Vraag

Ik voel me nep

  • 18 August 2021
  • 6 reacties
  • 218 Bekeken

Badge +1

Ik heb de hele tijd het gevoel alsof iedereen mij haat. Mijn enige vriendin negeert mij en gaat de hele tijd met haar andere vriendinnen dingen doen. Mijn familie negeert mij gewoon en mijn ouders en zusje zijn de hele dag chagrijnig. Mensen op straat kijken mij aan alsof ik de duivel ben. Het kan aan mij liggen maar ik ben zelf niet chagrijnig. Ik ben eerder verdrietig.

Ik had een paar maanden terug altijd het gevoel alsof ik nep was en alsof alles een droom was. Dit gevoel lijkt wel teruggekomen te zijn maar dan minder sterk. De tijd dat ik me normaal voelde was ik ook veel blijer. Het waren toen de laatste weken van school en ik had toen mooie kleding en ik voelde me mooi en fijn. Nu sinds de zomervakantie voel ik me slecht en moe ookal slaap ik 12 uur per nacht. Mijn zicht lijkt ook waziger dan normaal. Ik heb net nieuwe lenzen gekregen met de juiste sterkte dus het kan niet aan mijn ogen liggen. Ik heb verder niemand waarmee ik kan praten die ik vertrouw, mijn ouders worden waarschijnlijk heel paniekerig en dan doen ze heel overdreven of ze negeren me gewoon. Ik heb maar 1 vriendin maar die vertrouw ik al helemaal niet ze gaat alleen maar denken dat ik gek ben. En op school denken alle docenten die ik gehad op dat ik lui ben omdat ik vaak te moe was om iets te doen (ik deed wel mijn best hoor en ik ben ruim over naar de 3e)

 

Zeg alsjeblieft wat ik kan doen om dat gevoel dat je nep bent te stoppen. En hoe ik mezelf weer fijn kan voelen, de vorige keer hielp het om nieuwe kleding te kopen omdat ik toen erg onzeker was over mijn kleding. Nu ben ik meer onzeker over wie ik echt ben, mijn persoonlijkheid dus. Omdat mensen mij vaak raar vinden omdat ik bijvoorbeeld regen fijner vind dan zon.

Ik ben trouwens 14 jaar oud.

 

 

 


6 reacties

Badge +1

Soms wil ook gewoon wegrennen van iedereen. Ze geven alleen maar om me als ik er niet ben. 
Ik snijd mezelf ook soms als ik net ruzie had of als er iets gebeurde dat ik niet leuk vond. Mijn ouders zagen die sneetjes tijdens het avondeten. Het was toen erg warm en ik moest wel iets met korte mouwen aan. Ik zei toen dat ok mijn arm perongeluk had opengekrabd omdat ik jeuk had.

En kom in de reacties alsjeblieft niet met ga met iemand praten. Er is toch niemand die mij kan begrijpen en ik kan dit best zelf oplossen. De vorige keer heb ik dat ook gedaan

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Nobodyyyyy 

Ik heb de hele tijd het gevoel alsof iedereen mij haat. Mijn enige vriendin negeert mij en gaat de hele tijd met haar andere vriendinnen dingen doen. Mijn familie negeert mij gewoon en mijn ouders en zusje zijn de hele dag chagrijnig. Mensen op straat kijken mij aan alsof ik de duivel ben. Het kan aan mij liggen maar ik ben zelf niet chagrijnig. Ik ben eerder verdrietig.

Wat vervelend dat je vriendin je negeert. Misschien kan je het er met haar over hebben. Kan het zijn dat je misschien zelf ook niet zo vaak vraagt of ze wil afspreken? Je zou het wat vaker kunnen vragen mocht dat zo zijn. If nieuwe vrienden maken, maar dat duurt natuurlijk wel lang.
Ik denk dat die mensen op straat niet echt interesseren in jou, omdat ze je niet kennen. Jij kijkt zelf toch ook naar mensen? Betekent dat dat je iets over hun denkt? In bijna alle gevallen niet of in ieder geval niet op een slechte manier. En wij zijn toch ook random personen op een forum en wij vinden jou ZEKER TE WETEN geen duivel.

Waarschijnlijk heb je een depressie en daarom voel je je ook zo moe terwijl je eigenlijk goed hebt geslapen. Ik raad je aan om wat topics hier te lezen over depressie en dan vooral de reacties natuurlijk.

Soms wil ook gewoon wegrennen van iedereen. Ze geven alleen maar om me als ik er niet ben. 
Ik snijd mezelf ook soms als ik net ruzie had of als er iets gebeurde dat ik niet leuk vond. Mijn ouders zagen die sneetjes tijdens het avondeten. Het was toen erg warm en ik moest wel iets met korte mouwen aan. Ik zei toen dat ok mijn arm perongeluk had opengekrabd omdat ik jeuk had.

Het lijkt me een goed idee dat je probeert om te stoppen met snijden. Natuurlijk is dat erg moeilijk, maar jij kunt dat wel! Hier zijn een hele boel alternatieven voor snijden. 

En kom in de reacties alsjeblieft niet met ga met iemand praten. Er is toch niemand die mij kan begrijpen en ik kan dit best zelf oplossen. De vorige keer heb ik dat ook gedaan

Natuurlijk zou het fijn zijn als je het zelf kunt. Dus ik zou dat dan misschien maar eerst proberen, omdat je je daar fijn bij voelt. Wat je zou kunnen doen is bellen of chatten met de kindertelefoon. Dat is anoniem en ze zullen je zeker begrijpen dus misschien vind je dat wel fijn. Kijk zelf maar. Praten lucht op.

