Ik voel me dom

  • 23 November 2014
  • 4 reacties
  • 439 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben een 14 jarig meisje met dyscalculi. Voor diegene die niet weten wat dat is... Dyscalculi is dat je een lager rekenniveau hebt dan de mensen om je heen. Ik zit als op de middelbare school, maar ik heb een rekenniveau van een kind op de basisschool. En ik voel me op veel momenten echt verschrikkelijk dom.
ik ben echt heel slecht in hoofdrekenen, maar ook haal ik van alles door elkaar. Mijn vader probeert mij te helpen met het huiswerk, maar hij snel boos als ik het niet snap. ik voel me echt dom. En waardeloos. 

4 reacties

Hee meis!

Je bent echt niet dom! 😞 Wie heeft je dat wijsgemaakt!?
Je bent dan misschien niet zo sterk in rekenen, maar kan je er wat aan doen? Nee toch?
En jij bent vast heel sterk in iets anders! Bedenk maar eens iets waar jij wel aanleg voor hebt!
Kan je met je papa praten over wat jij ervan vindt dat hij zo doet als jij iets niet snapt? Over hoe je je nu voelt?
Maak hem duidelijk dat je het waardeert dat hij probeert te helpen, maar dat het zo niet gaat werken.

Veel liefs,
Bepositive!
Ik ben een 14 jarig meisje met dyscalculi. Voor diegene die niet weten wat dat is... Dyscalculi is dat je een lager rekenniveau hebt dan de mensen om je heen. Ik zit als op de middelbare school, maar ik heb een rekenniveau van een kind op de basisschool. En ik voel me op veel momenten echt verschrikkelijk dom.
ik ben echt heel slecht in hoofdrekenen, maar ook haal ik van alles door elkaar. Mijn vader probeert mij te helpen met het huiswerk, maar hij snel boos als ik het niet snap. ik voel me echt dom. En waardeloos. 


Beste annelie,
Ik denk dat je niet dom bent. Jij bent gewoon beter in andere dingen. Zoek een leuke hobby dan voel je je zeker weten mider dom! En je school hoort er rekening mee te houden dat jij dyscaculi hebt. Als ze dat niet doen dan moet je dat met iemand bespreken van je school.

En je vader is denk ik niet boos op jouw als je iets niet snapt, ik denk teleurgesteld. Praat er met hem erover ik weet 200% zeker dat hij jouw snapt. En dat hij er rekening mee houd.

You don't know who you are, until you lose what you are.

gr Ano:)
Heyhey,

Wat naar dat je je dom voelt!

ik herken t gevoel heel erg! Ik heb dissectie (t zelfde maar dan met lezen/schrijven/letters)

je bent echt neit dom hoor!
iedereen heeft z'n eigen talenten
goed zijn met getallen is echt niet alles!

kan je met je papa praten over hoe je je voelt?
hij weet denk ik neit hoe jij je voelt
hij bedoelt t goed, maar voor jou werkt t neit

believe in yourself!

xx
pheebe
Badge

Hi! ik heb precies hetzelfde als wat jij hebt en ik ben ook 14 jaar + mijn vader wordt ook vaak boos als ik iets niet snap.

Ik begrijp je heel goed waar je mee zit.

Maar onthou dat je NIET dom bent!

Door mijn dyscalculie moest ik een niveau lager doen alleen omdat wiskunde voor mij nog te hoog gegrepen is.

Hierdoor ben ik ook onzekerder gaan voelen en een negatief zelfbeeld van ik zal nooit iets van rekenen begrijpen laat staan wiskunde en goede cijfers van de rest van mijn vakken.

Maar het belangerijkste is dat je met je mentor dit bespreekt en als je ook heel erg struggelt met wiskunde om rekenlessen te krijgen en een vrijstelling ervan te krijgen (zoals ik heb).

Uiteindelijk komt het goed, maak je geen zorgen!

Ps.wij hebben weer dat we ontzettend creatief zijn en dat hebben andere weer niet!😉

vraagje op welk niveau zit jij momenteel?

ik mavo\havo 

xoxo

 

Reageer