ik voel me buitengesloten in de klas

  • 20 January 2022
  • 4 reacties
  • 79 Bekeken

Badge

Hey ik ben een meisjs van 13 jaar en zit in de 2e sinds ik op de middelbare zit voel ik me eenzaam en alleen ik had een vrienden groep van 5 met 2 ik noem ze a en b was ik al bevriend op de basisschool en 1(c) zat bij mij op school die andere (d) was bevriend met mijn een vriendin a kreeg ruzie met c dus c kreeg andere vriendinnen. Met d had ik geen klik dus wij mochten elkaar niet zo maar ik wou het dus dit school jaar helemaal anders aanpakken ik kwam bij a,b en d in de klas maar ik ging ook met een ander meisje om ik kreeg ruzie met mijn vrienden groep dus uiteindelijk had ik geen vrienden veel gesprekken gehad met de mentor en zij wou dat ik met hun in gesprek ging dus dat deed ik en toen was uiteindelijk weer goed maar nu even naar nu mijn vriendinnen gaan voort met andere meiden om ik noem ze even e, f en g hun worden met e en f super close en doen veel met hun ik en g worden buitengesloten ik noem even een voorbeeld e geeft aan al die meiden een wafel behalve aan mij en g zij heeft ook ruzie met g maar f en g zijn besties dus zij heeft nog steun als wij groepjes moeten maken ben ik diegene die alleen moet en ik hebhet gevoel of e en f mij niet mogen en ik kom voort altijd wel huilend uit school ik ben super emotioneel en daarom mag niemand mij uit de klas het liefst wil ik niet meer naar school ik voel me ook heel depressief hierom ga ik ook naar een psycholoog ik praat hier met mama over en zij zegt dat ik er iets van moet zeggen maar dat durf ik niet en ben bang dat ik het erger maak ik weet niet wat ik moet doen ik voel me supper alleen en buitengesloten en heb het gevoel of mijn vriendinnen mij laten vallen ik voel me echt als een sukkel en een mislukkeling omdat ik het gevoel heb dat ik geen vrienden heb ik ga nooit naar buiten en weet niet mwer wat ik moet doen  ik zit ook alleen in de klas heeft iemand tips?


4 reacties

Reputatie 1
Badge

Dag Privé.nl,

Wat vervelend dat je je buitengesloten voelt!

Ik zelf ben sinds dit jaar verwisseld van school en heb nieuwe vriendinnen gemaakt, bij hun voel ik mij soms ook buitengesloten omdat ze het over dingen hebben die in de vorige jaren bij hun op school zijn gebeurd en als ik er dan naar vraag krijg ik er niet echt antwoord op. Na ongeveer een week ben ik erachter gekomen dat dit niet de juiste mensen zijn voor mij (niet alleen vanwege dat hierboven). Mijn moeder zegt dat ik eens met andere meiden uit de klas moet praten. Misschien ook een idee voor jou?

Ook snap dat je het moeilijk vindt om het tegen hun te zeggen. Misschien kan je het subtiel brengen? Dus als er bijv. aan iedereen een wafel wordt gegeven behalve aan jou en g dat je daar dan een opmerking over maakt. Zoals: ‘hè heb je niet genoeg? Ik haal er zelf wel wat bij!’

Of misschien dat je het met g wel goed kan vinden en dat je wat meer met haar praat/omgaat aangezien jullie beiden worden buitengesloten.

Maar je moet je ook afvragen of je nog wel bevriend met ze wil zijn, want dat ze je buitensluiten en je rot laten voelen is natuurlijk niet fijn.

Liefs,

hieromjetehelpen

Badge

Bedankt voor je reactie ik wou zelf eigelijk van school wisselen want ik hou het eigelijk niet meer vol maar dan kom je waarschijnlijk ook in een hechte klas ik heb zelf al geprobeerd om closer te worden met g alleen ik weet niet precies hoe ik dat moet doen en als ze me buitensluiten raak ik emotioneel en weet ik nooit wat moet zeggen

Hey! 
wat ontzettend jammer dat je je buitengesloten voelt! Mijn advies is andere kinderen zoeken waar je het wel leuk mee hebt! Ik weet niet of je op de middelbare zit, maar daar zijn heeeel veel kinderen! Dan zitten er vast wel een paar leuke kinderen die je niét buitensluiten! Als je nog op de basisschool zit wordt dat iets lastiger.. maar dan kan je het eventueel even melden! Nog heeel veel succes!!!!!

Misschien kan je ze een appje sturen als je het lastig vindt om met ze te praten, ipv een appje sturen kan je ze ook bellen, misschien is dat een idee?

Groeten, anoniem 🍀

Reageer