Vraag

Ik voel me heel alleen

  • 15 September 2018
  • 2 reacties
  • 88 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Ik zit in grote vriendengroep, ik ben niet met iedereen even close, maar ik heb toch zeker wel 2 of 3 beste vriendinnen. Mijn ouders zijn er ook voor me. Ik ben dus niet alleen. Maar ik voel me wel heel leeg en alleen. Er is niemand die me écht begrijpt. Ik voel me echt ontzettend ongelukkig, maar ik weet niet precies waardoor het komt. Het voelt een beetje hetzelfde als wanneer een huisdier overlijdt.

Kent iemand dit gevoel ?
😞

2 reacties

Hallo..

Ik ken jouw gevoel heel goed. Ik heb zelf ook een grote groep mensen. En er zijn een paar mensen waarmee ik een band hebt. Ik zou de band niet een hechte band willen noemen, want dat mogen we niet. Mijn beiden ouders zijn dood dus die zie ik nooit. Ik woon bij me opa en oma die zijn er ook altijd voor me. Ookal willen zij steeds meer afstand van mij nemen. Ik voel me altijd alleen en heel leeg van binnen. Het is een vervelend gevoel zoals je zegt als of er iemand overlijdt.

Ik praat er met niemand over omdat dat een teken van zwakte zou zijn bij ons. Daarom heb ik ook dit account aangemaakt met de hoop dat ik hier over mijn problemen kan praten. Misschien is het handig als jij er met iemand over kan praten? Misschien met je ouders? Dat je verteld je erg ongelukkig te voelen en alleen. Misschien kunnen zij samen met jouw kijken naar de oplossing.

Je kan ook altijd komen chatten bij de kindertelefoon.

Ik kan er niet met me opa en oma over hebben omdat ik dat niet mag. Maar om me een klein beetje blij te voelen luister ik veel muziek en ga ik vaak naar bijeenkomsten, of naar onze tempel. Waar ik dan vervolgens ga mediteren met andere. Misschien kan jij ook gaan mediteren? Het helpt wel. Niet heel lang, maar toch 2/3 uur per dag.

Misschien kan je is afspreken met je vriendinnen om iets leuks te gaan doen? Bijvoorbeeld naar de stad of ergens gaan eten. Misschien dat je je dan weer wat blijer voelt.

- Goetia
Hoi

Je voelt je alleen, ook al heb je mensen om je heen. Dat kan. Jij begrijpt jezelf het beste, en soms kom je iemand tegen die je bijna net zo goed lijkt te begrijpen als jij zelf.

Misschien helpt het jou om met een psycholoog te praten. Als je een psycholoog vindt waar je je goed bij voelt, kan het dat je je door hem of haar begrepen voelt.

Groetjes
Kenshin

Reageer