Ik voel me eenzaam

  • 8 July 2021
  • 3 reacties
  • 74 Bekeken

Badge

Hallo ik ben Vince en ben 13 jaar.

Ik heb wel wat vrienden maar die kunnen nooit buitenspelen.

Ik heb 1 vriend die ik al 11 jaar ken maar die woont een stukje rijden.

Kinderen doen soms vervelend tegen mij.

Ik zit in de 3e klas en ben in mijn groeispurt, 179cm.

Daardoor ben ik dun en weeg ik maar 55kg.

Heeft iemand tips hoe ik me minder eenzaam kan voelen?


3 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Wat vervelend dat je je zo eenzaam voelt.  Je hoeft je alleen niet eenzaam te voelen. Misschien kun je bij een sportclub gaan of een andere groepsactiviteit doen. Dan leer je ook nieuwe mensen kennen. Je zou ook een andere hobby kunnen zoeken om jezelf bezig te houden zodat je je wat te doen hebt en niet de hele tijd op je kamer zit zonder wat te doen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt xxx

Badge

Dankjewel voor de reactie Pepewtube!

Ik kan al een aardig balletje tennis slaan, en tennis ook 2 keer per week.

Maar bij de training zitten kinderen die in groep 8 zitten en ik zit in de 3e.

Dat vind ik ook lastig omdat ik daardoor minder met leeftijdsgenoten te maken krijg.

Reputatie 2
Badge

Hi vapalala.

Als eerst sorry dat je je zo eenzaam voelt, ik begrijp je daar helemaal in. Het is okay om je soms eenzaam te voelen, maar altijd is meestal niet goed.

Ik zie dat je op tennis zit met groepen 8ers, die zijn ongeveer 11/12/13 dus het zijn wel leeftijdsgenootjes, misschien na een tijd er mee om te gaan is het makkelijker. 

Ook op school kun je misschien een hele rare vraag stellen, bijvoorbeeld of die gene weet tot wanneer de bieb open is, en vanuit daar een gesprek starten,

Als het echt niet lukt met mensen, kan het zijn dat hulp ervoor fijn kan zijn. Ik heb deze ook gehad en het heeft geholpen! 

Over je lengte en gewicht, is wel een beetje ondergewicht, maar dat komt goed, je zit in de pubertijd en het slank en licht gaat vanzelf weg! Dat mensen vervelende dingen zeggen/doen tegen je bedoelen ze misschine niet verkeerd, of je zou er mee naar je mentor of trainer moeten.

Een hobby of afleiding zoeken kan ook helpen! En als dit alles niet lukt kun je ook kijekn of online mensen wel bij je passen. Denk aan: Discord, Snapchat, Instagram, Tiktok etc etc. Ik raad dit niet aan, maar het is iets.

Reageer