ik voel me kut, maar soms niet

  • 20 June 2021
  • 2 reacties
  • 119 Bekeken

Badge

Ik vroeg me af of anderen ook kutte fases hebben en niet dat ze zich de hele tijd kut voelen. (Ik voel me wel wat meer dan kut, maar kut is makkelijk) Ik kan me voor een maand gewoon prima voelen en heb amper nare gedachtes, maar daarna kan ik me weer een paar weken super slecht voelen en heb ik heel erg de neiging om me te snijden. Dat het zomer is en ik wel wil kunnen zwemmen houd me iets meer tegen, maar dan heb ik weer het gevoel dat ik het voor de aandacht doe. Of dat ik het alleen doe als het me goed uitkomt. Ik heb dus vooral het gevoel dat mijn gevoelens nep zijn of dat ik gewoon naar aandacht zoek terwijl ik weet dat ik dat helemaal niet wil. Ik praat amper over mijn gevoelens. 
 

Ik vroeg me in het kort dus af of anderen zich ook voor een maand goed kunnen voelen en daarna voor een paar weken echt shit en de neiging hebben om te snijden. 
 

 


2 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Hoi,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes,
Elena
De Kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +3

Hey Marmar,

Dat heb ik ook, alleen dan verspreid over kortere periodes.

Probeer niet te snijden! Ik weet dat het moeilijk is, maar het is echt niet goed.

Wat ik meestal dan doe is iets afleidends of rustgevends. Iets waar jij je prettig bij voelt.

Ook kan je een verhaal over je gevoelens schrijven. Dat kan opluchten en je beter laten voelen.

Groetjes iemand.

Reageer