ik voel me leeg de laatse tijd

  • 29 September 2022
  • 3 reacties
  • 77 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Halo ik ben Dennis een jonge van 15 en ik voel me heel leeg alsof ik geen nut meer hebt ik heb al dit al een tijdje en heel soms heb ik suicidale gedachtes en ik durf het tegen niemand eigenlijk te vertellen omdat ik bang ben van wat ze dan van mij gaan denken en ik vroeg me af hebbe jullie mischien tips hoe ik me zelf beter kan laten voelen


3 reacties

Wat vervelend dat je je zo voelt! Weet dat het niet raar is om deze gedachten met iemand te bespreken die je vertrouwt (desnoods iemand van de kindertelefoon). Je bent echt niet de enige met dit probleem zeker niet op deze leeftijd. Probeer je te omringen met mensen waar je energie van krijgt of dingen te vinden waar je dit van krijgt. Er zijn zoveel mooie en leuke dingen die je kan doen, verdiep je hierin en probeer ondertussen je gedachten bespreekbaar te maken met je omgeving. Mocht je dit lastig vinden kan je het ook opschrijven en dit aan de persoon in kwestie geven zodat zij het gesprek met jou beginnen. Dat maakt de drempel misschien wat minder groot. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @D_ennis ,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

Sterkte gewenst,

groetjes Marieke / De Kindertelefoon

hee  Dennis

hier iets over mij: ik ben een meisje van 13 jaar ik ben altijd erg verlegen geweest denk altijd te veel na over wat andere mensen van mij vinden en daardoor kan ik lastig vrienden maken soms vind ik het leven te veel worden maar luister ik sinds kort veel naar muziek want dat helpt mij enorm. ik chat ook veel met mensen om over iets dat ik kwijt wil te praten en mensen kunnen ook altijd tegen mij zeggen of ze over iets willen praten over wat hun dwars zit. ik kan goed luisteren naar mensen die problemen hebben of gwn iets kwijt willen,  zelf praat ik niet zo veel maar luisteren kan ik erg goed.

 

Een deel van de reactie is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 

7. Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.

Het uitwisselen van contactgegevens en dating van forumleden via het forum van De Kindertelefoon is niet toegestaan. Onder dating valt elke vorm van contact buiten het forum. 

Anne - De Kindertelefoon

Reageer