Skip to main content
Vraag

ik voel me alleen

• August 9, 2026
  • 2 reacties
  • 34 Bekeken

Hoi allemaal ik voel me best wel alleen omdat m'n broers gaan uit huis en ik moest dus alleen met mn ouders op een saaie camping zitten

en ik weet dat dat niet het ergste op de wereld is maar toch voel ik me zo want m'n vriendinnen zijn heel lief en grappig maar ze passen toch niet helemaal bij me

en ik weet gewoon niet hoe ik nieuwe vrienden kan maken en waar en of die dan wel bij me passen en ik hoop dat jullie tips hebben 🥰😔

( tekst aangepast door De Kindertelefoon vanwege regel 3 )

2 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • August 23, 2026

Hoi! ​@Fiep7 

Je kan buiten, in de klas of op school vrienden maken die wel bij je passen!

Online is niet zo handig omdat je niet weet als die persoon echt minderjarig net als jou is!

Hoop dat dit je helpt!!

Groetjes s!

TessaABCD
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • August 28, 2026

Heyy!! Het is heel vervelend om je eenzaam te voelen. Ik herken het gevoel dat je vriendinnen gewoon niet helemaal bij je passen. Ik zit zelf in een groepje van 6, maar alleen twee daarvan zijn echt mijn vriendinnen. Ik heb aan een vriendin een jaar en aan de andere anderhalf jaar moeten wennen tot ik ze echt als goede vriendinnen zag. Misschien duurt het bij jou ook wat langer? Je kan ook met mensen uit andere klassen proberen te praten als je dat durft. Als je erg sociaal bent kan je misschien met mensen van je sportclub ( als je die hebt ) proberen te praten of meedoen aan dingen die school organiseert. Als je verlegen of sociaal onhandig of gewoon niet zo sociaal bent kun je juist wat stillere mensen opzoeken, er gewoon naast gaan zitten ofzo. 

Mijn hoofdtip is met veel verschillende mensen contact zoeken. Dat hoeft niet per se sociaal druk te zijn, je kan ook gewoon een praatje maken als je introvert bent. 

Je gaat echt mensen vinden die wel bij jou passen.

Veel geluk en hopelijk heb je wat aan mijn bericht! 

Xxx van mij