Skip to main content

Ik voel me bekeken en onzeker...

• January 14, 2026
  • 2 reacties
  • 49 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi,

Ik wil graag iets delen waar ik al een tijd mee zit. Ik voel me vaak onzeker op straat of wanneer ik aan het fietsen ben. Ik heb het gevoel dat mensen mij op een rare manier aankijken, en soms denk ik zelfs dat mensen foto’s of video’s van mij maken.

Door dingen die ik eerder heb meegemaakt (zoals iemand die bij een verkeerslicht aan het filmen was vanuit de auto, met de camera gericht op het verkeerslicht waar ik stond), ben ik hier heel erg op gaan letten. Ook door andere ervaringen is dit versterkt. Sindsdien denk ik vaak dat het over mij gaat. Ook heb ik ooit in een park gehad dat iemand naar mij keek of het gevoel gaf dat er over mij werd gepraat heb ik ook.

Deze gedachten maken me onrustig en onzeker, en ik zou graag advies krijgen over hoe ik hiermee om kan gaan, of andere mensen dit ook hebben.

Dankjewel voor het lezen.

Groet,
Anoniem55555

2 reacties

Forum|alt.badge.img

Hoi,

Dankjewel dat je dit met mij wilt delen. Ik kan me voorstellen dat het erg belastend is om met deze gevoelens van onrust en onzekerheid rond te lopen, zeker wanneer eerdere ervaringen dit hebben versterkt. Het is begrijpelijk dat zulke gebeurtenissen invloed hebben op hoe je situaties daarna beleeft.

Je staat hier niet alleen in; dit soort gedachten en gevoelens komen vaker voor dan mensen soms denken. Het is goed dat je dit onder woorden brengt en aangeeft dat je zoekt naar manieren om ermee om te gaan.

Mogelijk kan het helpen om hierover te praten met iemand die je vertrouwt, of met een professional die samen met je kan kijken hoe je meer rust en veiligheid kunt ervaren in het dagelijks leven. Je hoeft hier niet alleen doorheen te gaan.

groet

help
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • January 15, 2026

Hoi Anoniem55555

Wat vervelend dat je hier last van hebt😣! Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit gevoel erg herken en dat ik weet hoe irritant en vervelend het is. Maar ik wil je even zeggen dat degene die jou filmde het misschien niet deed omdat jij raar bent, want niemand is raar maar waarschijnlijk deed diegene het gewoon omdat hij jou knap vond of misschien omdat hij je fiets mooi vond.

Ik begrijp dat je er onzeker van wordt maar je moet niet vergeten dat het vreemdelingen zijn, vreemde mensen die misschien iets van je vinden, maar of ze je nou mooi vinden, raar, uitschelden of gewoon toevallig naar jou keken terwijl er een vriend een grapje maakte. probeer je alsjeblieft niks van je aan te trekken! Ik weet hoe moeilijk het is maar ik weet zeker dat je niet raar bent! En nog een tip: onthoud dat je niet weet wat ze denken, misschien lachen ze niet om jou en kijken ze niet naar jou maar naar iemand anders. k hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen! En als er iets is dan wil je graag proberen te helpen!

Doeiii!!!😊🤗