Ik zal het er toch maar bijzetten het kan handig zijn om naar je mentor te gaan of vertrouwenspersoon op school. Als je dit niet durft dan lijkt het me toch handig dat je je mentor verteld dat je vaak moe bent zodat docenten daar op kunnen letten. De rest vertel je dan niet.

Veel succes!

Groetjes NV

Heyy

 

Wat naar dat je je zo voelt!

 

Ondanks dat je geen adviezen wilt waarin wordt genoemd dat je moet praten wil ik je toch vertellen dat het mij wel goed lijkt om hulp te zoeken.. Ik zal er verder niet te veel op in gaan, maar onthoud dat echt niet iedereen je haat en dat je ouders er echt altijd voor je zijn.. Ze geven echt heel veel om je, begrijpen jou echt wel en willen je echt helpen om dit gevoel te laten verdwijnen!

 

Je kan als je het prettig vindt ook iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen of chatten met de kindertelefoon. Dat is anoniem en misschien kunnen de mensen die daar werken je verder helpen.

Telefoonnummer de kindertelefoon: 0800-0432

 

Ik heb eigenlijk niet zulke goede tips tegen dit gevoel omdat ik er ook erg mee zit.. Misschien werkt het om afleiding te zoeken tegen dit gevoel door wat leuks te doen. Wat vind je nou leuk om te doen en waar wordt je vrolijk van? Je kan muziek luisteren, een boek lezen, een tekening maken of een rondje lopen.. Iets doen waardoor je misschien wat minder bezig bent met dit gevoel.. Dat helpt mij persoonlijk een beetje.

 

Ook kan het helpen om een soort dagboek bij te houden waarin je je gevoelens opschrijft. Daarin kan je alles kwijt wat je wilt en even alles uit je hoofd opschrijven. Misschien geeft dat ook rust in je hoofd.

 

Tegen het snijden zou je het topic hieronder eens door kunnen lezen. Daar staan heel veel alternatieven tegen zelfbeschadiging en wie weet staat er wat tussen wat je kan doen ipv het snijden.


Sterkte <3

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 6
Badge +3

Hey Nobadyyyyy,

Het is echt niet zo dat anderen dit niet zullen begrijpen! Jij bent echt niet de enige die zich zo voelt!

Je zou het misschien met je mentor of vertrouwenspersoon kunnen bespreken. Zij zijn er om je te helpen en zullen je vast niet gek vinden.

Om minder het neppe gevoel te hebben kan je zoals je al merkte iets leuks of rustgevends doen. Dat hoeft niet per se kleren kopen te zijn, het kan ook iets anders zijn dat je leuk vindt. Als het gevoel je overwelmt kan je ook gaan liggen (als dat op dat moment kan) en je handen op je buik leggen en op je ademhaling gaan letten. Dat kan kalmeren en helpen.

Er is echt niks mis met jouw persoonlijkheid! Dat jij iets anders vindt dan de meeste mensen is prima, en als ze je dan raar vinden moet je ze gewoon negeren!

Groetjes iemand.

Badge +1

@Lost in Life 
Ik ben wel de enige de me zo voelt ik voel me vooral nep en zwerig de helde tijd door. S’avonds word dit meestal erger. Het is gewoon het gevoel alsof het leven nep is alsof het allemaal een illusie is. 
Dat iets leuks doen gaat erg moeilijk als je niemand hebt waar je echt vrienden mee bent. Mijn ouders ruzieen ook de hele tijd over niks. Of er komt wel weer iets anders dat niet leuk is. Gister avond is de vader van mijn ex-beste vriendin dood gegaan aan een hartaanval en ik zag hem dood gaan want hij woond in dezelfde straat als mij. Elke dag gebeuren el waar dingen die alles verpesten het is alsof ik vervloekt ben en iemand mij gewoon helemaal wilt verpesten.

mijn persoonlijkheid is gewoon heel erg appart er is nog nooit iemand geweest die mij niet raar heeft gevonden behalve mijn zusje omdat zij een beetje hetzelfde is als mij. Wij vinden bijvoorbeeld allebei de regen fijn.

dat even gaan liggen deed ik soms wel eens alleen blijf ik andere geluiden horen zoals mijn ouders die schreeuwen of de buren of een boormachine. Ik deed vroeger daarom ook oortjes in en deed can youtube een filmpje aan waarin je de regen hoorde. Ik moest toen alleen mijn geluid op max zetten zodat ik die andere geluiden niet meer hoorde maar nu heb ik telkens als ik iets met oortjes doe een piep in mijn oren. Dus waarschijnlijk gehoorbeschadiging 

Reputatie 6
Badge +3

Ik een soortgelijk gevoel en ik weet zeker dat anderen dat ook hebben! Er zijn altijd mensen die willen helpen!

Er is vast wel iets waar je even bij weg kan dromen of afleiding vinden. Dat hoeft niet per se met vrienden te zijn. Dat kan ook in je eentje.

Ik weet hoe het kan voelen dat je vervloekt bent en dat er alleen maar tegenslagen zijn, maar dat houd echt op! Het zal echt beter worden!

Iedereen is raar op hun eigen manier. Bij sommigen is dat duidelijk voor mensen, en bij anderen merk je dat minder. Het is prima wat jij leuk vindt!

Ik denk dat het echt zal helpen als je het tegen iemand vertelt zoals een huisarts of mentor. Zij zijn er om jou te helpen en hoe raar jij denkt dat het ook is, zij zullen dat echt niet vinden!

Groetjes iemand.

Reageer