Skip to main content

Hi, ik heb het best wel moeilijk met vrienden en woon 45 min van mijn school vandaan. De meeste wonen nog verder dan mijn school, namelijk een half uurtje. Dus ik kan niet zo langs een vriendin komen. Elke keer als ik door tiktok scrol… zie ik vriendinnen die afspreken en het super gezellig hebben, terwijl ik thuis zit, want niemand vraagt mij of ik kan afspreken. En daar heb ik veel moeite mee, want vrienden sinds ik groep 4 hebben altijd mijn gevoelens gespeeld and that hurts like a mthrfckr. Als je dit ziet. Help me, want het geeft me echt een rot gevoel sinds eind eerste (school)

Haii

Ik snap hoe je je voelt, gewoon kut right? Ik heb dat ook vaak, m’n ‘vrienden’ vragen me nooit om weg te gaan, en als ik er dan een keertje niet ben op school gaan ze achteraf iets drinken. Ja dat is gewoon kut weetje. Veel valt er vgm niet aan te doen. Ik ben ook iemand die heel moeilijk vrienden maak omdat ik trust issues heb. Ik ga bijna nooit het huis uit als het niet voor school of werk is. I feel u. Ksnap dat dat lastig vindt, vind ik ook, maar superveel kun je er zelf niet aan doen. 

Je kunt wel proberen rond je omgeving thuis een hobby te zoeken, zodat je mensen uit je buurt ontmoet en met hen bevriend kan worden. Ik weet, het is makkelijk gezegd, maar het valt te proberen I guess.

succes!


Hey,

onthoud altijd dat alles op sociale media eigenlijk nep is, of in ieder geval niet zoals het echte leven, die vrienden die wel bij elkaar (op internet) zitten hebben het heus niet altijd zo gezellig als ze doen lijken, je zet namelijk minder snel een niet-leuke gebeurtenis op sociale media dan iets wat je wel leuk vindt.

en over het stuk waar altijd vrienden met je gevoelens hebben gespeeld zou ik willen zeggen dat dat echt niet altijd is om jou kapot te maken of zo, maar vooral om zichzelf beter te voelen. Dit zou kunnen helpen door misschien is met andere mensen om te gaan en kijken wat je daar uit kan halen, wel voorzichtig zijn daarmee natuurlijk maar er zijn altijd leukere mensen op de wereld.

wat natuurlijk ook misschien kan helpen is of je misschien een keer mee mag of je vraagt iemand anders naar jouw huis of zo.


Reageer