ik voel me alleen

  • 11 September 2023
  • 1 reactie
  • 49 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi allemaal!! :) ik ben Maisie en ik zit in de tweede klas, havo! Ik heb een soort van vraagje.

Ik zit best wel vaak alleen in de pauze. Soms vind ik dat fijn want dan kan ik even naar muziek luisteren! maar meestal voel ik me heel ongemakkelijk. Het voelt alsof iedereen naar je staart, en me emo vind, terwijl ik dat niet ben. Ik voel me niet zo fijn, iedereen kijkt hoe ik helemaal alleen in de aula zonder mensen om me heen mn broodje op zit te eten. Ik voel me dan ook een klein beetje angstig over wat anderen van me vinden.

Ik ben best wel een stil persoon maar met gezellige en grappige mensen om me heen kan ik soms wel een beetje gezellig druk zijn! :)

Alleen heb ik dus sinds vorig jaar niet echt vrienden, ik heb veel te maken gehad met fake vrienden. Ik ben iemand die zoekende is en kijkt waar ik bij pas. Alleen voelt het niet alsof ik ergens bij hoor en dat heb ik al sinds vorig schooljaar. En dat maakt me best verdrietig. Het voelt niet alsof ik een een beste vriendin heb waarmee ik kan lachen, mezelf kan zijn, over dezelfde interesses kan praten en kan logeren, want zo'’n vriendin heb ik niet!

Buiten school heb ik wel paar vriendinnen maar die zijn best veranderd, of dan voel ik me niet helemaal fijn, of ze hebben een nieuwe bestie, die ik eerst was van ze en dan praten ze daar alleen maar over. (niet stom bedoeld!)

In mijn klas zijn nieuwe mensen gekomen, en die zitten vaak om me heen alleen zijn ze heel anders dan ik ben (ze zijn namelijk heel druk en brutaal). Ik ben het ook helemaal niet gewend om met zoveel drukke mensen om me heen te zijn. Als ik bijv in de aula met hun zit, praten ze niet tegen me en voel ik me nog steeds alleen. Weet iemand hoe dit komt??

Ik heb wel eens gehoord van social anxiety, kan iemand een beetje vertellen of ik hiermee te maken heb??

 

En heeft iemand tips voor in de pauze? 

 

alvast heel erg bedankt!! 

 

heel veel liefs, maisie <3


1 reactie

Reputatie 7
Badge +11

Ik begrijp wat je bedoelt, ik heb zelf het eerste halfjaar op de middelbare hetzelfde gehad, maar op een of andere manier heb ik nu een vriendenclub van 10 mensen.😅 

Je kan, als je durft, kijken of er een groepje is waar je je bij aan kan sluiten, of misschien of er nog andere kinderen alleen zitten. Het is helemaal niet raar om te vragen, zelfs moedig, omdat de meesten dat niet durven.

Voor buiten school, ik zit zelf op scouting, misschien is dat wat voor jou? Er zijn bij mij meerderen in de buurt, maar bij sommige is geen goede sfeer, dus je moet een beetje rondkijken.

En je kan sowieso tegen mij kletsen hoor :) ik wil best je bestie zijn!

Hopelijk heb je er wat aan! Zet hem op!

 

M. 

Reageer