Skip to main content

ik voel me erg slecht

• October 19, 2025
  • 12 reacties
  • 323 Bekeken

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee

hoi
Ik voel me de laatste tijd echt slecht. Ik ben verhuisd en zit nu op een nieuwe school in de derde. Sinds ik hier zit word ik gepest omdat ik stotter. Ik had gehoopt dat de vakantie me zou helpen om even rust te krijgen, maar nu school morgen weer begint wil ik gewoon echt niet meer terug.

Ik voel me vaak alsof ik niemand heb en dat ik anderen alleen maar lastigval. Soms vraag ik me af wat het nut nog is om hier te zijn. Er spelen ook nog andere dingen niet alleen school en het is allemaal gewoon te veel.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, maar ik moest het even kwijt. Herkent iemand dit of heeft iemand tips hoe ik hiermee om kan gaan?

groetjes van mij 

12 reacties

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • October 19, 2025

Heyy,

Heb je niet een zorgcoördinator/ zorgteam van docenten op school? Misschien kan  je daar eens mee kan praten. Probeer een beetje aansluiting te vinden, bv 1x per week bij een groepje te gaan staan en zo op te bouwen. Of is er nog iemand alleen op school dat je weet? 

Liefs Silence 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 19, 2025

Awh dat klinkt echt super rot! ik snap dat je er helemaal klaar mee bent, echt niet eerlijk dat ze je pesten om iets waar je niks aan kan doen. Probeer alsjeblieft met iemand te praten die je vertrouwt, echt, dat helpt soms meer dan je denkt. 

xx liefs Wolf 🐺

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • October 20, 2025

Hoi ​@vie,

Dat klinkt als een hoop, wat je allemaal ervaart op school en erbuiten. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) chatten. Bij ons kan jij  anoniem je verhaal delen en/of een van onze vrijwilligers kan met je meedenken over hoe jij jouw situatie wellicht kan veranderen.

We weten niet of het nodig is dit te zeggen, maar voor de zekerheid melden we het toch. Je kan namelijk ook voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Het is  krachtig en dapper dat je dit met ons wilt delen, hier op het forum! 

Veel sterkte!

Robin59 (De Kindertelefoon) 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@vie ,

Hoe gaat het inmiddels? Ik hoop wat beter! ♥️

Liefs 

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • February 26, 2026

hi lieve ​@Boterbloempjee 

nog steeds hetzelfde ze pesten nog steeds maar ik begrijp het wel. stotteren klinkt raar en grappig. maar ik vind het fijn om hier op het forum te zijn om andere mensen te helpen.

lief dat je het vroeg.

liefs vie

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Lieve ​@vie ,

Wat ontzettend rot 😓 dat je stottert kun je niks aan doen en is geen om gepest te worden. Kun je dit wel tegen iemand zeggen?  Desnoods dat je ouders een gesprek voeren met een docent, want dit slaat nergens op en is kinderachtig gedrag en je verdient veel en veel beter! 💓 Goed om te horen dat je het fijn vind hier te zijn, maar ook jij mag geholpen worden. 

Dikke knuffel 🫂

Ps: lieve profielfoto 😊 

kiki
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • February 26, 2026

hoii ​@vie 

Ik werd /word ook gepest maar over jou; er is niets mis met je en het stotteren, maar juist met de pester; die probeert zelf hogerop te komen door jou te kwetsen, hoe zielig !

focus je op de mensen die niet pesten en probeer, hoe moeilijk ook, de pester te negeren, dan is er snel de lol vanaf. (oké, dit heb ik eigenlijk ook maar van me psycholoog , haha)

Sterktee meis! <3

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • February 27, 2026

hi ​@Boterbloempjee  en ​@kiki  wat lief van jullie💗. kiki  wat naar om te horen dat jij ook gepest word en boterbloempjee ik ben eigenlijk alleen maar bang dat het erger word als ik het zeg. 

liefs vie

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • February 27, 2026

Heyy lieve ​@vie ,

Wat rot voor je en slaat echt nergens op wat ze doen😓❤

Snap je twijfels wel hoor, maar ja school kan je hiermee helpen❤ Bijv. dat ze zeggen dat ze ermee moeten stoppen omdat ze anders de ouders bellen, dat willen ze vast niet. Hoop dat je het toch wil proberen te zeggen, je hoeft dit niet alleen op te lossen he😘 Je kan het ook eerst aan je mentor vertellen en vragen wat ze kunnen doen, en dan alleen als je dat goed vind.  Dan ben je het iig ook even kwijt.

Ben het trouwens eens met de anderen , stotteren kun je niks aan doen en is geen reden om iemand te pesten😘 Miss montreal heeft het ook, mss helpt die gedachte je een beetje ❤ https://jeugdjournaal.nl/artikel/612475-miss-montreal-bij-spreekbeurt-van-koen

Veel liefs en knuffel,  gun je veel beter, je lijkt me heel lief❤ en ook dat je hier anderen zo wilt helpen🙂

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • February 28, 2026

Hey lieve ​@vie  je bent een mooi en prachtig persoon en niemand zou je mogen pesten. Ongeacht de reden..ik weet ook hoe het kan zijn en het is dom en gemeen. Ik hoop dat je verder kunt met de tips en weet dat je een lieve en heel belangrijke meid bent die heel veel voor andere kinderen doet hier op het forum. We doen heel graag wat voor jou terug ♥️🫂

Liefs, Tover xxxxx 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • February 28, 2026

Hoi ​@vie  we staan allemaal achter jou! Ik ben het helemaal eens met de anderen 😘🫂

Groetjes liefs Tartan X 

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • February 28, 2026

dank jullie wel lief van jullie 💗