Skip to main content

Ik voel me alsof ik er niet meer bij hoor

• November 9, 2025
  • 5 reacties
  • 58 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi,

Hier gaat het over andere personen.  

A = eerste middelbaar

B = hetzelfde jaar als mij

Ik weet niet meer goed hoe ik dit moet uitleggen. Er zijn twee vriendinnen van mij, A en B. A zit in het eerste middelbaar, en B zit in hetzelfde jaar als ik. Ze zijn superhecht met elkaar geworden: ze maken samen TikToks, zetten foto’s van hen twee met lieve tekstjes, sturen elkaar berichtjes en gaan nu ook afspreken.

Elke keer als ik dat zie, doet het pijn. Het voelt alsof ik er gewoon niet meer bij hoor, alsof ik langzaam verdwijn uit hun leven. Ik heb met B gepraat, en ze begrijpt het wel, maar er verandert niets. Ik voel me zo ontzettend alleen en niet‑gezien.

Soms voelt het alsof ik gewoon wil verdwijnen — niet om iets te doen, maar omdat het zo moeilijk is om me nog ergens thuis te voelen. Ik wil gewoon dat iemand begrijpt hoe zwaar dit is en me helpt om hiermee om te gaan. Ik denk dat het toch beter is dat ik verdwijn. Ik ga gewoon zeggen ok word maar vriendinnen maar ik ga weg.

Hebben jullie tips? Of ervaringen deel het maar gerust!
Alvast dikke merci!

Groetjes

Dancertje

5 reacties

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • November 9, 2025

Hoi ​@Dancertje ,

Dat klinkt naar om die pijn en dat eenzame gevoel te ervaren. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of chatten. Bij ons kan jij anoniem je verhaal delen en/of een van onze vrijwilligers kan met je meedenken, over hoe jij jouw situatie mogelijk kan veranderen.

Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit hier met ons deelt!

Veel sterkte!

Robin59 (De Kindertelefoon) 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • November 10, 2025

Dag Robin59,

Kan je nog meer tips geven want ik krijg enkel deze hier.

Alvast bedankt

Groetjes

Dancertje

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 10, 2025

Hoi ​@Dancertje ik zou wel willen reageren, maar ik heb geen tips voor je 🙄

Het klinkt hoe dan ook echt lastig en naar voor jou! ​@Robin59 heeft al gezegd dat je kan bellen en chatten dus dat hoeft ik niet te herhalen. Ook kan je met iemand praten die je vertrouwt zoals een mentor of leraar, of misschien je ouders. Je moet niet verdwijnen, er zullen echt mensen zijn die je missen. Bijvoorbeeld ik, ook al ken ik je niet eens. 

Sterkte! 

🫂 en liefs xxx Yusa 😘❤️

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • November 10, 2025

Dag ​@Yusa,

Bedankt voor je reactie! 

Groetjes

Dancertje

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 10, 2025

Hey! Jij hoeft echt niet te verdwijnen hoor 😘 als hun twee minder interesse in jou hebben is het misschien tijd voor jou om ook minder interesse in hun te hebben. En nieuwe mensen te ontmoeten waar je mee klikt en leuke dingen mee kunt doen. Weet je, het is zo jammer dat jij hier ontzettend mee moet zitten en zij beiden gaan lekker door en maken zich niet druk. Dat is niet eerlijk. Natuurlijk is het balen en voor jou een rotgevoel maar blijkbaar zitten hun daar niet mee. Kijk eens om je heen of er nog andere leuke mensen zijn waar je mee om kunt gaan. En zit je ergens bij? Een sport of club waar ook kids op zitten die jouw interesses delen en waar je het gezellig mee kunt hebben?  En, ik denk dat je het A en B ook wel mag laten merken. Ik ken ze natuurlijk niet maar ik zou ze denk ik ook iets zeggen als ze jou weer negeren.  Laten merken dat je het niet oké vind. Of vragen stellen. Maar het is in elk geval ook goed om om je heen te kijken en andere leuke mensen te leren kennen. Misschien worden zij dan wel jaloers op je 😉

Liefs Tover xxx