Skip to main content

Hoi,

ik ben Anna, ik ben 16 jaar. Ik voel me eenzaam.

In mijn dorp wonen weinig mensen van mijn leeftijd en alleen maar kleine kinderen. Ik heb niks te doen in mijn dorp en ik kan ook niet met de bus of de fiets naar de stad.

Ik verveel me heel vaak, want ik heb geen vrienden.

Ik ben vorig jaar van school gewisseld, omdat ik op mijn vorige school ook geen vrienden had. Maar op deze school speelt hetzelfde verhaal. Ik heb niemand.

Na schooltijd en in vakanties ben ik alleen maar aan het bankhangen en op mijn telefoon.

Ik doe ook meerdere sporten, maar ik hoor niet bij de meiden van mijn sport.

Iedereen heeft overal zijn eigen vriendengroep en ik hoor daar niet bij.

Ik heb al van alles geprobeerd maar niks werkt. Online vrienden maken lukt ook niet. Scouting heb ik ook al geprobeerd. Jongerengroepen voel ik me niet thuis bij.

Ik vind het moeilijk om contacten te leggen door mijn autisme.

Ik hoop dat ik hier met iemand kan chatten die in hetzelfde schuitje zit als mij.

Ik heb ook vaak het gevoel dat niemand vrienden met me wilt worden door mijn uiterlijk. Ik ben lang, heb puisten en ben geen maatje XS.

Dit is mijn eerste keer dat ik hier schrijf.

Groetjes

Haiii lieverd,   ik denk dat je je best doet en je hebt tegenslag. Ik leef met je mee en je verdient lieve mensen om je heen ! Misschien heb je iets aan dit https://www.autisme.nl/actueel/lotgenotencontact-overzicht/

Omdat je het benoemt in je vraag, dacht ik daar aan.  En ik hoop dat je nog meer reacties en tips krijgt. Misschien ben je ergens heel goed in, een hobby? Zijn er clubs voor?  Wie weet nog meer tips voor @Anna831  ?

Succes lieverd !! 😍


Super vervelend voor je ik zit ook deels in zon sutiewatsie aleen heb ik er geen moeite mee ( denk ik) dat ik geen vrienden heb en aleen ben ik heb ook autisme en het ging nog steeds eigenlijk echt niet goed met me wat ik heb gedaan is iets gaan zoeken wat ik leuk vind ( doe het al een tijdje aleen had niet door dat ik het leuk vond pas toen iemand vroeg vind je dat leuk en ik zij weet ik niet en toen zij die gene van je straalt helemaal dus vind ik het echt leuk denk ik) en omdat ik ook wel eens me verhaal kwijt wil aan iemand van soort van me leeftijd ben zelf ook 16 en zij is 13 heb ik een keer ja gezegd tegen online gamen en nu heb ik haar op snap heb ook iemand op discord aleen daar praat ik iets minder mee die heeft het een beetje druk dus meschien dat je dat kan doen en ehm geen idee en ho ja wat ik dus doe is progammeren nu de taal python maar je kan ook blocks doen dat is wat makkelijker python is wel het makkelijkst te leren naar blocks denk ik en stel je hebt wat gevonden wat je leuk vind kan je meschien op zoek gaan naar iemand die dat ook leuk vind en wie weet heb je er een vriend of vriendin bij en het makkelijke van online je kan behalve je gegevens alles en aardig blijven alles zeggen wat je wil delen 


@Dobymeis13 Dankjewel voor je lieve berichtje!

Ik heb wel een hobby, maar helaas zijn daar geen clubs voor.

Ik ga zeker even kijken op de site die je me hebt gestuurd!

Dankjewel🩷


@annoniem15 Hoii, dankjewel voor het delen van jouw ervaringen🩷

Ik heb al wel een hobby en interesses in dingen, maar er zijn hier helaas geen mensen van mijn leeftijd bij dat ik kan vinden.

Ik heb al wel een online app gedownload om vrienden te maken, misschien helpt dat inderdaad. Dankjewel!


Geen probleem :)

Fijn dat je hobbys hebt en jammer dat geen andere zijn van jou leeftijd moet zeggen bij mij ook niet eigenlijk 1 is 10 zegt die maar daar praat ik niet echt mee.  En oke leuk fijn hoop dat het werkt


Hoi,

Ik kan me ook herkennen in jouw verhaal. Ik ben 17 en ik heb ook autisme, waardoor ik ook veel moeite heb om vrienden te maken. Op school, online en hobbyclubs heb ik geen vrienden gemaakt. Ik heb ook helemaal niemand en ik zit ook niet in een vriendengroep.  In mijn vrije tijd zit ik ook meestal op mijn telefoon/computer/achter de tv.

 

Misschien kun je op dit forum een nieuw topic maken over je hobby's en interesses. Bijvoorbeeld "topic over ___” of "zijn er andere mensen die van ___ houden?”. Het kan in het subforum genaamd: Sport en vrije tijd (of in een ander subforum als het daar beter past). Andere kinderen kunnen daarop reageren en dan kan je met hun een gesprek voeren over de onderwerpen dat je leuk vindt.


Hoii,

Dankjewel voor je informatieve berichtje! Ik ga dit zeker doen!

Het is fijn om te horen dat ik niet de enigste ben in deze situatie.

Dankjewel nogmaals!🩷


Reageer