Skip to main content
Vraag

ik voel me een last

• December 24, 2025
  • 3 reacties
  • 45 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Hi,

ik voel me een last. Ik laat mensen zorgen maken om mij, ik laat mensen ze slecht voelen, mensen raken in paniek door mij, ik vraag extreem veel aandacht, ik maak van dingen van een mug een olifant, ik overdrijf, ik doe dramatisch en ik ben erg zwak.

laatste keer moest ik huilen op school. En mijn favoriete docent raakte in paniek en belde mijn ouders.

mijn vrienden denken dat ze wat verkeerd doen, ik heb dat nooit tegen gezegd dat ze het verkeerd doen.

mensen maken zich zorgen.

ik overdrijf over dingen, tenminste dat hebben mijn vrienden me laten denken. En dat ik maar zwak ben.

kijk dan, nu doe ik het weer, weer aandacht vragen. Waarom ben ik zo? 
ik ben gewoon echt een last denk ik. Ik ben trouwens ook erg moeilijk te begrijpen. Ik heb medelijden met iedereen die vrienden met me is. Ik ben gewoon een ontzettend moeilijk meisje.

3 reacties

ChotehBeMachshava
Forum|alt.badge.img

Hoi, wat jij schrijft is geen aandacht zoeken. Het is een zwaar hart dat geen plek vindt.

Als volwassenen in paniek raken, is dat hun angst, niet jouw schuld. Jij hebt niks verkeerd gedaan door te breken.

En die stem dat zegt “ik ben een last”  dat is schaamte, geen waarheid. Als jij echt een last was, zouden mensen zich niet zorgen maken. Ze doen dat wel.

Je bent niet moeilijk. Je bent gevoelig. En dat is pijnlijk, maar niet verkeerd.

Oceangirl
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • December 24, 2025

Heyyy beach girl hier:),

Meid je bent geen last en mensen die je zo laten voelen moet je in 2025 achterlaten! Ik voelde me zelf in een vriendschap verschrikkelijk aandachttrekend. En toen iemand me zij dat het aan mijn vriendin lag heb ik afstand van haar genomen... en daarna was ik veel gelukkiger!

Xxx beach girl 🌊☺️🫶

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • December 25, 2025

Ik voelde mezelf eerst niet aandachttrekkend, ik kon eerst ook veel makkelijker over mijn mentale gezondheid praten denk ik. Nu iets minder. Het kwam door wat mijn vrienden zeiden. Je bent zwak, je problemen zijn kleiner dan die van mij. Mijn moeder heeft wel eens gezegd dat ik heel erg dramatisch ben. En dat vind zij meer een compliment. Ik voel me gekwetst, dan is het geen compliment toch? 

En laatste keer voor de vakantie, laatste dag op een vrijdag, ik ben gaan huilen, mijn favoriete docent, hij raakte in paniek.

de woorden en de manie