Skip to main content

Ik voel me al maanden steeds slechter, iemand advies?

• May 26, 2026
  • 1 reactie
  • 21 Bekeken

Ik ben 16 en voel me sinds januari steeds slechter. Ik trek me meer terug van vrienden, ben gestopt met hobby’s, voel me vaak verdrietig/leeg en ik weet niet wat er aan de hand is. Ik heb vroeger sh gedaan en helaas ben ik daar weer in teruggevallen. Ik dacht misschien is het depressie, maar ik wil ook niet zo maar dat zeggen. Ik heb geprobeerd met een vriendin te praten maar ik ga automatisch het verzachten en zeggen dat het “niet zo erg is”. Ik dacht anders misschien naar de huisarts te gaan maar ik vind het eng om überhaupt met onbekende te praten en omdat ik niet wil dat mijn ouders het weten en sowieso het idee van zo open zijn is gewoon eng. Heeft iemand advies?

1 reactie

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • May 27, 2026

Hey,  ik vind het naar voor je dat je je zo voelt.  Ik lees wat je zegt, en volgens mij kun je best naar je huisarts zonder dat je ouders dat weten. Misschien kan de moderator daar wat meer over vertellen want ik zag pas ergens een toelichting van een moderator daarover, die kan ik niet vinden zo snel. En je mag ook over je gevoelens praten! Ik heb zelf wel eens de kindertelefoon gebeld en dat was heel fijn!  Ze kunnen je op weg helpen of tips geven. En misschien ken je mensen die je vertrouwt waar je mee kunt praten? Veel sterkte!

Liefs, Tover xxx