ik voel me mentaal niet goed door het corona virus

  • 7 June 2020
  • 4 reacties
  • 52 Bekeken

Badge

Hallo,

ik ben 13 jaar en door deze Corona tijd voel ik me mentaal niet zo goed. Ik heb geen goede motivatie om te werken. Ik heb ook geen goeie dagindeling zoals ik op school had dus ook geen goed ritme. En ik word er gek van om de hele tijd binnen te zitten en niks te doen. Het enige wat het een beetje goed maakt is schoolwerk zodat ik vroeg op sta enzo 

 


4 reacties

Hey @Red_100 . 

Vervelend dat je je zo voelt!

Misschien kan je proberen een planning te maken voor jezelf. Zoals dat je om 8.30 online die les volgt of werk voor dat vak doet en daarna even pauze en dan weer het andere vak en zo door.

Ik snap dat je er gek van word, misschien kan je als die mogelijkheid er is voor je naar een parkje te gaan of in de middag ofzo even wandelen na schooltijd.  Als er weinig mensen op straat zijn.

Hopelijk helpt dit. 

Groetjes gebruiker c 

Badge

Bedankt @Gebruiker c ! Ik zal kijken of het lukt om een planning te maken en af en toe even naar buiten of zo

Hoi,

Ik vind het vervelend voor je dat je hiermee zit. Ik heb momenteel ook veel last van motivatieproblemen enzo, dus ik begrijp hoe je je voelt. Onthoud dat het niet erg is als het een tijdje wat minder goed gaat en geef jezelf niet de schuld, maar wees lief voor jezelf.

Misschien helpt het om je dag van tevoren in te plannen. Als ik het goed begrijp mis je een goede dagindeling, dus misschien moet je die dan zelf maken. Maak 's ochtends of de avond van tevoren een planning van wat je die dag allemaal moet doen. Je kunt daarbij hulp vragen aan je ouders en op het internet kun je tips vinden voor het maken van een goede dagplanning. 

Zorg er ook voor dat je voldoende rust en ontspanning krijgt. Slaap, eet en drink goed en gezond en neem af en toe pauzes van je schoolwerk. Ga ook elke dag even naar buiten om bijvoorbeeld een wandelingetje te maken. Hierdoor wordt je minder gek van al dat binnenzitten. 

Verder zou het kunnen dat je sociaal contact mist. Bel af en toe met je vrienden en spreek als dat kan af met één of twee van je vrienden (hou daarbij wel afstand!!). Misschien kunnen je vrienden je even afleiden van deze situatie. 

En als laatste, praat erover met anderen. Je hoeft dit niet allemaal alleen op te lossen! Het is ook belangrijk om dit soort dingen met je gezinsleden te bespreken zodat zij er rekening mee kunnen houden en je misschien wel kunnen helpen. 

 

Ik ben geen expert, maar ik hoop dat dit je een beetje heeft kunnen helpen. 

Badge

@REVEAL heel erg bedankt voor je tips! Ik zal kijken of dat me lukt. En over dat sociaal contact denk ik ook dat je wel gelijk hebt. Als ik er zo over na denk mis ik het inderdaad wel dus ik zal kijken of ik contact met hun kan opzoeken. Maar je zei dat het belangrijk is om met je gezinsleden te bespreken maar ik weet dan niet hoe ik er over kan beginnen en ik durf niet om dan op hun af te stappen. 

Reageer