Ik voel me kut

  • 21 March 2024
  • 1 reactie
  • 67 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Ja eerlijk, ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen aan zon topic zoals dit, ik ben nooit goed geweest in praten over mijn gevoelens (zit in de familie) maar ik ga het gewoon proberen:

De laatste tijd is het leven gewoon zo leeg en saai ofzo, ik heb een beetje de ‘I dont care’ mindset en het gaat niet zo goed. Elke dag uit bed komen heb ik geen zin meer in en ik hoor van veel mensen om me heen dat ik wat meer actief moet zijn omdat ik anders heel depressief overkom, ik weet dat ik niet depressief ben maar ik heb geen idee hoe ik mezelf uit deze neerwaarste spiraal kan sleuren en weer een beetje wat meer plezier kan hebben in het leven. Op dit moment zijn de enige momenten tijdens voetbal (3 keer per week) en dat is eigenlijk alles wel. Mijn ouders beginnen zich vooral zorgen te maken en zeggen dat ik me veel aan het afzonderen ben en betwijfelen daarom of het wel goed met me gaat, ik daarintegen heb van mezelf gewoon geen idee waarom ik me zo voel zoals dit en als ik wist hoe zou ik oprecht graag weer dingen willen vinden die me wel blij en actief maken.

Zijn er meer mensen die dit ook hebben (gehad) die misschien advies hebben hoe ik dit beëindig en weer het plezier terug kan vinden in mijn leven of in ieder geval weer een beetje minder leeg voel als ik de dagen door ga?

Groetjes D


1 reactie

Reputatie 3
Badge

Heb je wel vrienden of vriendinnen waar je mee af kan spreken of niet? Ik herken dit wel een beetje, en ik zie het ook bij andere mensen, zowel kinderen/tieners als volwassenen en van wat ik zie komt het doordat je telkens hetzelfde doet, of geen variatie hebt in de dingen die je doet. Dus ik zou zeggen probeer meer eropuit te gaan, probeer contact te leggen met nieuwe mensen, misschien dat je meer kan afspreken met de kinderen die ook bij jou op voetbal zitten.

succes!

Reageer