Skip to main content

Ik ben de laatste tijd heel snel moe en somber, mijn ouders noemen me vaak ondankbaar omdat ik snauwerig reageer maar dit komt doordat ik moe ben. Ze geloven me niet meer omdat ik heel vaak moe ben de laatste tijd. Weet iemand waarom ik zo moe en somber ben de laatste tijd en kan iemand me tips geven?

Hoi ja dat is minder. En zeker als je je al zo voelt. En als je het hun uitlegt ? Hun vertelt wat je echt voelt en hoe het met je gaat ? 

Groetjes JulianX 


Ik weet niet waarom je de laatste tijd moe en somber bent, maar misschien komt het door te weinig slapen, school, elke dag hetzelfde doen. Of het kan een combinatie van deze dingen zijn. 

Eerst moet je weten waarom, en dan kunnen we jou beter helpen!

Groetjes, Sano07


Hoi ja dat is minder. En zeker als je je al zo voelt. En als je het hun uitlegt ? Hun vertelt wat je echt voelt en hoe het met je gaat ? 

Groetjes JulianX 

Heb ik al best vaak geprobeerd maar ze geloven me niet


misschien depressie ???


Hey @Lizje 

Ik herken me een beetje in jouw verhaal.

Ik weet niet waarom je je somber en moe voelt.. maar als dat komt door een reden, dan kan het best een depressie zijn, of gewoon een dip.

Als het niet persé een reden heeft, dan kan het door de puberteit komen.

Als dit nou langer door gaat, en je blijft je maar somber en moe voelen. Dan is het misschien handig om met iemand hierover te praten.

Maar doe alsjeblieft geen zelg-diagnose na dat je mijn reactie hebt gelezen

 

Veel liefs

Mijnproblemen


Hey @Lizje 

Ik herken me een beetje in jouw verhaal.

Ik weet niet waarom je je somber en moe voelt.. maar als dat komt door een reden, dan kan het best een depressie zijn, of gewoon een dip.

Als het niet persé een reden heeft, dan kan het door de puberteit komen.

Als dit nou langer door gaat, en je blijft je maar somber en moe voelen. Dan is het misschien handig om met iemand hierover te praten.

Maar doe alsjeblieft geen zelg-diagnose na dat je mijn reactie hebt gelezen

 

Veel liefs

Mijnproblemen

Hey @mijnproblemen  ik ook, ik weet niet of ik depressief ben want de laatste tijd snij ik mijzelf en ik denk steeds dat ik niemand dankbaar ben en het  iet waard be voor de mensen..  ik wil dood maar Ookal niet,, ik wil niet zo een leven! Ik wil switchen!!  :( 

Ik overdrijf zeker... 

Xx een hulpvol meisje:(


Hey,

 

je kan wat informatie opzoeken op het internet over depressie. Daar staan kenmerken van depressie en als je aan een minimaal aantal kenmerken  voldoet kan dat het inderdaad zijn.  Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je 16 of ouder bent kan je de huisarts bellen en die kan je hulp geven zonder dat je ouders hier toestemming moeten voor geven. Ook kan je op school met een zorgcoordinator of maatschappelijk werker praten, ook hier hoeven je ouders nergens van af te weten. Dat je ouders je niet begrijpen komt waarschijnlijk omdat ze zich zelf nooit zo hebben gevoeld, maar dat is geen excuses om jou niet willen helpen en geloven. Je ouders horen er voor je te zijn. Je zelf pijn doen is niet de oplossing, ik begrijp dat je het gevoel hebt dat het helpt en dat het waarschijnlijk een heel dwingerig gevoel is, maar het is beter om als je het gevoel hebt dat je jezelf pijn wilt doen is te doen wat je kan afleiden. Je kamer opnieuw inrichten of een rondje buitenlopen ofz. Iets doen waar je geconcentreerd moet zijn om jezelf af te leiden. Het is sowieso goed om met een vriend of klasgenoot er over te praten. Want praten helpt echt.


Reageer