Skip to main content

ik voel me niel goed

• April 15, 2025
  • 2 reacties
  • 58 Bekeken

Wie-zal-hat-weeten
Forum|alt.badge.img

Ik ben 12 jaar en heb het gevoel dat ik alleen ben ik heb wel vrienden maar geen goeden ik bedoel een vriend moet je toch bellen spreken sturen of iets zegen maar iedereen die ik als vriend zie doet geen van deze ik stuur belle en chat wel maar zij niet ik weet niet wat ik moet doen ik voel me alleen en ik wil gewoon iemand die me supportert mijn ouder doen het wel maar ik heb het gevoel dat ze dat wel moeten mijn zussen en broers helpen ook niet echt ik wil gewoon eens dat hebben maar het voelt alsof iedereen al iemand heeft en dat ik alleen ben ik heb 2 die ik wel voel maar die zijn met hun 2 bezig en ik heb de proever band niet ge vonden en ik denk at dat ook niet gebeurd mag ik advies .

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hey ​@Wie-zal-hat-weeten, ik snap echt dat je je zo alleen voelt, en dat is super lastig. Het is helemaal niet gek dat je verlangt naar vrienden die écht contact met je zoeken, je bellen, appen en je steunen. Soms lijkt het inderdaad alsof iedereen al een groepje heeft en jij er buiten valt, maar dat betekent niet dat het voor altijd zo blijft.

Misschien kun je proberen kleine stapjes te zetten: probeer eens een klasgenoot of iemand die je aardig vindt gewoon te vragen of ze een keer iets willen doen, bijvoorbeeld samen iets in de pauze of na school. Soms moet je zelf het initiatief nemen om vriendschappen op te bouwen, ook al voelt dat spannend. Het kan ook helpen om lid te worden van een clubje of activiteit waar je mensen ontmoet die dezelfde interesses hebben.

Verder is het super dat je steun voelt bij je ouders, ook al is het soms niet genoeg. Blijf ook proberen eerlijk te zijn over wat je voelt. En onthoud: je bent zeker niet alleen, ook al lijkt het nu wel zo. Er komen nog veel kansen om vriendschappen te sluiten die jou wel die steun en gezelligheid geven die je verdient.

xx liefs Wolf 🐺

Anoniem5752
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • August 4, 2025

Hey lieve ​@Wie-zal-hat-weeten

Ik wil je één ding meegeven en dat is dat je niet de enige bent die zich zo voelt. ik kan wel zeggen dat je wel probeert contact te houden, maar dat je zelf weinig terugkrijgt. Je hebt wel vrienden, maar zij maken geen tijd voor je vrij. En je voelt je vaak alleen tussen “groepjes”. Het is super dat je ouders er wel voor je zijn.

Soms moet je zelf het voordeel nemen om te vragen naar contact. Je kunt bijvoorbeeld tijdens pauzes of in de klas naast iemand zitten en kleine dingen vragen zoals “welke bladzijde is het?” Of “welk huiswerk moesten we maken?” Wat een gesprek uitlokt.

En mensen houden ervan om over zichzelf te praten, dus wees een luisteraar en toon interesse. We hebben allemaal soms onze momenten wanneer we ons eenzaam of onbegrepen voelen. Het is heel goed van je dat je jezelf kent, en dat is heel belangrijk.

liefs, 

Anoniem5752.