nu denk ik er overna en vind ik het eigenlijk helemaal niet leuk.. ik denk dan dat het toch geen nut heeft en ik er toch alleen naar op bed lig en verder niks. Ook heb ik soms het gevoel dat ik deze wereld stom vind. Ik kijk vaak films/series en dan denk ik altijd "leefde ik maar in die wereld" ik zit hier in een wereld vol elende. Ik dagdroom vaak over ontsnappen en gaan naar een andere wereld zoals in een tekenfilm of elke andere film die ik leuk vind. Ik heb ik vaak zo naar gevoel in mijn buik? Ik weet niet of iemand dat begrijpt, maar als je iets niet leuk vind of ergens diep overna denkt krijg je een naar gevoel in je buik. Ik heb ook dat ik soms me wil snijden en op zoek ga naar scherpe spullen in mijn kamer. Slapen doe ik bijna niet. Om 4 uur s' nachts zit ik vaak nog op mijn telefoon. Ik vermaak mezelf vaak met edits maken en tekenen. Maar ook dit vind ik steeds minder worden. Ik wil nu echt graag weten wat het is. Depressie? Normaal voor mijn leeftijd? Ik wil 1 duidelijk antwoord dat ik kan begrijpen.

 

Alvast bedankt x


3 reacties

Hey!

Dit klinkt als depressie, maar het zou ook iets anders kunnen zijn. 

Ik ben geen Profesional ofzo lol maar je klinkt echt als mij. Ik gedraagde me ook zo en niemand wist waarom zelf ik niet. Laatst zag ik iets over ADD (adhd maar zonder het druk zijn) en alle symptomen kwamen overeen. Ik word er nu voor getest. Maar ik zou met iemand er over gaan praten, een vertrouwd persoon bijvoorbeeld een docent, coach, therapeut. Ik praate al een tijdje met een coach en die geeft een andere blik en kan je goede tips geven. Je kan ook gewoon de kinder telefoon om advies vragen! :)

Hoop dat dit helpt! 

Reputatie 7
Badge +4

Hey @ikwilmijnnaamnietzeggen

Klinkt inderdaad als een depressie en vervelend dat sommigen niet door hebben dat je je echt slecht voelt.

Dat van ADD kan ik me wel in vinden. Ik heb zelf waarschijnlijk ook ADD (nog bezig met diagnose) en ik dagdroom wel vaak en kan ook terecht komen in een andere wereld. Maar ik zit heel lekker in me vel dus ik vind deze wereld al goed :) En jij hopelijk binnenkort ook na goed advies!

Het lijkt me handig als je naar een psycholoog gaat voor je depressie en misschien ADD. Beter slapen zou je ook goed kunnen doen. Wat je inderdaad al een beetje zegt is afleiding zoeken zoals door dat tekenen en editen bijvoorbeeld. Maar dat word blijkbaar minder leuk. Misschien een nieuwe hobby?

Praten kan opluchten zoals youdontknowmedude ook al zegt. Helaas snappen sommigen je niet goed, maar er zijn er vast wel die je wel serieus nemen. Want het is NIET normaal voor je leeftijd (later trouwens ook niet).

Ga alsjeblieft niet snijden het kan verslavend werken en dan heb je een groot probleem. Misschien heb je iets aan dit topic? Tips genoeg daarin.

Veel succes

Groetjes NV

Reputatie 7
Badge +4

M’n reactie komt eraan moet nog worden goedgekeurd door KT dus waarschijnlijk heb je hem morgen

Reageer