Skip to main content

Hallo beste lezer,

Ik wil eigenlijk gewoon even mijn ei kwijt.

Ik ben de laatste tijd mezelf geheel kwijt. Dat was ik al een hele tijd, maar vanaf september ongeveer bevond ik mezelf in een fase waar ik mezelf best oké vond. Ik kreeg toen ook een relatie, wat hielp, omdat ik me over het algemeen blijer voelde. Ik heb een eetstoornis en een chronische depressie, dus blij zijn is voor mij niet vanzelfsprekend. Maar die relatie is drie weken terug uitgegaan: Hij vond me ineens niet meer leuk. Het was heel opeens en het komt eigenlijk omdat hijzelf ook mentale problemen heeft, waardoor hij een relatie er niet bij kan hebben. Ik ben er nog steeds best wel kapot van en eigenlijk weet ik niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Daarnaast kon ik al heel slecht met moeilijke situaties dealen. Mijn impulsiviteit, iets wat in mijn karakter zit maar erg versterkt wordt door mijn mentale toestand, wordt heel hevig. Zo heb ik de neiging heel veel te drinken, zeker op feestjes. Daarnaast ben ik begonnen met roken (wat ik eigenlijk nooit zou doen maar omdat ik gekke shit ineens uit wil halen doe ik dat opeens) en ik doe wiet. Eerst spijbelde ik ook heel veel, maar nu moet ik bij leerplicht komen, waardoor ik niet meer kan spijbelen. Ik ben mezelf gewoon kwijt. Ik drink ook op school en niemand heeft het door. Ik weet dat het abnormaal en gewoonweg überdom is, maar ik moet die thrill gewoon hebben. 

Ik eet daarnaast gewoon echt teveel. Ik heb elke dag minstens één eetbui, en slik laxeermiddel om maar niet dik te worden, ook al werken deze niet perse. 

Ik voel me zo walgelijk. Zo stom en dom en zeikerig. Ik weet het gewoon niet meer. Mijn therapeut helpt wel, maar ik heb niet verteld over het roken en de drank. Ik durf het niet, ik schaam me te erg. Het is alsof ik mezelf elke keer weer op een andere manier probeer dwars te bomen, zo werd mijn eetstoornis erger toen ik stopte met snijden, zo begon het drankgedoe toen ik minder ging niet-eten en compenseren en laxeren, en nu ik niet meer kan spijbelen ga ik andere gekke shit doen, zoals met willekeurige (onbekende) jongens zoenen en wiet. Het is allemaal wel leuk, maar ik weet dat het niet goed voor me is.

Ik voel me een walgelijk mens. Waarom kan ik niet gewoon normaal leven?

Hey,

Deze reactie is aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. forumregel 9.

Daarnaast rook ik zelf ook om de pijn van mijn depressie te verminderen (ben nu 1,5 jaar depressie).

Miss kan je pillen gebruiken tegen depressie gebruiken?

Mijn moeder wilt pillen kopen er tegen maar of het werkt weet ik niet (heb al 1 soort pil geslikt voor 2 maanden en geen effect) (roken is voor mij een soort pil).

En over "Ik voel me een walgelijk mens. Waarom kan ik niet gewoon normaal leven?"

Heb ik precies het zelfde, ben ook jaloers/boos dat andere wel gelukkig zijn, verder weet ik het antwoord zelf ook niet

Mvg sven

Hey

wat naar dat jullie allebei zo diep in de knoop zitten. Ik snap dat je boos/jaloers bent op andere mensen die wel gelukkig zijn. Maar die mensen zijn ook een keer niet gelukkig. Je kan proberen om anti- depressie pillen te slikken maar je moet dan toestemming krijgen van de huisarts enzo. Roken is niet echt gezond, dat weten jullie vast wel, maar door te roken wordt je ook niet beter. Kijk eens naar de positieve dingen in je leven. Misschien de tijd voor je depressie. Probeer een doel voor je ogen te houden, en elke keer dat je die sigaret of fles wijn wilt pakken denk dan eerst: wordt ik hier beter op, wat is mijn doel hier mee? Je doel kan bijvoorbeeld zijn op eerst proberen te stoppen met roken, dan met alcoholgebruik en dan gaan denken hoe je je depressie weg kan krijgen. Die eetbuien komen waarschijnlijk door je depressie. Leg je verdriet niet in je eten!

denk eens na over wat ik hier boven heb gezegd, anders kan je ook contact opnemen met de kindertelefoon 

ik wens je heel veel sterkte en succes!

Xxx secretGirl

Reageer